Gå til innhold

Kviser, kviser, kviser!!! Er så møkkalei nå!

Anbefalte innlegg

Helt fra jeg ble gravid har kvisene poppet ut!

Jeg har også fått masse små prikker i ansiktet som er skikkelig irriterende!!!

Var en liiiten periode som jeg ikke brydde meg noe særlig for følte meg som en dass uansett...og da forsvant noen av kvisene.

Nå har jeg begynnt å se frem mot sommertider og 17. mai og sånn og vil så gjerne ha disse bort!! Men så fort jeg bare tenker "kvise" i hodet mitt så popper det ut en ny!!!

Fikk de på ryggen også for noen uker siden og nå har jeg jaggu begynnt å få på brystene også!!

Er det bare meg som irriterer meg så over dette?

Finnes det noen kremer eller noe som hjelper? Jeg drikker mye vann men det hjelper ikke.

Jeg renser huden godt hver morgen og kveld men nå har jeg også begynnt å få skikkelig tørre områder rundt munnen, så har gått til innkjøp av skikkelig fete kremer så dette også skal forsvinne.

Jeg går på veggen snart jeg altså!!

Er det flere i samme båt?!

Fortsetter under...

Jupp!! Er skikkelig ny-pubertet for meg dette...I tillegg til at min samboer oppdaget en del grå hår på hodet mitt...Trodde man skulle være ferdig med kviser når de grå hårene kom!!!!

Jeg overser kvisene så godt jeg kan...Tror ikke det er så mye å gjøre siden de helt sikkert er kommet pga hormoner, så er vel bare å vente til vi er ferdig å gå gravide og håpe den gravidgløden kommer da!

Kviser overalt ja, ryggen, brystet, ansiktet og halsen. Og jeg har aldri vært plaget med kviser før. Får helt noia å bare må plukke, selv om jeg vet jeg ikke skal.... Håper det gir seg, om ikke annet så etter svangeskapet i hvertfall, selv om det hadde vært kjekt å sett ok ut at til sommeren... Var å kjøpte meg litt nye klær i dag og da kikket jeg på en del søte sommerkjoler men turte ikke kjøpe noen siden ryggen min er erklært katastrofe område!! Får barrikadere meg inne i hagen min i sommer, for jeg har neimen ikke tenkt å sitte inne i fin-været! Så deilig med sommervær for tiden. Hatt 26 grader i dag. Rådeilig! Har ordnet i hagen å greier, gleder meg som en unge til grilling og sommer-aktiviteter:) Herlige sommer!!

Er nok hormonene som gjør det... Jeg er i min 24. uke, og har en shvær en i tinningen. Hadde også masse av de småkvisene som du snakker om i starten. Du kan rense huden alt du vil, men det er hormonbasert og vil ikke gi seg før svangerskapshormonene er borte!! Beklager...

Annonse

Kan ikke leve uten Basiron som fås kjøpt på apoteket!!! Bruker den om natten (setter litt flekker på tekstiler). Virker over tid. Kan bli litt verre i starten, for den "tømmer" ut all dritten, men etter noen uker kan jeg love deg at den virker!!

Du får vel en jente du da?? De sier jo at jentene tar skjønnheten fra mor...

Føler med deg, var sånn sist jeg, hadde kviser over alt. Helt forferdelig!!!!

Jeg brukte en maske mot kviser som fungerte bra. Den var fra Marbert, men det tror jeg ikke du får tak i i Norge lenger. Er sikkert bra masker i de fleste andre merker også.

Ellers ville jeg kjøpt ansiktskrem og renseprodukter for uren hud. Rensingen er kjempe viktig, spesielt om kvelden. Da har du vært ute å fått masse "forurensing" i ansiktet og det tetter porene.

Ta en soltime i ny og ne. Det hjelper vertfall meg :o) Nå er det jo snart så en kan sole seg ute og... Har også masse kviser, huden er jo helt ru på ryggen og brystet... Men det hjelper med sol. Var 1 uke på Gran Canaria for 1 mnd siden og da var jeg helt kvisefri :o) Det var deilig det!! Så nå venter jeg bare på sommeren!!

Husk nå bare at man kan få varige pigmentflekker hvis man soler seg nå.. Da foretrekker jeg heller å ha noen kviser (som jo faktisk forsvinner til slutt!!) Og jeg har ikke få jeg heller. Hele brystkassa og øverst på ryggen er dekket. Kan ikke telle dem. Men heldigvis har jeg en mann som syns kviser er sexy.. Ja- du leste riktig. SEXY!! Tro det eller ei.... :)

Tar egentlig de kvisene med knusende ro.. Går i utringede singletter og kjoler rett som det er. Spesielt nå som det har vært så fint vær så lenge.. (i hvert fall i Nord Norge) Vi er jo gravide folkens!!! Noen kviser er vel verdt det, eller hva???

Kos dere! :)

Annonse

Som du ser så er du langt i fra alene om dette her. Er glad for at noen stilte dette spørsmål fordi jeg trodde jeg var alene. Har fått masse små prikker (foretrekker det isteadenfor kviser selv om det er det!!!) på kløften og øverst på puppene. Skikkelig lekkert!

Mannen hennes kan vel synes de er sexy? Mange kvinner som lever for popping av kviser....

Men,har ikke ( bank i bordet) fått kviser selv... Sliter derimot med tørre flassende områder i ansiktet... Holder det i sjakk med fuktighetskremer,men irriterer meg en del. Litt ironisk,de tørre områdene jeg har nå er nøyaktig samme steder hvor jeg slet med oljete fet hud før graviditeten. Huden min blir visst aldri fornøyd :)

Men,men,får leve med det... Er verdt det til slutt. Og jenter med kviser,kom dere ut i solen. Om det skulle forårsake en pigmentflekk eller to ( hvilket jeg igrunnen ikke hadde hørt om faren for) så er det bare pent syns nå jeg :)

JEG HENGER MEG PÅ HER!! Ser jo ikke ut.. Også prøver jeg å ta på sminke for å dekke over, da ser jeg jo bare helt på trynet ut! Herregud..

For jeg er litt tørr der og så har jeg en kvise her.. Så jeg SER FAEN IKKE UT!!!!

Jeg slet også veldig med kviser de første ukene, men nå i uke 21 har jeg så fin hud som jeg aldri har hatt før. Så det kan jo hende at det går over hos deg og.

Men jeg ser at du skriver at du har kjøpt veldig fete kremer. Det kan være en årsak til at huden din er kvisete faktisk. For det er veldig stor forskjell på fettfattig og fuktighetsfattig hud. Dersom huden din er fuktighetsfattig, så gjør du helt feil av å bruke de kremene.

Jeg anbefaler det at du kommer deg til hudpleier eller parfymeri for å få sjekket huden din og får kjøpt riktige produkter.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...