Gå til innhold

solkrem til atopikere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

A-derma sine produkter skal være bra til barn og volsne med atopisk eksem. Både vesla og jeg bruker daglig krem i den serien.

Som solkrem bruker vi Dr. Hauschka (barensolkremen finnes i spray og vanlig), som er uten konserveringsmidler, og fåes kjøpt i helsekost forretning. Den eneste typen solkrem jeg tåler. På vesla bruker jeg også A-derma sin solkrem med faktor 26 + fysisk filter også, hun tåler den. (Måtte kjøpe et sted der de ikke hadde dr. Hauschka)

Lykke til i jakten!

Dr. Hauschka bruker vi også, den er super..

Eneste lillemann og pappaen tåler.

Den er med naturlige mineralpigmenter og gir en sikkersolbeskyttelse, uten syntetiske solfilter og uten kjemiske farge og duft stoffer.

Den beskytter mot skadelige UVA og UVB stråler og virkningen starter med en gang man har smurt den på huden.

Den inneholder verdifulle planteoljer og planteessenser fra biodynamisk jordbruk.

Vi bruker kremen (f22) og sprayen (f20) + aftersun lotion fra Dr. Hauschka.

cosmica kom med en ny type nå som ikke er så ekkel å smøre utover og hvor ungen ikke blir "hvite" i ansiktet. Kjøpte krem m/faktor 25 og stift m/ faktor 20 til mine jenter nå i vår. Synes det er en kjempebra krem. Storesøster ble brun og ikke brennt i helga faktisk.

Annonse

Vi bruker også Eucerin (sprayflaske) til vår lille atopiker og har bare gode erfaringer med den. Lett å smøre og hun reagerer ikke allergisk på den.

Forresten så er det mange solkremer for barn der ungene blir helt hvite. Den hvitfargen går bort etter stund. Den er der for at vi foreldre skal kunne se hvor vi har smurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...