Gå til innhold

April: Er mensen som før?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbake mensen i vinter, men den er fremdeles uten særlig system. Av og til er det småblødninger nå og da i flere uker, andre ganger fosser det, og innimellom slumper det til med en helt vanlig mens. Det normaliserer seg vel etterhvert, men det er jo tungvint å ikke vite om det kanskje kommer noe. Må liksom passe på hele tiden.

Hvordan er det med dere? Er mensen som før, eller er det endringer? I så fall hvilke endringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4961708-april-er-mensen-som-f%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er den ikke.. Fikk den igjen når alexandra var 3 mnd og etter det kom den hver 1,5 mnd.. Men nå kommer den litt nå og da.. sist var det 57 dager mellom.. Hehe, noe som forsåvidt er greit nok... Ofte nok det da.. hihi.. Men det er litt plagsomt å ikke vite når den kommer...

Og menssmertene som jeg trodde jeg var kvitt, kommer sakte men sikkert tilbake.. Har ikke sjans for å ta meg av alexandra når mensen kommer, så det er jo et stort problem.. Da er det rett i sengs, men en mengde tabletter innabords..

Som før er den langt fra! Begynte på cerazette før jeg fikk den tilbake og den har vel skapt endel kluss. Har foreløpig hatt en mens uten cerazetten og går og venter på nr 2 i løpet av helgen/neste uke tror jeg. det nye er at jeg tydeligvis har fått det jeg har hørt andre kaller spotting, dvs snåle greier i trusa et par dager før mensen kommer. har det i dag så da regner jeg med jeg er "i rute"... da jeg gikk på cerazette kom mens i hytt og pine og varte i alt fra en dag til ei uke. vondt på nesten alle dagene i syklusen (mer eller mindre vondt altså). nå etter første mens etter pilleslutt har jeg bare hatt normale smerter og utflod og sykluslengde.

Her kommer den når den skal men er ikke så kraftig som før, men det har nok med at eg ikke har den spiralen som eg hadde før eg ble gravid. Og dermed har bare litt hver dag - egentlig verre. Like greit å gjøre seg ferdig på noen dager enn at det skal være litt hver dag i en uke... sukk - det er noe dritt med den der "tante rød"

Jeg har kun hatt den en gang, og det var 27 mars. Min første arbeidsdag etter permisjon. Hadde så vondt i ryggen at jeg orket ikke være på jobb, ville bare legge meg ned og ha det fælt. Så jeg dro hjem før lunch. Flaut, men sånn ble det bare.

Fy faen så vondt det var. Hadde dere vondt den første/de første gangene etter?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...