Gå til innhold

Hvordan jeg ble gravid...

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skrive ned litt om hvordan jeg ble gravid - dvs vår oppskrift... Testet med el-tester og tempet denne gang, siden jeg ikke ante når el var etter sa'n. Vi hadde sex de to dagene jeg hadde positiv eggløsningstest, og etter det gikk temperaturen opp, så vi visste at vi hadde klaffet med sex + el... Ellers gjorde vi ingenting. Ikke sex annen hver dag (det ble for slitsomt med en liten en på 9 mnd fra tidligere)....

Nå har jeg tre ganger blitt gravid selv om vi bare har sex rundt eggløsning (dvs alle dager rundt eggløsning), så det fungerer tydeligvis for oss - og kanskje for noen av dere :o)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4963234-hvordan-jeg-ble-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann... :) jeg tenkte jeg skulle følge din oppskrift jeg da.. hehe... men hvor mye koster en EL test og hvordan temper man????

sikkert teite spm men har aldri gjort det før...

og hvor lenge etter SA testet du ny positiv test???

jeg hadde MA for 2 uker siden idag og vi har hatt sex 3 ganger siden mandag bare...

men iallefall lykke til videre med spiren :)

1000- takk for at du deler dine erfaringer, det er alltdi greit å få litt tips og råd om hva som virker og ikke virker... Har selv ikke prøvd temping eller el tester, men tenkte ejg skulle prøve el tester denne mnd.... så kan jeg jo prøve temping neste pp om jeg ikke blir gravid denne mnd....

Spennede er det i allefall og ingen ting er bedre en at dette kan hjelpe... krysser fingrene for at det blir klaff dette pp og en liten februar baby på oss... :-)

Takk for din deling av erfaring. Selv hadde jeg el inatt og er veldig spent. Hadde sex de to dagene testen var positiv, og inatt ble den negativ igjen, så da regner jeg med at el har vært og håper en befruktning er på gang :-) Lykke til med svangerskapet da, håper vi sees på 1 trim om 13 dager...

El- tester kjøpte jeg billig på www.billige-tester.com (mye billigere enn på apoteket). Hvordan man temper... Vel, man trenger et termometer med to desimaler, så tar man tempen hver morgen (på samme tid hver dag, før man står opp og før man har beveget mye på seg i sengen). Temperaturen stiger ETTER eggløsning - jeg hadde f.eks temper på ca 36,25 før eggløsning, rett før eggløsning sakt temperaturen til ca 36,15 og så dagen etter el var tempen på 36,51. Dermed visste jeg nøyaktig når eggløsningen min hadde vært.

Etter sa'n tok jeg først en graviditetstest ca en uke etter at jeg begynte å blø, for å se om jeg fortsatt fikk utslag, men den var negativ. EL kom ca tre dagere senere enn vanlig (på dag 19 i syklusen mot dag 16 som er vanlig for meg), fikk positiv el-test dagen før eggløsning og samme dag som eggløsning.

Var dette nok forklaring? Håper det... Hvis ikke kan du lese mer på www.pernille.info

Lykke til videre alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...