Gå til innhold

September: brukt opp sv. kontrollene mine...

Anbefalte innlegg

Jeg fikk høre at jeg ved neste kontroll hadde brukt opp svangerskapskontrollene mine!!!!

Jeg er i uke 24 og har hatt 2 vanlige kontroller + 2 ekstrabesøk pga bekkenløsning og svangerskapskvalme. Legen sa jeg som 2. gangs bare skulle ha 5 sv. kontroller. Så da går jeg vel til min siste kontroll da i uke 27 :-)

Må le litt....jeg regner jo med at hun ikke mente det slik...Leger kan vel ha litt dårlige dager de også..

Fortsetter under...

Det var nok feil formulert av din lege, for du har ikke brukt opp noe som helst. I utgangspunktet har alle 2. gangsfødende fem kontroller, men de åpner opp for at de som trenger flere kontroller skal få det.

I fjor reduserte jo helsevesenet antall kontroller for friske 1. gangsfødende fra 12 til 8. Begrunnelsen var at de ville bruke de frigjorte ressursene på de gravide som hadde økt behov for flere kontroller. Det samme gjelder 2. gangs.

Mao så kan vi gå til legen når vi trenger det! De som er helt friske og uten store plager klarer seg med åtte/ fem kontroller. :-)

Ja jeg må le litt jeg å.

Da må jeg bare si lykke til resten av svangerskapet, uten kontroll, hihi.

Nei da. Du får nok de kontrollene du har brukt for og trenger. Går du til jordmor da? Der får du også svar på mye rart og de sjekker også urinprøve ol.

Håper det ordner seg :)

Annonse

Helt utrolig. Typisk leger, de skjønner ikke alltid at de har valgt et yrke hvor en skal ta vare på folk. Er helsearbeider selv og har sett utrolig mye rart. Det som er viktig er at du står på dine krav, at du ikke lar deg herse med av helsevesenet. Undersøk hva du har krav på, da føler du deg kanskje tryggere når du står ovenfor slike mennesker. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...