Gå til innhold

Mitt tredje tap!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For to uker siden hadde jeg min andre abort. Og jeg blør ennå. Nå har vi prøvd i nesten to år og dette er nå tredje gang det går feil. Første gang satt det utenfor livmoren.

Denne gangen er det ekstra tøft for min yngre søster ringte en uke etter aborten min og sa hun var tre mnd på vei og det var ikke planlagt. Hvor urettferdig er vel ikke det? Jeg føler meg helt knust. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke lyst til å ha noe med min søster å gjøre for jeg vet det blir så hardt å se henne nå.

Fortsetter under...

Hei.

Du må ikke gi opp!! Jeg har også mistet tre ganger i løpet av det siste året. Den andre gangen jeg mistet var på lille julaften 2005. Var i familieselskap tre dager etterpå, og der var min høygravide lillesøster... Ikke så morsomt å treffe henne da nei. Men det var bare vanskelig å møte henne den første gangen, etterpå har det vært greit, unner henne alt godt!

Etter å ha mistet for tredje gang nå i mars, har vi en liten pause. Tenker å vente i tre sykluser før vi prøver igjen. Får du utredning? Gynekologen på sykehuset vil ikke utrede meg. Hun sier at siden jeg har to barn fra før og dessuten mistet tidlig(uke 6 og 7) i to av svangerskapene, vil de vente med utredning til jeg evt mister igjen. Håper selvsagt at det ikke skal bli nødvendig.

Ta tiden til hjelp og snakk evt med legen din før du prøver igjen. Skjønner godt at du har det tungt nå, men det blir lettere etterhvert, det lover jeg!

Så fryktelig trist! Jeg har mistet 1 gang og synes det var forferdelig, så kan ikke tenke meg hvor fælt det er å mist 3 ganger! Alt jeg kan si er at du ikke må gi opp håpet (sikkert lett for meg å si, men...). Og livet er alt for utrettferdig noen gang, men kanskje det er slik for at vi skal lære noe?

Trøsteklem til deg fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...