Gå til innhold

flere enn meg som må mase og mase på mannen om å få ferdig leiligheten?? OPPUSSING!!

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt smårar av å mase, hver eneste dag, om at vi MÅ få ting ferdig før babyen kommer, et halvferdig bad uten mulighet for stell er ikke noe å tilby lille bebis.

Mannen, eller gubben som jeg må kalle han nå, blir bare sur av maset men ingenting skjer alikevel. Tar ALDRI initiativet til å starte, jeg må alltid mase i syv lange og syv breie først, og det er jeg så MØKK LEI AV!!! Hadde jeg bare vært elektriker-rørlegger-snekker selv. Er jo svært så begrenset hva man kan gjør høygravid med bekkenløsning.

OPPGITT!!!

Fortsetter under...

Heisann!

Ville bare slenge meg på denne jeg.

Vi driver også med oppussing. Nå er det 6 uker igjen til termin og vi er fortsatt ikke ferdige. Samt at vi har en enorm hage som absolutt trenger en del stell.

Desverre så pendler samboeren min, så han reiser tidlig og er sent hjemme, jeg skjønner han er sliten, men jeg har ikke sjangs til å vedlikeholde huset alene.

Hittil har vi pusset opp stue, spisestue, kjøkken, barnerom, datarom og holder på med gangen nå.

Jeg har gjort så og si alt alene. Alt fra og rive taket, tapet, til å tapetsere ny tapet, sette opp nytt tak, male, snekre, hamre og sage.

Men nå som våren er her og hagen trenger sitt må jeg bare sette meg ned. Det er grenser for hva jeg kan klare alene. Er snart høygravid og orker ikke så mye som før. Døgnet har rett og slett ikke nok timer, pluss at jeg har min egen jobb i tillegg.

Forteller sambo at han må hjelpe til, men det er alltid ett eller annet. Og han blir sur når jeg "maser". Som sagt så skjønner jeg han er trøtt og sliten, men en time eller to må da han også klare! Tenk på meg som stor og gravid med vondt bekken klarer å holde på time etter time med oppussing og hagearbeid, samt jobben!

Kunne ønske det fantes en kur mot late menn, så de fikk masse energi. *drømme*

Ble langt og sytete dette her, men er så oppgitt av å gjøre alt alene.

det er ikke sikkert de er så late, kan hende de er i vaakum, det går ikke helt opp for dem dette med babyen før de faktisk har den i armene etter fødselen.. mannen min var sånn. på en eller annen måte holdt han ubevisst igjen jobbinga for "når det er ferdig kommer babyn og jeg er ikke helt klar tror jeg" hvis du skjønner...

Vi betalte en snill mann 2000 kr for å flise gulvet på badet. puh så deilig!

Har bare et triks som jeg oppdaget ved en tilfeldighet: Når han ikke er med på notene går jeg i gang alene. Da blir han smånervøs, for han er så innmari nøye på at alt skal være gjort HELT korrekt. Det tok ikke lange tiden før han ble med på det jeg holdt på med for å være sikker på at alt ble riktig.

På forhånd fikk jeg ham til å vise meg alt med sånne elektriske dippedutter som drill, slagborr etc.

Vet ikke om det er testosteronet som gjør dem så treige jeg, men har samme problem selv =)

Vi har pusa opp stue, gang og kjøkken nå, men det står igjen litt småtteri over alt, som aldri blir ferdig. Synes at menn bruker altfor mye energi på å klage på at de har så mye å gjøre, og altfor lite energi på å faktisk gjøre det!

Annonse

Ja, den er bra, Piggsopp!! Har jeg også gjort, og da kommer han ilende..... Kjemperedd for at jeg skal tukle med noe slik det blir helt på trynet!! Men jeg skulle ønske jeg ikke var så avhengig av mannen min for å få ting gjort. Skulle ønske jeg hadde styrken og kunnskapen som trengdes for å gjøre litt håndverksarbeid. Jeg er nemlig ikke så superinteressert i støvtørking og vasking av gulv.

Når vi nå skal igang med uteområdet så bare ler mannen av meg når jeg sier jeg vil kjøre minigraveren.....!!!!! Er det noe rart han må gjøre alt selv da, når jeg ikke en gang får en sjanse til å tillære meg noe?????? Så blir det resterende hagearbeidet sett på som kos, og ikke jobb, og dermed ingen kredit!!!!:(:(:( Buhu!

Gjett om jeg kjenner meg igjen! Tror ikke vi har en eneste list i hele leiligheten, og det ser skikkelig shabby ut. Skulle nesten bare gjort det selv (som alt annet!), men da hadde vel perfeksjonisten bare revet de rett ned igjen. Men jeg maser til det blir gjort! prøver meg å den - "når babyen kommer vil vi vel ikke bruke helgene på å pusse opp, men være sammen som en familien", foreløpig funker det dårlig, men jeg har fortsatt over 6 måneder før babyen er i hus... sukk! Godt det ikke bare er meg som har en udugelig oppussings mann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...