Gå til innhold

Noen som har opplevd dette?(samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 7 mnd som jeg har ammet hele tiden. Hun får også grøt, fruktmos og litt middag ellers som mat. De siste dagene har hun nektet å ta brystet på dagen, jeg prøver å tilby henne det når hun er sulten, men hun suger et par ganger og så snur hun seg bort og vil ikke mer... hvis jeg pumper meg drikker hun som bare det. Hun har også plutselig gått fra ett nattmåltid til tre - fire... og da tar hun brystet fint. Er dette noe som vil rette seg av seg selv? Bør jeg amme henne så mye hun vil om natten for å opprettholde melkeproduksjonen? Noen tips...

Fortsetter under...

MIn gutt begynte å kreve to nattmåltider da han var ca 6 mnd, og trett som jeg var, gav etter. Etter noen uker var jeg på 6 mnd kontroll og spurte om når jeg kunne forvente at han sov hele natten, og HS sa at han burde klare det nå siden han fikk grøt og middag på dagtid. Jeg gikk hjem og da helgen kom prøvde vi, har ikke hatt problemer etterpå, For å opprettholde melkeproduksjonen kan du heller prøve å pumpe før du legger deg? eller en ekstra gang på dagen?

Vet ikke om det er det samme, men her er hvordan vi hadde det en stund..

Han spiste mindre på dagtid da han var mellom 7 og 8 måneder. Mye å følge med på, og hadde ikke ro i seg til å vente på at melka skulle komme. Han gjorde som jenta di, sugde litt, og så snudde han seg vekk.

Da vi la han over på eget rom spiste han sjeldnere om natta, men har alltid spist ofte, og spesielt like før vi la han over på eget rom. Etter en liten stund fant vi ut at vi skulle slutte med nattpuppen, og det gikk kjempefint. Etter noen få dager ble han mye ivrigere på puppen på dagen, og hadde mer tålmodighet til å vente på at melka skulle komme. Er vi på en ukjent plass, eller det er mye som skjer kan det være vanskelig å gi han pupp, men tar som regel igjen senere på dagen eller dagen etter ;o)

Lykke til!! =)

Jenta mi ble også slik rundt 7 mnd, jeg sluttet da med nattpupp, og hun spiste mye bedre på dagtid. Nå spiser hun godt med pupp morgen og kveld, og kanskje en gang eller to på dagen. Utenom det får hun 4 måltider fast føde. Hun er nå 8 mnd. Jeg har forresten nok melk til henne, selv om jeg ikke ammer på natten lenger.

Min gutt på 10 mnd har bare villet amme på natten siden han var 7 mnd...Så sånn ahr vi det også...;o) Lei av å amme på dagen tror jeg. På natten har han tid og vil ha kosen samtidig...Jeg gjør det for at han skal få i seg mm. Ellers hadde jeg ikke orket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...