Gå til innhold

November: Æsj, kapitulerte og dro fram puppen i dag igjen...

Anbefalte innlegg

Lillegutt har begynt å skrike som en stukken gris når han skal sove. Ingenting ( synging, smokk, vugging, bæring, klapping, bamsen) hjelper, bortsett fra puppen.

Så til slutt ( etter ca 30 minutters intens hylskriking) kaster jeg inn håndlke og drar fram puppen. Så suger han i ca 5 minutter, blir søvning og jeg kan legge han fra meg og han sovner i løpet av 2 minutter...

Men han skal jo ikke ammes i søvn. Hva ville dere gjort? Er akkurat fyllt 5 mnd.

Fortsetter under...

Hvorfor skal han ikke ammes i søvn?

Har ammet alle mine i søvn til de var _mye_ eldre enn det. Det har gått over av seg selv med tiden. Ingen grunn til å ta fra dem puppen ved sovetid, før de selv slutter å bry seg med den. Ammer alltid minsten i søvn. Han blir 6 mndr om ei uke.

Grunner jeg har hørt til at man ikke skal amme i søvn:

- Barnet lærer seg ikke å sovne selv

-Barnet kan bli redd når det våkner et annet sted

-Ingen andre kan legge barnet

-Barnet bli avhengig av puppen for å sovne, og dette blir vanskelig å avvenne

...men kom gjerne med mot-argumenter. Jeg har halvveis ammet babyen min i søvn ( gir først måltids-pupp, legger han, han skriker, jeg gir han en pupp til som han neeesten sovner til, legger han og han sovner innen et minutt og sover i 10 timer)...

På en måte er jo dette greit, bortsett fra at jeg gjerne kunne tenkt meg å ha barnevakt innimellom..

Skal på kontroll snart, og tenkte å ta opp dette med helsesøster. Vurderer å kjøre en mild "skrikekur"..

HI

• 2 uker senere...

jeg synes det er så deilig å lese at det faktisk er ok å amme i søvn, det er jo liksom litt fy "etter boka" :) asterixa, siden du har erfaring på området, når du har sluttet å amme, har barna dine da hatt problemer med å sovne på egen hånd? det er jo liksom det jeg lurer på og har litt dårlig samvittighet for hver gang den lille frøkna ammes i søvn, greit nå, men hva med senere? hun er forresten 6,5 mnd.

P.S, jeg er november mamma, det lite fantasifulle nicket ble laget mens jeg var gravid med termin i oktober:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...