Gå til innhold

Hvilket skjema fyller dere ut og sender til Trygdekontoret?

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er usikker på hvilket skjema som skal sendes til Trygdekontoret... Ser her på bim at mange sier de sender dette inn ca 3 mnd før termindato....

Hmmm...det skjemaet jeg finner, må man føre på når man skal ta ferie neste år, samt barnets fødselsdato.... Men når dette skjemaet skal sendes inn ca 3 mnd før fødselen, da har man jo bare termindato å forholde seg til...

Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre, eventuelt legge ved en link til riktig skjema? Jeg føler meg helt borte, jeg....hi hi hi...

På forhånd, tusen takk...

Fortsetter under...

Du trenger ikke fylle inn barnets fødselsdato, dette fyller de inn når de får fødsels papirene fra sykehuset, hvis du skal ha ferie i permisjonstiden så skal du fylle inn det, hvis ikke skriver du det ikke opp!!!

Du trenger ikke sende inn skjema 3 mnd før terminen, jeg har termin 19 juni og leverte skjema idag!!!

Du finner skjema på www.trygdeetaten.no eller så går du til trygdekontoret å får det der. (krav om fødselspenger tror jeg det heter...)

http://trygdeetaten.no/generelt/skjema/blanketter/ia140405b.pdf

Dette skjema fyller du ut og leverer selv.

http://trygdeetaten.no/generelt/skjema/blanketter/IA_08-3001bm04.2004.pdf

Dersom du er i jobb skal arbeidsgiver fylle ut dette, dersom pappa skal ha permisjon må også hans arbeidsgiver fylle ut dette.

Dersom du som meg har hatt ulike arbeidsgivere og ulik lønn i de siste mnd bør du få tidl arb.givere til å fylle ut skjemaet. Det er nemlig dette skjemaet som danner grunnlaget for å regne ut hvor mye penger du får.

Eg fikk beskjed fra mitt trygdekontor om ikkje å sende inn kopi av lønnslipper og liknende..

Det er lett å bli litt borte når en styrer med dette. Eg ringte for å spørre om noe og fikk 3 forskjellige svar på eit ja/nei spørsmål ;-)

Hvis du skal søke om engangsstønad, så kan du sende inn søknad og få pengene utbetalt allerede 3mnd før fødselen. :)

Søknaden på fødselspenger trenger ikke å være inne før ca 1 mnd før termin, for de utbetales først den mnd barnet blir født. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...