Gå til innhold

Hvordan var dette med stress igjen? Kunne det påvirke lutealfasen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle sammen!

Nå er jeg 1 dag over IKM, 15 dager etter EL. Er så spent at jeg har ikke klart å sove i hele natt nesten. Har bare ligget og ventet på tanta og var sikker på at hun kom i løpet av natta, men ingen tante har kommet! Ikke litt spotting engang.

Jeg pleier å ha lutealfase på 13 dager, altså skulle tanta kommet i går. Er det mulig at hun uteblir fordi jeg er så stresset over dette nå, eller kunne man ikke påvirke lutealfasen med stress? Jeg vet at jeg hadde EL, for jeg har tatt blodprøver hos legen, dessuten tempet.

Tempen min er fortsatt høy og fin, og jeg burde vel bare tatt en test, men jeg er så redd for at den skal bli negativ. Bedre å få svar fra tanta enn en test tenker jeg.

Er det andre ting som kan påvirke lutealfasen slik at den blir lengre? Jeg tar Dong Quai som har hjulpet meg å få EL tidligere i syklusen, men kan denne påvirke lutealfasen også?

Vet ikke hvordan jeg skal klare å konsentrere meg på jobb i dag. Må prøve å finne et apotek med CB-tester etter jobb, så kan jeg teste i morgen tidlig. Er så redd jeg bare innbiller meg dette, kan liksom ikke tro at det kan ha klaffet etter så lang tid.......

Puhh, det var mine forrvirrede tanker, takk for at du orket å lese.

Fortsetter under...

Jeg har aldri lest noen overbevisende argumentasjon om at noe kan utsette lutealfasen i hvert fall. Så er jeg en av de som ikke tror ønske-stress kan påvirke noe som helst også. Ordentlig stress kan utsette eggløsning. Don quai kjenner jeg ikke.

Hvis du alltid har 13 dagers lutealfase er det jo definitivt et håp! :-)

Det er i alle fall godt at du ikke spør min lege om svar!

Skjønner godt at du er forvirret, og at tempene kanskje virker for gode/lovende til å være sanne..........

Fingrene er fortsatt krysset når jeg tenker på deg. Håper virkelig det har klaffet for dere!

Er nok ingen vei utenom å teste, nei.......

Jeg må nok innrømme at jeg er spent på deres vegne.

Det gir meg litt håp om at det kan bli min tur også - en vakker dag........

Vi prates!

Klemmer fra

Hei maybeme.

I følge bruksanvisningen på babycom så sier den at 16 dager etter el med høy temp mistenker svangerskap.18 dager høy temp etter el bekrefter svangerskap.,........

Tror nok jeg hadde testa var jeg deg.Lykke til!

Et lite innspill,,, lutealfasen pleier ikke ha større invididuell variasjon enn 2 dager.. så hvis du har 13 dager til vanlig er høy temp på dag 15 etter el og videre utover en stor indikasjon på graviditet for deg......

Tvi tvi Maybeme.... Nå er jeg spent på dine vegne!!!!!!!!!!!! :0)

Annonse

Hei jenter, endelig kom jeg meg på nett igjen, har vært uten i flere timer og trodde jeg skulle bli gal. Litt kort lunte i dag.....

Fortsatt ingen tante, men en negativ test. Finner ikke apotek som har CB, så det ble en fra billigtester, med ganske utvannet urin. Gir ikke opp håpet av den grunn da, ikke før tanta kommer.

Jeg bruker ikke babycomp, bare ladycomp, og den bekrefter ikke EL på samme måte, altså vet jeg ikke om den vil ha mistanke om graviditet ennå. Det finner jeg vel ut i morgen, hvis tempen min fortsatt er høy.

Du som lurte på tempene mine: Det varierer litt fra syklus til syklus, men denne gangen hadde jeg 36, 16 da jeg hadde EL, og dagen etter gikk den opp til 36,48 og har etter det variert fra min. 36,43 til max 36,7. I dag var den 36, 68. Det har skjedd noen ganger at jeg har hatt veldig høy temp samme dag som jeg har fått mensen, så jeg er vel blant de uvanlige tilfellene.

Lurer på om jeg skal bestille CB-tester fra billigtester nå. Gidder ikke kjøre rundt å lete, for jeg blir jo ikke mer gravid av den grunn. Har tanta bestemt seg for å komme så gjør hun vel det uansett. Men tester vel sikkert i morgen igjen med de billige, på morgenurin.

Nå er jeg skikkelig trett siden jeg ikke har sovet i natt, men skal holde meg våken slik at jeg kanskje får sove bedre denne natta.

Klem til dere alle, det er så hyggelig at dere bryr dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...