Gå til innhold

Hallo, Femme... :-))))

¤TralleTroll¤

Anbefalte innlegg

Hallå, snuppa!! :-))

Her er det bare så utrolig deilig sommer da! Har begynt på ny runde ferie (delt i to+ to i år...). Jobbet intenst nå siden jazzen, mye sykdom på jobb, og bare ferievikarer igjen.. Men nå er det to uker fri! Nesten tre faktisk.. Går rett inn i fri- uke, men der kan jeg jo bli spurt om ekstravakter da...

Jeg blir så glad når du forteller at du ikke er engstelig lenger!!!:-))))) Herrrlig?? Uke 25 du... Da klarer han seg snart selv da.. ;-)

Høres ut som du har hatt en fargerik oppvekst da! Utrolig deilig, å få vokse opp til latinske rytmer! Det digger jeg!!! Har god rytmesans selv, men har aldri lært sånn som salsa og sånt.. Men har fryktelig lyst!! Har også lyst å lære magedans. Tenk å ha sånn kontroll over buk- muskulaturen da! Utrolig sexy, men også svært fornuftig, det forebygger jo effektivt slapp blære- bekken- muskulatur som mange kvinner sliter med, særlig etter barnefødsler... hehe.. Så du må bare sette igang!! hehe..

Det er sant som du sier, at om ikke rytmen er der så hplder det lenge med entusiasmen.. Og det har gubben min da! Han eier jo ikke gehør heller, og har ikke sjans til å synge rent eller finne en tone.. Men i festlige lag er det ofte han som er forsanger da! hehe... Det morsomme er at han da gjerne danner andre- stemmen til den egentlige melodien, så av og til blir det jo riktig så bra!! hehe.. Vi har mye løye med det ja!

Hvordan var STING- konserten da!!!????? Herregud så misunnelig jeg ble ...;-) Jeg skal på Springsteen- konsert i Spektrum jeg så... 29. okt. Så det så...!! Egentlig mange år siden jeg hørte på ham, men en kompis av gubben har ordnet med billetter, så vi blir en liten gjeng. Gleder meg! Men det er noe annet som er viktigere enn det da! Og det å blir gravid, fortest mulig...

Tanta kom igjen før helgen gitt! Så i går tok jeg min første PERGO- pille!! Skal ta en hver dag i 5 dager... Tok også blodprøver i går (5. mensdag) og skal ta nye på søndag (11. mensdag...). Så får vi se... Skulle egentlig tatt rtg. HSG (hysterosalpingografi..) før dag 10, men håpløst å få time nå i ferien!! Så jeg bestilte time i neste syklus... Håper selvfølgelig da at jeg kan avbestille fordi jeg er gravid..!! hehe.. Det er visst en noe ubehagelig undersøkelse... uff.. Liker ikke sånne ting jeg! Liker jo ikke sprøyter og stikk og sånt heller jeg da.. er egenltlig skikkelig pyse, når det gjelder meg meg selv!! jaja... Vi er i full gang ihvert fall! Har til og med kjøpt meg sånn eggløsnings- test... Aldri gjort før.. Så da tester vi i slutten av uka, og så er det å hive seg i pulings..... Gubben gleder seg sånn at! Vi har jo ferie også, så nå slapper vi godt av og nyter livet. Har nettopp fått ferdig prosjekt i hagen, har snekret terasse med le- vegger, så nå har vi en kosekrok i hagen! Skal bare ut å beise i dag, så er det gjort! Mulig vi reiser noen dager på hytta, eller hiver oss i bilen med telt og sovepose og sykler.. Tar litt på sparket nå, ingen store planer.

Så kos deg! Håper dere har sommer der du er også, og KOS dere! Snakkes...

Klemmer fra meg!!

Fortsetter under...

Å Vestland vestland! Nå kommer jeg til deg!!! hehe... Vi bestemte oss plutselig for en liten vestlandstur. Vi drar til Bergen i morgen, en liten svipptur innom Haugesund i slutten av uken, hjem igjen fredag. Med telt og sykkel og fiskestang. Det er oss det!

Har tatt EL- test hver dag siden fredag, ikke noe ennå gitt... Kanskje i morgen? Blir det telt- baby tro!!!??? hehe-- det er jeg nemlig... Laga i et telt altså...

Klem fra Meg

He-he!

Måtte le litt, jeg - "laga i telt" du altså? Kjemepeflott! Tenk om ditt første barn fikk starte livet på samme måten da? ÅÅÅ! Det hadde vært så herlig.

Ser at dere holder dere til sørvestlandet og kommer ikke så langt nord som til oss her på Sunnmøre. Synd! For da kunne vi ha truffet hverandre (noe jeg ser virkelig fram til!) Høres ut som en deilig tur dere hiver dere ut på - bare telt, sykkel og fiskestang - herlig!! Håper været blir bedre utover uka.

Disse EL-tester er visst veldig ømfintlige. Jeg har heller ikke noe erfaring med dem. Men det er visst slik at de kan slå positivt ut bare noen få timer etter å ha vist negativt - for så å vise negativt igjen bare få timer etterpå. Så ikke mist motet kjære deg og kos deg med romantiske hyrdestunder uansett hva testene viser. (Ja, ja, akkurat som om du trenger meg til å belære deg om dette!!!)

Kos dere masse!!

Hadde en følelse av at du hadde vært inne her i dag gitt!

Vi har hatt noen nydelige dager i Bergen, som har vist seg fra sin beste side med sol og varme hele uken!! Helt utrolig... Det er så det blir for varmt å sove i telt!

Hadde med eggløsningstesten, og tirsdag slo den ut!!Dvs. på den femte testen. Det var vel en dag etter forventet, men så har jeg heller aldri prøvd å teste sånn før heller. Jeg pleier å merke når jeg har eggløsning, det blir akkurat som press i underlivet, litt anderledes enn menssmerter, men på samme plassen, og ofte stikkinger i ene siden, antagelig der egget løsner. Jeg var forberedt på at jeg ville kjenne det ekstra godt pga. pergoen, men kjente ingen forskjell.. Har hatt sex hver annen dag siden dag 8, men det ble et ekstranummer på gubben den dagen gitt!! I teltet...hehe..

Det som var rart, var at torsdag kveld fikk jeg eggløsningsmerter igjen, men da mye sterkere! Merket det da vi skulle legge oss, og siden vi da hadde lagt oss inn på et flott hotell på bryggen siste natten, måtte vi jo ha oss litt da... Smertene ble værre, så det var så vidt jeg klarte å gjennomføre.. Det var skikkelig spreng, så jeg klarte nesten ikke bevege meg! Merkelige greier.... Så da lurer jeg jo på om det var e ekstra eggløsning jeg hadde da! I så fall hadde jeg eggløsning både dag 13 o g15... Spennende!!??? Det går visst an, og siden jeg har tatt pergo er jo sjansene større for flere egg.. Så nå er jeg bare så spent!!!! Blir det bergens- baby??? Prøver å leve vanlig, men tenker jo mye på dette her da...Kryss fingrer og tær og alt mulig annet!!!

jaja... Så du er sunnmøring du!! Detter blir jo bare bedre og bedre!! Er jo vokst opp i Ålseund jeg!! Det var nesten så det ble dit i stedet for bergen, for min bror skulle dit noen dager. Men så ble det bergen, for jeg måtte få sjekket opp noen graver... Dessuten bor jeg hos min far når jeg er hjemme på besøk, og han var i statene!! Fikk etterpå høre at vi kunne bodd på hybel hos min venninne på Hessa... (ålseund..). jaja.. Jeg prøver å komme meg dit minst en gang årlig, så vi prøver i høst eller til jul!! Da må vi møtes!!!! Du har nok fått lillegutten da, så får jeg samle babystøv...

Nå skal jeg prøve kjoler... Skal i bryllup på lørdag, må gå igjennom skapet og se om noe passer! Har lagt endel på meg siste åra, så sliter litt med å finne noe passende! Kan vel bruke en pen sommerkjole nå vel, det er jo så varmt!?

Var forresten i utdrikningslag i helgen.... Var hos denne venninnen som skal gifte seg, og gubben var i brudgommens sitt. I tillegg var det lag for en mannlig kollega av oss (vi var invitert der også da...), og så liten som denne byen er så klarte vi å samle alle tre laga på samme utested utpå kvelden!! Det ble jo bare kjempeartig!! Så da ble det tre utdrikningslag på en gang!! hehe... Og vi hadde nachspiel hjemme hos oss da, 12 stykker, med begge brudgommene til stede! Det gikk heldigvis ganske rolig for seg, folk var slitne etter en lang dag, så det ble avrusningsnachspiel med grandiosa, kaffe og cider.. Veldig greit, men jøjje meg så trøtt jeg var i går!! Er litt ute av trening på sånne feste- greier... Eller så er det alderen!! hehe...

Nei dette ble langt du!! Vi får snakkes mer!!!! Nå vet jeg i hvert fall noe nærmere om hvor du er i verden!!

KLemmer

eh... jeg glemte å si at jeg antagelig dansa på meg en brist i et ribbein,,,,,!!! med brudgommen... Hatt skikkelig vondt, og gubben ville ha meg på røntgen!!! Ikke tale om!!! Tenk om jeg er gravid!!!??? Heldigvis noe bedre i dag... Så da går det vel over snart! Det er jo uansett ikke noe å få gjort noe med da... jaja. Men jeg drakk ikke så mye heller, og spritlukt be jeg kvalm av.. Men brudgommen var jo skikkelig full da, og glapp taket så jeg falt rett på et trappetrinn, KLASK med min nesten 80 kilo... hehe!! Men gøy var det!! Må regne med litt svinn...

Hvordan er så hverdagen for den vordene guttemammaen!!!????

klemmer

Annonse

Å Herregud. Det går heftig for seg på dansegulvet du! Når mannen din ville ha deg på røntgen så forstår jeg at det var ikke bare snakk om en rolig vals altså! Stakkar! Håper du ikke har for mye smerte nå da.

Du. Tenkte egentlig jeg skulle vente til etter timen hos jordmora i dag før jeg skrev. Prøv å gjette hvordan jeg greide å dumme meg ut på tirsdag da! Stilte opp i god tid for timen min hos jordmor. Så kommer sekretæren springende og lurer på hva jeg gjorde der. "Hæ?? Har ikke jeg time i dag", spurte jeg. "Nei. Det kan du ikke, for jordmora er på ferie til torsdag!!". Så sjekka jeg lappen i veska og ser at, ja, det er jeg som har bommet - timen er i dag og var definitivt ikke på tirsdag. Flaut, flaut!! Men det er bare fordi jeg har gått så lenge uten å bli sjekka og det er så mye jeg lurer på at jeg rett og slett ble for ivrig. Ivrig, vel å merke, ikke særlig engstelig - fordi "terroristen" sparker som bare det så jeg vet at det er liv, og det er en herlig følelse! Av og til så lurer jeg på om han er stressa på noen måte siden han sparker og snurrer rundt så voldsomt. Ja, ja, alltid noe å lure på!

En annen ting jeg har lurt på er at jeg har så vidt lagt på med 4 kilo. synes det høres lite ut - og det er kun på magen. Det er tross alt fullgått 26 uker. Spent på hva jordmora vil si. Men jeg spiser normalt så vidt jeg vet.

Det var dagens referat. Du hører fra meg etter jordmora har sagt sitt. Det har begynt å bli skikkelig hektisk her på jobben og jeg kjenner at stressnivået stiger. Gleder meg til ferie nå, ja. Jeg går og kjenner på at det er mye jeg egentlig skulle ha gjort før jeg går ut i permisjon. Huff! Gidder egentlig ikke stresser for mye men den kommer krypende kjenner jeg.

Hei Femme og TT =)

Måtte bare si hei til dere jeg... har ikke vært på bim på kjempelenge, og så så jeg at dere hadde kagt inn masse og måtte da oppdatere meg litt.

Tralle - jeg håper håper håper du får en liten spire i magen som klorer seg fast og kommer etter snart og så håper jeg du femme har hatt en bra kontroll. Husk at det er forskjell på hvor mye folk legger på seg, det kan jo hende du bare er heldig, hehe.

Nå er det faktisk termin på meg og frøkna kan komme hvert øyeblikk, rart å tenke på at det endelig er min tur =)

Ønsker dere begge masse lykke til, dere var gode å prate med da jeg var nervøs...

Tenker på dere innimellom da, vet dere :o)

Masse klemmer fra meg

Hei tiger!!

Takker for omtanken du... Vi står på vi!! hehe.. Det blir litt spesielle forhold som oppstår her inne ja! Håper det går fint for dere alle under fødselen da! Misunner deg kanskje ikke akkurat den biten da... Men håper likevel jeg får oppleve det snart! Merkelig det greiene der altså...

Har en kusine som etter fødselen sa at om hun hadde en pistol på bordet hadde hun brukt den... Men hun har fått tre stykker til etterpå da! haha! Tror man glemmer de smertene etterhvert jeg...

Klemmer fra

smertene går vel over i det det lille gullet ligger der , tenker jeg =) Akkurat nå går jeg bare å venter på å få ordentlig vondt, hehe...

Jeg heier og har blåst meg blå på fanfarer for at det skal gå bra for oss alle sammen, flagget er heist og nå må det bare gå bra - vi vil ha en minitralle - hehe.

Er alt bra med deg, Femme?

Masse gode tanker og klemmer sendes, jeg titter nok innom igjen - :o)

Nå er jeg så spent på hva jordmor sa da!!?? Alt er vel i orden med terroristen din?

men i all verden er dette da... ser jo ikke skriften jeg skriver!! Altfor små bokstaver?? Hvorfor det da? Da blir det vel mange rare skrivefeil her i da...

Også du da!! Som bommet på timen haha!! Har jo gjort det samme da, så...hos tannlegen...

Hva sa jordmor om at du har lagt så lite på deg da? Er du bare heldig kanskje?? Men bare babyn får nok så.. Deg er vel ikke så nøye med!! hehe..

Vi er i full gang etter ferien igjen. Skal på nattevakter nå, stikker vel innom sidene her da i rolioge stunder..

Ellers var vi i bryllup da!! Og nå er jeg bare SÅÅÅ gifteklar!!!! Gubben er med han, men det blir opp til meg å ringe kirkekontoret da... Må bare bestemme oss for hvilken årstid... Jeg hadde littt i tankene 070707, men så fikk jeg vite i går at da skal en kollega gifte seg... Søren og da!! :-)

Men du, dette var litt stress, når jeg ikke ser hva jeg skriver... Jeg tror jeg heller kommer innom senere jeg, og ser om skriften har normalisert seg igjen!! Vet du hvorfor den den er så liten?? Jeg ser tidligere innleggg i normal størrelse, og når jeg lagrer er skriften normal... Merkelig..

Snakkes da!!

Hallo jenter!

Så koselig at du stikker innom "tigerHØYGRAVID". Håper alt går bra med deg.

TT! Beklager at det har tatt så lang tid å fortelle om besøk til jordmora. Vet at du tenker på meg.

Jo,da. Alt bra med terroristen! 146 hjerteslag pr. minutt. Hun likte dårlig at jeg har vært "bekymret" over lite vektøkning. "Det er babyen som må legge på seg", sa hun - "ikke nødvendigvis du!". Hun sa faktisk at de vurderer å kutte ut dette med å veie gravide på kontroll siden så mange henge seg opp i om de er for tynn eller for tykke. Jeg har ikke akkurat stressa med det - men har nok lurt på om det er normalt med knapp 3.5 kilos vektøkning i 27. uke da. MEN! Magen vokser - definitivt! Samboeren sier at den er større hver morgen enn kvelden før!

Spurte henne også om sydentur vi skal hive oss på 2. sept. Jo,da! Det var bare å reise og kose oss. Siste ferien som et par! Det er helt ufattelig - vi er så vant med å bare være oss to!

Hun anbefalte at jeg tar den omtalte streptacoc (kan ikke stave det!)- prøven hvis jeg var engstelig, men det er visst ikke vits i å ta den nå! Terroristen sparker mer og mer mot blæren - noe som fører til hyppig tissing for tida (til og med når det er ingenting å tisse ut!) Merkelig å kjenne hvordan han styrer der inne! "Nabolagets store skrekk" sier faren hans stolt!

Du, dette med lite skrift har jeg også opplevd en gang før. Anerikke hva det kommer av. Snodig! Gleder meg til å se bryluppsbildene dine. Så utrolig koselig hvis dere gifter dere. 070707 ser ut til å være en ettertraktet bryllupsdato. Har hørt om fem stykker somskal gifte seg da!

Ellers er jeg i veldig fin form nå og takknemlig for det. Er på fjellet tre ganger i uka, bader i sjøen, plukke blåbær og spiller badminton nesten daglig. Det er herlig å ha det sånn - håper det fortsetter.

Snakkes snart igjen! God klem fra

Så godt å høre at alt er bra mde deg og terroristen da! Selv om du legger på deg så lite...Men det er vel som jordmor sier, og så lenge babyen får nok er det jo greit... Du er nok bare heldig og får bevare figuren din! hehe...

Høres ut som du koser deg skikkelig også nå, endelig... Jeg også trives med fjellturer og badminton, men bade i sjøen blkir det lite med her i innlandet.. Må reise en timers tid for å komme til skikkelig sjø, og det blir dessverre alt for sjelden! Også er jeg så pinglete med å bade også da... Skal ha uten steiner, i hvert fall uten tang og gress! Får panikk av sånt som ligger på bunnen.. Tror det ligger noe der som skal ta meg! huff... Badet mye i italia, i klart vann og sandbunn. Herlig! Og kjempegøye bølger! Også elsker jeg å være ute med båt da!

Men nå må jeg fortelle om dagen min: Har vært til rtg. HSG (hysterosalpingografi...)... Og det må jeg si: har vært igjennom noen smerteturer pga. aborteringene, men dette var fæle greier... Helt for jævlig vondt var det! huffameg...

Lurer på om jeg har lav smerteterskel jeg!? Har lest at det kan være ubehagelig og noe smertefullt, og damene på rtg. sa at folk sammenligner det med litt sterke menssmerter, men at det som oftest ikke er så vondt som fryktet... Jeg har jo grudd meg fælt da, og vært innstilt på at det nok var smertefullt...

Først førte de inn et kateter gjennom livmorshalsen og blåste opp en liten ballong for å holde kateteret på plass. kjente det som litt spreng og vanlige menssmerter, og håpte på at det værste var overstått... Så fikk jeg noe smertestillende/ muskelavslappende intravenøst, også begynte de å sprøyte inn kontrastmiddel gjennom kateteret... Dæven døtt det kjente jeg ja!! Det sprengte jo noe så gruelig... Da lurte jeg på om det kateteret virkelig lå helt der det skulle altså... Men det gjorde det jo så klart! Men det var virkelig intense smerter en stund..(sikkert ikke mer enn noen sekunder, men føltes som en evighet! hehe..). Etterhvert som kontrasten fordelte seg inni der så lettet sprenget noe, men det ble satt inn litt og litt kontrast mens et rtg- apparat sirklet over meg og tok mange bilder... Og folk sammenligner det med menssmerter!!?? Da tror jeg at jeg må være veldig heldig med mine menser, for de smertene er da ingenting i forhold... Og jeg vet og kan alt om pusteøvelse som lindrer smerter, og er veldig flink å bruke det.. jaja... Gubben min var med også da, han er jo så nysgjerrig.. hehe.. Så det var så godt å ha en hånd å holde i! Han er type god sykepleier med milde, varme hender... Godklumpen min! (snufs... er så glad i ham at...)..

Så ble kateteret fjernet, det gikk jo greit... Fremdeles spreng, men tenkte at nå er det jo over, og jeg må tisse! Så jeg vil reise meg opp og også se på bildene som er tatt, også blir jeg så dårlig!! huffameg... Spydde som en gris jeg.. Pingla sjøl! hehe... Så da ble det mye omsorg, stakkars meg og klut på panna... Og da spydde jeg bare mer jeg... Og jeg spyr aldri (jaja... kanskje når jeg har drukket for mye da..), jeg tåler jo alt av smertestillende og narkoser... Men antagelig nok et bevis på at jeg ikke tåler smerter noe særlig altså! Ikke den typen smerter i hvert fall da... Men som gubben sier, det er nok mest psykisk... Fordi jeg egentlig skulle ønske at alt var normalt og slapp å gå igjennom slike undersøkelser, fordi nå har det vært tuklet så mye inni der at jeg egentlig ikke orker særlig mer... Jeg vil bare bli gravid og gå igjennom et normalt svangerskap, og gjerne føde på normalt vis.. Ikke redd for det nei!! Men sånn tukling er jeg lei av nå altså!!! grrrrr....

Men i hvert fall: Venstre side av limor og eggstokk er helt normalt. Høyre side er det noe som ikke er helt etter boka, men rtg.- legen var ikke helt sikker på hva... Kontrasten gikk gjennom eggstokken på høyre side også, men noe treghet..? Men hø. side av livmor var noe som hun ikke kunne forklare, men den var ikke så vel- avgrenset som den skal.. Så nå er jeg spent på hva han Bjercke på Riksen sier, det er han som skal vurdere bildene...skal dit om ett par uker...

Jaja.. Min dag!! hehe.. Er ennå litt sånn rar, men har ikke smerter lenger da... De gikk jo gradvis over ila. en times tid. Tar det med ro i dag jeg! Ut i hagen og lese en bok.. Slappe av på nye terassen, nyte siste rest av sommer... Rosene blomstrer igjen, og georginene mine struttet av livsglede!

Og du som begynner ferien nå? Herlig.. Unner deg så inderlig en skikkelig ferie som du kan virkelig nyte!!! Hvor skal dere da?

Klemmer fra meg..

Annonse

JEG SKAL BLI TANTE!!!! :-))))))))))))))

Endelig noen som får det til av oss barna!!!! Så dette blir første baby i familien!! Så da får jeg strikke babyklær!!! JIPPI!! :-))

Også håper jeg alt er bra med deg??? Ha en strålende dag!!!

kommende- tante- klemmer fra meg..

Takker så meget.. :-)) Kommer forhåpentlig snart etter!!

Og med deg går det bra skjønner jeg!!! Så herlig det må være!!!

Men lurer på om Femme er reist på ferie jeg... Ikke gitt lyd fra seg på en stund !! Håper hun har det bra og KOSER seg da!!???

hehe... Det er jo nå vi skulle hatt ferie og reist til syden, nå regner det jo som bare juling her!!

Det går bra ja, jeg er vel i min 34 uke i morgen, men skjønner vel egentlig fortsatt ikke helt at det _kan_gå bra. Jeg er faktisk litt engstelig fortsatt, men begynner å glede meg veldig. Det hele er så uvirkelig.

Ja, vi får håper hun er på ferie og lader opp batteriene skikkelig.

Jeg er glad ikke jeg skal til syden nå, he he.. Er faktisk glad det blir mørkere kvelder, høst, kvelden foran tv (uten dårlig samvittighet for hagearbeidet osv.), ullpledd og kakao passer med aldeles ypperlig akkurat nå. Men jeg er såååå lei regnet jeg også. Men fint at det ikke er såååå varmt lenger, he he..

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...