Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 har ekstremt store problemer med toalettbesøkene for tiden, har prøvd det meste som blir anbefalt, linfrø med stort inntak av vann i løpet av dagen, kiwi, duphalac, +++, men det er abs ikke noe som funker.. Så idag gikk jeg på apoteket og kjøøpte noe som heter pursennid (avføringspiller) det sto at en voksen person skal ta 4 stk, jeg turte ikke det, så tok kun 1, ingenting som har skjedd enda, men nå har jeg så dårlig samvittighet for at det skal gå utover den lille inne i magen... jeg er så sint på meg selv som har gjort dette... er jo bedre at jeg ikke går på do, enn at det skjer noe med den lille...... uff kjempe dårlig samvittighet nå...
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Hva står det på pakningen da? Står det noe om gravide der... hvis det står at det ikke kan skade fosteret, så trenger du ikke ha dårlig samvittighet....
Gjest Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Den skjønte jeg ikke helt.. Dårlig samvittighet for hva da ? Det skader vel ikke fosteret at du har tatt en avføringstablett...???
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har dårlig samvittighet, for jeg vil ikke gjøre noe som kan skade fosteret på noen som helst måte, det sto i pakningsvedlegget, at det ikke er bevist skad under graviditet, men det betyr vel egentlig heller ikke at det er ok å ta de. Jeg tok jo bare en så regner med og håper alt går bra, men fra nå av har jeg funnet ut at jeg heller bare får ha problemer med toalettbesøkene...
Klukkhøna Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 ike noe beviste skader er bare skrivemåten for at det er ok. men jeg hadde gjort som deg og vert forsiktig med doseringa at ikke du blir meeega dårlig i magen. Men på do må du jo!!! Jeg anbefaler en skikkelig god dose med laculose om kvelden+1/2 l drikke, eller aller best: gå og gå og få tak i PRYLLIUMFRØSKALL (helsekost) enten som pulver eller som tablettform. Noe dritt å få ned, men HELT ufarlig så ta full dose. drikk masse etterpå, minst 1/2 liter. det lager bare masse slim i tarmene sånn at de blir en formidabel rutsjebane. og resultatet er.... ehm ... aldeles strålende:)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Dete kan du nok ta helt med ro, dette står det i Felleskatalogen om denne tabletten; " Overgang i placenta: Risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten". En sånn tablett gjør nok ingen skade.
Myen *termin 06.09.06* Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Prøv med svisker! Det hjelper garantert..spis en 5-10 stk så kommer du nok på do skal du se..
Smånetta 14.mai Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Er det Psyllikumfrøskal - sånn som er i Fiberhusk? Jeg bare lurer, for jeg bruker det i gjærbakst (glutenfri)... Kan ikke skjønne det skulle være noe verre å ta avføringsmiddel i tablettform enn i oljeform (Dulphalac), jeg da...
Gjest Frantic Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Nei du må ikke ha dårlig samvittighet, det går helt sikkert bra. Men jeg ville ikke brukt mer av dem før du har konferert med legen din. Avføringsmidler skal en i utgangspunktet være forsiktige med under svangerskap, da noen av dem kan gi en del "krampetrekninger" i tarmene, og det er dette som kan være uheldig for babyen - ikke nødvendigivis stoffene i tablettene. Jeg har hatt samme problem som deg, har vært mer ellere mindre forstoppet siden uke 6 i svangerskapet. Har prøvd det meste som kan prøves, men jeg har nå lykkes med å bruke Visiblin som er et tarmoppfylllende middel som er helt ufarlig (kjøpes på apoteket). Jeg tar 1,5 dose morgen + kveld, og det holder magen min sånn noen lunde i form. Viktig å drikke mye vann når en bruker dette, så jeg drikker minimum 4 liter til dagen. Når du begynner å buke Visiblin må du vente 3-4 dager før du kjenner virkning, og du må også kanskje ta større doser i starten for å få fart på sakene, og heller trappe litt ned når det virker. Håper dette kan være noe for deg - lykke til!!!!
bee* Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 det kommer nok an på hvr langt en er på vei det er jo et kjendt kjering råd å ta avfrings middel for å starte fødsel men om det er sånn i uke 15 liksom.. det vet jeg ikke men en skal være forsiktig da!! Men tror ikke det skadet det du har gjort men forhør deg med legen eller jordmora di!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå