Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jada, jeg gir mme (av naturlige årsaker. Merkelig at jeg føler jeg må forklare i hytt og gevær fordi jeg gir datteren min dette. Men gir begge deler altså) ;)

Når kan jeg slutte med å koke alt hun skal sutte på? Er rimelig lei denne kokingen. GUD så enkelt det er å bare gi mm, men det funker altså ikke. Når kan jeg begynne å vaske flaskene i oppvaskkummen (har ikke oppvaskmaskin og har heller ikke plass til det. Uhuuu).

Tulla er er 3 mnd 14. mai.

Til dags dato har jeg ikke brent meg på kokende vann... men jeg bare venter. Det må jo skje snart...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959640-denne-evige-kokingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg regner med at der er flaskene du mener? er skikkelig lei jeg også... det viktigste er å få de rene for melkerester... og skylle de i kaldt vann. gutten min er 3 mnd 14mai også, jeg koker enda.. (har dessverre brent meg stygt på armen, glapp kjelen i et trøtt øyeblikk!!) skal på kontroll 9 mai og spørre hs, frem til da koker jeg, selv om jeg tror det går bra å ikke gjøre det

Det var forresten på radioen forrige uke et intervju med en overlege fra Rikshospitalet som mente at man var altfor hysterisk med renslighet med baby. At det absolutt ikke var nødvendig å koke flasker (bortsett fra når de er helt nye) og smokker. Man gjorde babyen en bjørnetjeneste for senere med allergi og forkjølesle da de trenger å komme i kontakt med bassilusker mens babyen fikk masse antistoffer igjennom morsmelken. De trenger rett og slett bli vant med bakterier rundt seg og kickstarte immunforsvaret. det er jo dokumentert at barn som er vokst opp med husdyr har mindre allergi og astma senere i livet da de nettopp har fått styrket immunforsvaret fra tidlig alder. Her i gården koker jeg smokkene på flaskene og setter selve flaska i oppvaskmaskinen. Smokkene ellers blir ikke kokt men skylt i rent vann. Lillegutt her er frisk som en fisk og bare 9 uker gammel..

Annonse

Jeg skyller bare flaskene. Putter oppi litt zalo, og skyller under rennende varmt vann. Vips ferdig. Gjør dette MED EN GANG hun har fått melk fra flaske, så slipper jeg å ha flasker liggende å slenge på disken hele tiden..... putter de vekk og inn i skapet.

Koker vann til hvert måltid. Tar litt kokt vann som står igjen på vannkokeren og blander med nykokt vann ved neste måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...