Gå til innhold

Ang prøvere...

Chriistina ~ 2pp

Anbefalte innlegg

Hei=)

Jeg har nettopp funnet ut at min venninne på 17 har vært prøver i ca et halvt år, men slutta på pilla for ett år siden!! Hun er veldig voksen og har fast forhold og alt det der!!

Men hun blir ikke gravid, hun blir veldig bekymret for det og har veldig lyst til å snakke med noen, men vil ikke at foreldrene skal vite det enda.. Hun har tenkt på sin egen lege eller helsesøster, men er vel redd de skal tro hun er altfor ung.. Ikke det at et halvt år er lenge å prøve, men det jeg skulle fram til egentlig er om helsesøster osv tar 17 åringer på alvor når de kommer å snakker om sånt? De må sikkert tro det er en slik "fjortistanke"...

Fortsetter under...

helsesøster har taushetsplikt! men hun vil nok anbefale henne å vente, for det er jo det som er det "riktige". Hun kommer sikkert til å be henne tenke seg nøye om osv...det gjorde helsesøster med meg...men da er det kanskje bedre å gå til en lege? gjør jo ingenting å tenke litt, men er kjipt å ikke bli tatt på alvor da... ja ja lykke til uansett!

Jeg hadde ikke gått til helsesøstera. jeg er 20 år, og alle jeg har møtt tar meg ikke seriøst. jeg har vert sammen med mannen min i 6 år og er gift, så det forteller litt. Men uansett er ikke et halvår lenge. Det kan virke som en evighet, men det er heeeeeeeeeeeeeeelt normalt. Det er ikke så mange prosent kjangs for å bli gravid hver syklus. I tilegg kan det være de bommer på el osv... det kan også være at de gjør alt riktig, men det er fortsatt normalt å prøve opp til ett år.

Jeg selv er nttopp blitt gravid(men er nok desverre i ferd med å miste). Vi prøvde i nesten 2 år(ble gravid i min 17pp). Jeg vet at vi bomma ikke på EL en gang. jeg ble foresten gravid med pergo. Men jeg vil råde deg til å si til venninen din at hun bør vente ett halvår til før hun kontakter noen, ellers vil hun ikke bli tatt seriøst.

Lykke til

Ett halvt år med prøving er ikke mye, selv om det kanksje kan føles slik ut.

Det er helt normalt å prøve opptil 1 år, før en søker hjelp.

Er man ung får man av og til beskjed om å prøve 1-2 år før man starter med utredning.

Hvis hun har normale sykluser, synes jeg hun skal fortsette å prøve litt til, for sannsynligheten for at noen hjelper henne i en alder av 17 år er minimal, hun er ikke myndig engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...