Gå til innhold

Vektøkning?


jejeje

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ferdig med uke 12 i morgen? Jeg lurer på om noen har begynt å legge på seg og i såfall hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 10uker og har ennå ikke lagt på meg, men vet av erfaring at det nok snart kommer på.

 

Forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 2kg i uke 10 og jeg la på meg totalt ca 25 kg gjennom svangerskapet.

 

Leste ett sted at gjennomsnittet med vektøking lå på dette:

 

uke 0 -20 = 5kg

uke 20-30 = 5kg

uke 30-40 = 2-4kg

 

Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 12 og er faktisk 4 kilo lettere enn det jeg var da jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg gikk inn i uke 13 i dag. Har tatt av noen kilo, og tatt på igjen siste ukene. Så nå er jeg akkurat det samme som jeg var da jeg ble gravid. :) Men har mer rundt magen merker jeg. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 10+3 idag, og har ikke gått opp i vekt, men jeg har blitt tykkere. Så jeg har vel mistet muskelmasse og fått fett istedenfor, enda jeg som trodde at alle musklene mine var borte for lengst, er jo år og dag siden jeg trente.

 

Buksene mine er for trange rundt magen, så jeg må jo ha blitt større, og jeg har fått mye mer fett på magen og rundt livet.

 

Så jeg går nok snart opp i vekt nå ja, huffamei. Mitt mål er å ikke gå opp mer enn 10 kg, men det kan bli vanskelig. Spes. da jeg vet at mamma gikk opp 30 med meg. Nå veier jeg 61 kg ca. Men har ikke veid meg siden forrige uke da, så det kan jo hende at jeg veier mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 12+1 i dag og har ikke lagt på meg noe enda. Håper jeg klarer å holde vekten litt til. Får tidsnok begynt med mammaklær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også snart ferdig med uke 12. Jeg har lagt på meg 4 kilo!!! Har hatt en utrolig sult de siste ukene, så det er nok det som har skylden... I mitt forrige svangerskap la jeg på meg over 20 kg, men gikk ned over 30 kg etterpå... Så jeg stresser ikke så veldig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er ca. 10 uker på vei og har ikke gått opp i kg.....men som en skrev her nede er magen større og jeg har mer fett rundt magen. Er akkurat som en føler seg tjukkere og ikke akkurat gravid. Husker at jeg følte det slik forige gangen også. Er i utgangspunktet ikke helt tynn da...og kanskje ikke veldig tykk heller (mer tykk enn tynn kanskje..UFF). Lurer veldig på hvorfor det blir slik...at en får mer fett uten å gå opp i kg....før magen kommer da. Ser ut til at dette er ganske vanlig.

 

Regner med at magen kommer fortere og blir større denne gangen. Er ca. 16 mnd siden gutten vår ble født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med uke 12 på søndag. Har ikke lagt på meg noe enda, men buksene strammer mer og jeg har nok fått litt mer mage (så da skulle man jo tro at jeg hadde blitt litt tynnere noen andre steder- har sett etter men dessverre ikke funnet ut hvor det skulle være..) Jeg har vært kvalm og ikke spist like mye som vanlig, så ikke så rart at jeg ikke har lagt på meg i kg.

Det kommer nok... og ikke var jeg sylslank før graviditeten, så håper jeg ikke legger på meg mer enn 15 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...