Gå til innhold

Har dere søkt fødeplass allerede?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 10uker på vei og har søkt plass ved ullevål. Håper jeg får plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest at en skal søke fødeplass i rundt uke 12,så jeg kommer til å snakke med legen om dette når jeg går til legen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helsestasjonen skal søke for meg når jeg skal til 1.kontroll hos jordmor i uke 13.

er 10+3 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også søkt allerede, for én uke siden. Har søkt på Rikshospitalet, jeg. Er lov å håpe!

 

Er litt lengre enn deg, 13 uker.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke søkt, men fikk et brev i posten fra Drammen sykehus og der sto det at de ville bli bedre kjent med meg siden jeg skulle føde der og da ha meg på omvisning når jeg er litt over 3 mndr på vei.

Dette ble sendt inn fra legen min da hun registrerte meg som gravid.

Jeg er 8+3....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen søkte for meg da jeg var 5+0. På Ullevål.

 

Fikk innkalling til UL, i juli.

De tildeler ikke fødeplasser på Ullevål før etter UL, og da ut ifra UL termin.

Så ikke håp for mye ennå. (Jeg satser jo på at de tildeler etter hvor tidlig man søkte alikevel da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? M¨å man søke om det ikke er mer enn ett sykehus å velge der man bor? Altså, jeg bor i sandnes kommune, og da er det mest naturlig at jeg føder på SUS, det trodde jeg gikk automatisk?

 

Eller kanskje legen sender inn noen papirer som jeg ikke vet om, for å gjøre sykehuset oppmerksom på at jeg antagelig dukker opp der i november..

 

Hebbie: Så koselig at du hadde fått brev fra sykehuset med tilbud om omvisning da! Jeg og vil på omvisning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan jenter. Her er hovedinnlegger.

 

Jeg skrev brev selv til ullevål og søkte om fødeplass. Jeg fikk brev i dag om at jeg har fått plass!!!

 

Er så glad! Det er tydeligvis "førstemann til mølla" prinsippet som gjelder, så til dere som ønsker ullevål, så søk I DAG.

 

 

-Hovedinnlegger-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg fikk nemlig svar fra Ullevål om at de tildeler fødeplasser først etter UL. (Men regner jo nærmest med at jeg får, siden jeg skal dit på UL.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det tydeligvis er litt anderledes i dag enn da jeg fødte for 3 år siden.

Legen ordnet alt det praktiske om UL og fødeplass på Ullevål for meg da jeg nærmet meg 12 uker. Noen uker senere fikk jeg brev i postkassen om at jeg hadde fått plass og time til UL, jeg fikk også tilbud om omvisning på Ullevål da jeg var en rundt 4-5 mnd.

 

Denne gangen skal jeg føde på Ringerike, siden vi bor i Hønefoss. Er bare 5+6 , men skal gå til kontroller hos en jordmor på sykehuset når jeg er en 11-12 uker på vei. Da regner jeg med at de ordner det praktiske for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har allerede søkt om plass på Riksen, selv om jeg bare er litt over 4 uker på vei..hehe... Bedre å være tidlig ute mener nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...