Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som er veldig glad i å lese? Sluker det meste, i det siste har det nok gått mest i lettleste bøker av "feelgood" typen, har ikkje like god konsentrasjon lengre.. Noen som har noen gode bøker å anbefale?

Får slenge ut noen forslag selv òg:

Berlinerpoplene og eremittkrepsene av A B Ragde

VernonGodLittle av D C Pierre

Bøkene om Harry Hole av Jo Nesbø.

Harry Potter-bøkene

Lurer litt på den digitale festning av Dan Brown, noen som kan anbefale den?

Pleier å lese engelsk pocket, men nå har eg 3 stykker liggende som eg ikkje blir ferdig med: Ludmillas broken english, the kiterunner og the Lighthouse.. Trur eg må lese de på norsk eller vente til etter fødsel (og ammetåke) har gitt seg..

Gode tips mottas med takk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4961244-lesehester-gode-boktips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg, jeg og er en liten lesehest også. Jeg bruker lesing til og koble av. Jeg jobber veldig mye fortiden, det går egentlig veldig bra, men det er mange rundt meg som er bekymret. Da trenger jeg bøker til og slappe av. Leser mye om kvelden og vist boken fenger meg blir ofte halve natten også gått med selvom jeg prøver og begrense meg til mid natt. Jeg har nettopp leste "Stolthet og fordommer" med Jane Austen. Den likte jeg veldig, men så liker jeg veldig godt slike bøker. Jeg må ha veldig lett leste bøker så jeg ender som regel opp med en pocket bok, gjerne harlequin.

Hei, leser masse jeg og, hver dag helst...

Har mange tips: Nå leser jeg de tre bøkene om Therese av Hanne-Vibeke Holst, veldig morsomme bøker (særlig nr to som jeg leser om nå handler om fødsel og alt rundt det at hovedperson blir mor!).

Ellers har jeg nylig lest Da Vinci-koden og Engler og Demoner, men ikke den du nevnte. Synes begge disse var gode.

Helt andre forslag er: bøker av Marianne Fredrikson, spesielt Simon og eiketrærne. Ellers Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede. Jeg elsker krim også, helst norsk, men liker også Minette Walters.

Kom også på John Irving, han er jo fantastisk.

Ellers veldig lettlest er jo Marian Keyes, veldig morsomme bøker...

Håper noe vil falle i smak : ) Jeg kommer ikke på mer i farta...

Jeg bare elsker triologien om Arn, tempelridderen, av Jan Guillou:

-Veien til Jerusalem

-Tempelridderen

-Riket ved veiens ende

Ellers er det en bokserie som begynner med boka:

-Driver dugg, faller regn. Av en svensk kvinnelig forfatter, husker ikke navnet. Leste dem ved mitt første svangerskap. Handler om bonderomantikk.

Hm, hva ellers...? Har ikke lest noen bøker av Dan Brown ennå. Men mannen har, han likte dem. Jeg likte ikke Harry Hole- bøkene, synes det ble for mye snikk snakk, ble lei... Men igjen, mannen likte dem...

Ellers må jeg si at jeg har lest utrolig mange dårlige bøker i det siste!!! Litt surt. Noen har jeg bare lagt fra meg, men andre har vært kjekke i begynnelsen, og så blitt bare såå gørrkjedelige på slutten!! Da har jeg jo vært nødt til å lese dem ferdig, og piiiint meg gjennom....huff...!!! Savner ei skikkelig god bok! Har Berlinerpoplene i bokhylla, men den frister ikke å begynne på, selv om mange har sagt at den er bra.

Hvis jeg kommer på noen flere bøker som er bra, skal jeg si ifra:)

Hei!

Lettleste og gode bøker; alt av Alice Hoffmann. De har mange av hennes bøker på tilbud, alle kan leses. John Irving så jeg var nevnt her, og hva med gammel romantikk som Brönte, Stormfulle høyder, Jane Eyre...Liker også Sønner og elskere av Lawrence, den kan du jo lese på engelsk.

Annonse

Har du lest Engler og Demoner av Dan Brown? Det er den første, og uten tvil den beste, av bøkene hans. Synes Den Digitale Festning var bra, så absolutt, men litt mye data-pra innimellom. Ellers vil jeg anbefale Halvbroren av Lars Saabye Christensen - en kjempefin bok!!! Lett-lest.

Hei frøken mamma! Jeg lurer bare på hva du syns som er bra med halvbroren? (ikke for å kritisere!) Den har jo fått kjempemasse skryt å sånn, men jeg orker ikke lese den ferdig jeg... Kjedeligste boka jeg noensinne har vert borti, men smaken er jo som baken da!

Jeg elsket også Engler og Demoner forresten :)

Leste nettop honningbiens hemmelige liv og den var også litt koslig når den kom igang!

Halvbroren er jo knallbra! Lettlest og underholdende. Maskeblomstfamilien til Saaby Christensen er også utrolig bra, litt "tynnere" bok hvis man blir skremt av Halvbroren-mursteinen.

De siste jeg har lest som jeg gir terningkast 5 er:

"Kompani Orheim" av Tore Renberg

"Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad

"En ufo gjør entré" av Jonas Gardell

Lettlest og underholdende:

- Damenes detektivbyrå nr.1

-Alexander McCall Smith

Finnes i pocketform i dagligvarebutikker/bokhandel både på engelsk og norsk. Ikke tungt lesestoff og litt anderledes og morsomt.

Favorittboka "of all times"

- Alkymisten

-Paulo Coehlo

Fantastisk bok. Enkel historie med mye filosofi liggende bak. Har alle bøkene hans:)

Annonse

Vindens skygge av Carlos Ruiz Zaf'òn.

Vi var noen venninner som diskuterte den i dag. Fant ut at om den filmes kan det være både som action, krim, komedie og drama...

Første setningen er: Jeg kan ennå huske den morgenen da far for første gang tok meg med til de glemte bøkers kirkegård.

MÅ LESES!

Å, kom plutselig på en bok; Den lukkede bok, husker ikke forfatter i farta + min yndlingsklassiker: Tatt av vinden. Gud som jeg gråter av den boka, 1. gang der det begynner å bli trist, de neste gangene du leser den før det blir trist fordi du vet at det triste kommer snart. Bienes hemmelige liv er bra, ja, og Vindens skygge, Halvbroren tror jeg snart jeg må lese en gang til. Alkymisten er kjempebra (og alle de andre bøkene til Coelho) og Tilværelsens uutholdelige letthet + Udødeligheten av Kundera.

Bokserien jordens barn av Jean M Auel må bare leses. Kan hende andre kjenner den som hulebjørnens klan. Er 5 tykke bøker om ei steinalder jente, men du pløyer gjennom de på 1-2 mnd. Er en fantastisk historie og livet mitt ble helt forandret da jeg leste den. Høres så teit ut, men jeg ville så gjerne leve i steinalderen og oppleve mye av det som hovedpersonen opplever. Anbefales på det stekeste!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...