Gå til innhold

Stikkinger i uke 14, noen flere (litt bekymret)?

Anbefalte innlegg

Har i de siste dagene hatt en del stikkinger i underlivet, ca 5 cm rett over "bikinilinja". Er ikke kjempevondt, bare litt ekkelt. Husker jeg hadde mye stikkinger i uke 5-8, men hørte alltid at det var vanlig i begynnelsen. Er det vanlig også i starten av 2. trimester? Er litt engstelig om dagen, har mistet før (uke11/12) og er kanskje ekstra paranoid - men har også fått bittelit ekstra energi de siste dagene pluss at symptomene ellers har begynt å avta.... Håper noen har opplevd det samme....?

PS: UL 12+2 viste at alt var i orden, også hørte vi hjertelyd 13+2.Huff, burde vel slappe av nå, men...

Fortsetter under...

Hei.

Ville bare si at i går leste jeg i "gravid-boka" mi om uka mi(uke 15) at nå begynte jeg kanskje å kjenne en del stikninger, og dette bare var livmora som utvidet seg. Har jo hørt dette hele veien før også, men det stemmer vel. Livmora vokser jo ennå, og nå skal den vokse betraktelig fremover og da er det jo en del ligamenter etc som strekkes så det kan godt være helt normalt. Vet ei venninne av meg fikk slike stikk i magen, hun ble kjemperedd for det gjorde veldig vondt. Grein å greier, men fikk beskjed om at det bare var ligamentene som strekte seg:) Skal se alt er i skjønneste orden! Det stikker som bare det hos meg også, begynte på uke 15 i dag.

Krysser fingrene for at alt er som det skal med deg:)

Jeg har stikkinger fortsatt,jeg. Jeg er 15+5 på vei. tror det skal være sånn hele tida jeg! For det vokser og strekker seg jo der inne sånn at babyen vår skal få plass! Tror ikke det er noe å bekymre seg over. Men jeg hadde forferdelige mageknip i forrige uke, og ble jo litt bekymra selv da, så jeg forstår hvordan du har det!

Det er HELT normalt med stikkinger på denne tiden for deg. Det står jo "overalt" at det er typisk for denne perioden at det stikker litt ekstra, fordi livmoren utvider seg mye på denne tiden. Tenk på alt som skal strekkes og vokse!! Ikke rart man kjenner det godt! I tillegg er det også er helt normalt å begynne å føle seg litt mindre gravid på den tiden, det gjorde hvertfall jeg da jeg var like langt som deg. (Er i uke 22 nå.) Det er vel bare sånn det er, noen føler seg kjempegravide eller dårlige hele tiden, andre føler seg aldri gravide og med de aller, aller fleste går nok dette i perioder.

So don't worry be happy ;o)

Det går i "rykk og napp" bokstavelig talt.. :-) Så stikker det til neone ganger, noen ganger litt mildere og lenger, none ganger mange ganger etter hverandre, for så å være borte i en uke (da blir jeg jo redd selvsat), og så kan det komme tilbake. Jeg mener å ha lest at denne merkes best frem til livmoren er passert navelen (kan det stemme tro), og det gjør den vel omkring uke 20?? (eller noe sånt)

Dette går nok helt fint skal du se Sunnivamamma (men skjønner at du blir engstelig). Selv lurer jeg på om magen "er stor nok" og om jeg ikke snart burde kjenne bevegelse!!!!

Tusen takk for svar, damer, dette var jo oppløftende! Blir jo nervevrak av denne graviditeten, føler meg aldri helt trygg liksom.... Og hamster1: Tror det er mer vanlig med liten mage enn stor i den uka du er i, for jeg har stooooor mage allerede og alle synes det er så rart. Husker ikke på stående fot om du har barn fra før (alzheimer, sorry)? Har du ikke det kan det gå helt til uke 22-23 før du kjenner det. For flergangs kan man kjenne det fra uke 13-14, men det er jo sjeldent har jeg forstått. Tror at man kan begynne å forvente det etter/rundt ordinær UL... Ikke bekymre deg (selv om jeg selv også er verdensmester til det), alt er nok i skjønneste orden!

PS: Vi burde hatt engste-oss-prisen, vi!

Annonse

Har et barn på snart 7 år, så jeg er jo som førstegangs igjen (medisinsk sett faktsik). Da kjente jeg rundt uke 18-19. Min mage er blitt mindre enn for litt siden faktisk (men er ikke så oppblåst lenger). Men det begynner å syntes, men jeg er så redd at det liksom skal stoppe opp.. Babywatcheren er god å ha sånn sett ;-)

Tror ikke jeg kommer til å slutte å bekymre meg (var overhodet ikke sånn i første svangerskap).

Jeg kan godt ta i mot "engste seg prisen", for det gjør jeg virkelig til tider....

"kos" deg med stikkingen du.. og PS!!! Om den blir borte så er ikke det unormalt heller ;-) (for hos meg kommer og går det, og det kan være ingen stikking i maaaaange dager)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...