Gå til innhold

Det gir seg ikke


Gjest

Anbefalte innlegg

Vil berre oppdatere dere litt. Denne bruneutfloden kom tilbake i går kveld, i tilegg så har jeg en del i dag. Jeg rekner med at siden det ikke gir seg så bør jeg vel begynne å forerede meg på at noe ikke er som det skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da Tryne, det er virkelig leit at du må gå med denne bekymringen. Etter så lang tids prøving burde man bare få nyte graviditeten, og slippe å være redd hele tiden. Krysser fingrene for at alt går bra med den lille spira di.

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Tenkte bare fortelle deg at jeg også har det slik. Har vært på UL tre ganger pga det, men de finner ingenting galt. De to små hjertene banker fortsatt og de både sparker og bokser. Er 11+0 i dag. Vi får være optimister til det motsatte blir bevist =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første UL var jeg 8+5 dager på vei og så to små bønner med hjerter som banket. De var jo små da, men man så at det var noen der. Andre UL 9+1 og da så jeg vel omtrent det samme. Fikk ikke med bilder hjem den gangen, så jeg husker ikke så godt. Tredje gangen 10+5 og da så vi både hjerte, armer og bein. Vi så også at de beveget seg.

 

Første gangen blødde jeg mye friskt blod, de andre gangene har det vært brunlig.

 

Lykke til =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte nett til gynekologen. De hadde egentlig ikke ledige timer neste uke, men reknet med at det alltid var noen som avbestiller. Så da skal jeg inn en gang neste uke. Jeg er da ca 6 uker på vei. da kan de vel se om det er noe der??? men hjerte ser de vel ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann så trist at du fortsatt blør litt. Men det trenger ikke bety at du mister.

Jeg var på ul da jeg var 6+0 da fikk vi se en liten prikk med ett bankende hjerte i.

Håper du får se det samme neste uke.

Massevis av lykke til videre:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da håper jeg at jeg ser det. Viss jeg gjør det så kommer jeg vertfall til å slappe mer av. Men jeg kvir meg litt også. Må forberede meg på det verste, ellers kan jeg få litt av ett sjokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe legevakten også. Jeg ringte legevakten og ga utrykkelig ønske om at de skulle sende meg videre til UL. De forsto at jeg var veldig redd og sendte meg rett til Gyn. Fikk ikke time eller noe jeg da, legen bare avtalte med de der og da. Nå har jeg alltid begynt å blø i helgen eller etter at legekontoret har vært stengt. Når man er skikkelig redd, så er det ikke bare bare å gå gjennom hele helgen og ikke tenke på annet. Gyn sa til meg at neste gang kunne jeg ringe rett på avdelingen og komme, og slippe gå gjennom legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for to dager siden, men jeg var da berre 5+0. Derfor såg de ingenting. Så jeg må nok vente til ut i neste uke uansett. Litt kjedelig, men sånn er det. men akoratt nå er jeg glad jeg får time en gang da, da slipper jeg å vente i to uker da jeg egentlig skulle ha time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tryne!

 

Jeg har fulgt med på innleggene dine, og svarene du har fått. Det har vært så mange gode svar, at jeg ikke har følt behov for å skrive noe. Men så tenkte jeg det at all støtte er bra når man er litt fortvila!!

Jeg kan fortelle litt om mitt svangerskap hittil. Jeg hadde liten blødning i uke 6. Kom da inn på UL hos gynekologen min samme dag. Da kunne vi se et bankende hjerte, det var stort! Alt sto bra til! Jeg var på kontroll uken etter og to uker etter der igjen, altså i uke 9. Alt så fortsatt helt flott ut. Jeg må nevne at jeg blødde ikke noe imellom kontrollene.

Men så, i uke 12, hadde jeg en liten blødning igjen. Heldigvis hadde jeg time hos jordmora dagen etter. Hun tok UL, og det så fortsatt flott ut.

Deretter stoppet blødningene noen dager, før de satt igang igjen i uke 13 (er nå 14 fullgåtte uker i dag). Den siste uka har jeg blødd litt mer eller mindre hver dag...

Jeg var hos gynekologen min på tirsdag. Han tok innvendig UL på meg igjen. Og kunne igjen si at alt ser supert ut der inne. Men han kunne ikke si hvor blødningene kom fra. Det er visstnok ikke noe å gjøre med det, annet enn å holde seg i ro. Så nå er jeg sykemeldt og prøver etter beste evne å holde meg i ro..

Og flere og flere som jeg snakker med, har faktisk hatt blødninger. Det roer meg litt.

Jeg krysser alt jeg har for at det skal gå bra med deg nå altså. Jeg var inne på sliter- siden sammen med deg en stund også, og vi vil ikke tilbake dit igjen!!!

Det jeg stusset litt på, er at du ikke fikk time hos gynekolgen før neste uke??!! Jeg har fått time hos min gynekolog samme dag hver gang jeg har henvendt meg dit!!! De burde ha avsatt tid til akutt- pasienter...

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Takk for svar, jeg husker deg. Det er alltid så fullt hos gynekologen min. Jeg må nok berre vente. det som gjør meg redd er at jeg har blød litt hver dag, det stopper liksom ikke. I tilegg så var det denne berømte tappen som er open da, ikke bra tegn. men jeg skal si fra når jeg har vert der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære Tryne...

Jeg regner med at du prøver å forberede deg til at det ikke går så bra, men som jeg har sagt før, så syns jeg ikke du skal ta sorgene på forskudd!

Det er mange som blør litt i svangerskapet, og brunlig utflod er ikke blod, men rester etter gammelt blod. Hvis du mister i sa, så skal du blø mye og ha smerter.

Som jeg har skrevet mange ganger, så hadde jeg brunlig utflod støtt og stadig gjennom hele svangerskapet med Lisa. Så brunlig utflod er ikke det samme som at "nå går det galt!"

Likevel håper jeg at det slutter snart, sånn at du slipper å være så redd hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...