Gå til innhold

Hjelp! Eksamensperioden står for døren, og alt jeg klarer å tenke på er frøet! Noen som føler det samme?

kokosbolle

Anbefalte innlegg

Heisann alle medstudinner.

Jeg studerer juss, ikke det enkleste faget i verden, og en må lese lese lese og atter lese. Eksamen står for døren og jeg har store konsentrasjonsproblemer.

Etter at jeg fant ut at jeg er gravid, har jeg ikke klart å tenke på noe annet. Det ødelegger all min disiplin og selvbeherskelse. Har allerede rukket å bli hekta på barnimagen.no, hehe. Jeg er 5+1 i dag, og har heldigvis ikke blitt rammet av kvalme ennå, men med min timing kommer den vel midt i alle eksamenen mine. :o)

Noen som har noen gode tips for å stramme inn og lese, noen som er i samme situasjon?

klem

Fortsetter under...

Jeg vet hvordan du har det!! Hadde spansk muntlig eksamen for et par uker siden, og har skriftlig naa paa tirsdag!

Hvis du er hekta paa alt eher inne, og f0ler du ikke faar gjort noe, vill jeg anbefalt aa bel0nne seg selv litt!

F.eks.. Du studerer i 1 time, legger alt av tanker bak deg og konsentrer seg om studiet. Bel0nning/ f.eks 15 min inne paa barnimagen.no for aa slappe av litt :)

Vet ikke om dette funker for deg, men det funker hvertfall for meg.. Jeg er mer fokusert for jeg vet jeg faar gjort det jeg skal og faar bel0nning i tillegg :) Noe annet kan vere en liten sjokolade, eller et favorittprog paa TV !

Masse lykke til hvertfall, gaar sikkert bra skla du se! :)

*Klemmepaa*

Hei - jeg har det på akkurat samme måten! Jeg studerer økonomi jeg da......men sitter bare og tenker på lille babyen som sparker inni magen.............

Må si meg enig i tipset du fikk før her - ta en pause på 10-15 min og stikk innom BIM, det gjør jeg............

Eksamen er under en uke til for meg - og jeg kan ikke si jeg er så godt forberedt.....det siste halvåret har jeg ikke klart å konsenterere meg på forelseninger..............men har iallfall kommet igang med lesingen nå da, så får vi se hvordan det går på eksamen!

Lykke til....................

kjempetips! nå har jeg fått mye mer dreisen på det hele. Er bare så uvant å være gravid. er første gangen for meg, ikke planlagt, og jeg er bare 5+3.

tilbragte hele dagen i parken og leste masse, så nå er jeg fornøyd.

lykke til alle sammen

Jeg er såååå ukonsentrert!! Leser til jus jeg også, og det er krise, for eksamen er jo til uken!!! Jeg har vært kjempeplaget av kvalme, så det har vært vanskelig... Men , hva hjelper det å si? Jeg er sååå irritert, og når jeg tvinger meg til å lese, fyker bare ordene forbi! jaja... Det fine været oppmuntrer ikke akkurat til å sitte å lese heller da... Lykke til, .. hvilken avd. er du på?

Annonse

Hei nunnii.

Eksamen i 1.avdeling var egentlig ganske grei og oversiktelig. Det jeg sliter med, derimot, er å formulere meg på "juss-språket", for jeg har skrevet få fak.oppgaver og har ikke innarbeidet det. Endte derfor med C og D etter eksamen i 1.avdeling, men var egentlig fornøyd så lenge jeg stod. Hadde jobbet altfor lite med fagene og lest lite..

Har desverre gått i samme fella i år, og jobbet altfor lite med fagene. Og når denne graviditeten kom på toppen av det hele, er konsentrasjonsevnen lik null.. hehe

Når har du termin? Jeg har, som du ser av nicket 5. januar.

klem

Samme her!

Jeg testet positiv en uke før privatisteksamen. Visste ikke om vi skulle beholde det, så mye annet enn eksamen å tenke på...

Fikk utsatt den noen dager, og fikk til og med toppkarakter! Fant ut at det er viktigere ting i livet enn prøver, så stresset ned, og gjorde det bra.

Nå har jeg en liten engel, og skal studere videre til høsten.

Hallo kamma!!!!

Det var litt beroligende å høre, og hvis du klarte deg såpass bra etter å ha lest lite, kan jeg kanskje regne med å hvertfall stå jeg også!!! Jeg har vært altfor lat, ikke fulgt opp skikkelig, og hvilt på min lille førkunnskap fra videregående... det straffer seg nå, jeg angrer sååå, men det hjelper nok ikke... Synes c og d er helt fine karakterer jeg, gratulerer. Ja, det er lett å gå i fella gang etter gang, men du klarer det nok! Helt enig med deg at graviditeten svekker konsentrasjonen utrolig, men den er jo såååå mye mer spennende!!!!!

Jeg har term 1 des, så det er ikke så mye mellom oss da :-)

Men jeg lurte på, fulgte du alle forelesninger, tok du kurs også?? eller ..?

uansett lykke til på eksamen, fortell gjerne hvordan det går!!!!!

Heisann igjen!

Når jeg begynte på 1.avdeling skulle jeg selvfølgelig følge alle forelesninger, kurs, ha kollokvie, skrive fakoppgaver osvosv.. for det hadde jeg hørt at man bare måtte, skulle man klare seg på jussen. Jeg var så optimistisk, hehe. Etterhvert utover høsten ble jeg mer og mer umotivert og lei, så dro på ferie til Thailand og mistet en del forelesninger i Erstatningsrett, og etter det var jeg på få forelesninger etter det frem mot jul.

I 2.semester var jeg i begynnelsen på de fleste forelesningene og kursene, men det samme skjedde da, jeg ble lei og begynte å droppe forelesningene. Måtte ta et skikkelig skippertak rett før eksamen for å komme igjennom alt pensum.

Nå i 2.avdeling har jeg gjort stort sett det samme. Var ganske flink før jul, så har det dabba veldig av frem til mars/april hvor jeg faktisk skjønte at jeg skulle ha eksamen om veldig kort tid. Leser mye nå om dagen, men ikke så mye som jeg skulle ha gjort. Får se hvordan det går, planen min er bare å stå, for å få lånet gjort om til stipend. Kan alltids ta eksamen på nytt for å forbedre karakterene.

når har du eksamen nunnii?

klem

Hellu igjen kamma!!!

Nå er jeg ferdig med den første av 2 eksamner!!! Jippi! gikk ganske greit, ikke bra men ok... Neste har jeg på fredag.. :-(

Vet du jeg tenker akkurat som deg, bare bestå så jeg kan søke fødselsstipend!!!!! Går det kjempedårlig er det ikke noe problem å ta en eksamen igjen!! (høres lett ut, men tviler på at det vil være gøy, hehe)

Du har vel eksamen neste uke, ike sant??

Det er herlig å ha en unnagjort!!!!!!!!! Full avslapping nå!!!

Annonse

Hei. går du på jus du også, eller noe annet? Snart fri!!! det blir sååå herlig!

Skal bare nyte solen fremover jeg da! Men da blir det sikkert skyet og lavere temp, typisk! Det er noe med at det er fint og varmt når eksamen herjer, men når den er over...vips... kaldt igjen!

Jeg har eksamen om en uke (1 av 5), og klarer ikke konsentrere meg. Var hos legen å hørte på hjertelyden til babyen i dag :) Så utrolig gøy, så i dag svever jeg kun på en rosa sky!

Alle som er studenter og skal ha eksamen, LYKKE TIL!!!!

Klem

Kamma!!

hvordan kan du ha eksamen 28, det er jo en søndag.?? får man lenger tid mellom eksamene på 2 avd?? leser du mye eller? jeg er såååå letta nå, jeg er ferdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det har faktisk gått bra , utifra forutsetningene mine. Jeg har studert deltid, og skulle egentlig ha et semester til, men det droppet jeg, så jeg er glad jeg er ferdig!

hvordan står det til med frøet da? ;-)

Hehe, skjønner du at jeg er surrete om dagen eller?? :o) 28. var visst en søndag ja.. Jeg har selvfølgelig den 29. Jeg reagerte på det samme faktisk, fordi det var så mange dager mellom de to eksamenene, men da får jeg litt tid til å summe meg og oppdatere på de emnene vi ikke har hatt.

Så deilig å være ferdig da! Gleder meg til jeg er ferdig også. I fjor var jeg ferdig på denne tiden jeg også, utrolig befriende følelse.

Håper frøet har det bra. Jeg er sliten og mye trøtt, har litt vondt i hodet og er forkjølet pga pollen. Blir mye for kroppen min om dagen føles det som. Har heldigvis ikke kjent noe særlig kvalme ennå, bortsett fra litt på torsdag. Satser på at det går nogenlunde knirkefritt frem til uke 12.. gleder meg til det. Er 6+3 i dag, så har et stykke igjen.

Hvor langt er du på vei og hvordan går det med frøet?

klem

Hei og hopp!

Så kjedelig å være allergisk, har hørt at det har vært ekstremt mye denne våren! tar du noe mot det?? Vet at det finnes masse bra naturmedisin, etter at broren min gikk over til det ble han myyyye bedre!

jeg er 11+5, og er utrolig dårlig! Gleder meg til å komme over 3 mndr, for da roer det seg vel ned!

Alt er nok bra med den lille, magen har begynt å vises litt...hehe, det er gøy! Og buksene mine er blitt trange..jeg er helt overivrig på dette jeg, alle forandringene blir lagt merke til og fortalt til mannen min,selv om han ikke er like..entusiastisk..hm..hehe...

Håper du blir bedre, og at du slipper unna kvalmen.

Snakkes :-)

Hei igjen nunnii

Jeg har aldri fått konstatert at jeg er allergisk, men merker det de årene det er spesielt ille, blir slapp, sliten, "forkjølet", tett i nesen osv.. Tar ikke noe i mot det, det er ikke så ille at jeg ikke overlever, men i kombinasjon med graviditeten kan det bli spesielt slitsomt synes jeg.

Så deilig det må være å komme over i 2.trimester. Jeg gleder meg til det jeg også! Er litt over 5 uker til, så har en god stund igjen. Er 6+5 nå. Da skal vi også fortelle det til alle, nå vet bare jeg og samboeren det.

Hvordan er det med deg? Hvem har dere fortalt det til?

klem

h e i

Vi har vel egentlig ikke sagt det til noen, kun en venninne som vet det. Men det er vanskelig å skjule, siden jeg er så kvalm, så mamma har sett litt betenkt på meg noen ganger..

vi tar det som det passer fremover, ville helst vente til det er gått 3 mnd. Vi flytter sammen i slutten av juni, gleder meg til det! Det er vår første leilighet!!!!

Har du begynt å få antydning til magen ennå da??

Hehe.

"Heldigvis" bor moren min i utlandet, hvis ikke hadde hun nok begynt å lukte lunta. Hun kommer hjem i juni en gang, og da skal vi jo fortelle det uansett. Faren min bor i en annen by enn meg, så ser ikke han altfor ofte. Er vel søsteren min som får vite det først tenker jeg, hvis jeg glipper. Har holdt på å røpe det flere ganger alt. Men har greid meg hittil.

Huff, jeg har bare blitt mer og mer kvalm som dagene har gått. Skal komme meg til legen på mandag å få sykemelding for eksamen tror jeg. For jeg klarer ikke sitte stille i 8 timer med eksamen samtidig som jeg er superkvalm.

Det eneste som blir litt problematisk da er selvfølgelig hvordan man skal unnskylde en sykemelding til familien. Tror jeg må fortelle det da gitt.

Jeg er bare 7+1 i dag, og er slank/tynn, så ser ikke antydning til magen. Får vel ikke den med det første. Selv om det hadde vært greit med mage tidlig, for da slipper man å bortforklare seg.

Hva med deg? Noe mage ennå?

klem

hei igjen

Ja, det er vanskelig å ikke si noe om graviditeten, jeg ville gjerne sagt det til alle med en gang, hehe... Hvor i utlandet bor moren din? Så gøy å ha søster, hun synes sikkert det er kjempestas! er hun eldre eller yngre enn deg? Jeg var også kjempekvalm på eksamen, men hvis du kan klare det, anbefaler jeg deg å gjøre det. Tenk så deilig å være ferdig!! Bare ha med nok drikke, og luft deg innimellom- det virket for meg.

Nå har en liten mage plutselig sprunget ut, det er såå gøy! Og når jeg spiser blir den enda tydligere! Jeg er også ganske tynn, så det er først nå det er kommet antydning.. folk kan jo tro jeg bare har litt ekstra "fett" der, men... hehe, jeg vet grunnen...

Fortell hva du gjør med eksamen, evnt hvordan det gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...