¤TralleTroll¤ Skrevet 4. mai 2006 #1 Del Skrevet 4. mai 2006 Er du her inne ennå tro? Savner dere fælt da... Men life goes on!! Er bare så spent på deg og ult.lyd timen i morgen! Har dere fått diskutert dette med fostervannsprøve og sånt da....?? Skjønner så innmari godt at du er usikker... Men kanskje bestemt dere nå?? har vært igjennom de tankene noen ganger selv... Har du tenkt å fortsette på dette forumet? Jeg lurer på å gå over til Over 35 og Prøver.¨... Har ellers meldt oss inn i FUB (foreningen for ufrivillig barnløse), og fått tilsendt endel info om adopsjon. Det blir det i hvert ¨fall barn av!! hehe.. Håper å høre fra deg da!! Er inne her daglig, må følge med... :-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/
Femme Phoenix Skrevet 4. mai 2006 #2 Del Skrevet 4. mai 2006 KJære Tralle! Nå ble jeg bare så glad å se deg! Ikke en dag har gått uten at jeg har tenkt på deg og jeg har vurdert å skrive til deg mange ganger for hver dag. Jeg har hver gang bestemt at det var for tidlig å "mase" på deg. Jeg vet at hver enkelt går gjennom en sorgprosess på sin egen måte og ville ikke være for påtrengende. For selv om jeg vet at du er i sterk jente så har nok denne opplevelse krevd utrolig mye av deg/dere. Men jeg har sjekket hver dag og ble desto mer glad å se ditt innlegg. Håper inderlig at du og mannen din får den støtte som trengs for å ta de første skrittene fremover (og det ser slikt ut fra ditt innlegg!) Jeg har tenkt så mye på dere. Savner deg veldig. Her hos oss snegler dagene av gårde. Jeg sa feil dato til deg for tidlig UL på sykehuset. Det er ikke før neste onsdag. Dermed skulle jeg egentlig ha vært uten UL i denne uka. Men hva tror du? Panikk og angst meldte sin ankomst i løpet av langhelga som var. Plutselig var brystvortene blitt mye mindre ømme, hadde mye mindre luft i magen og merket noen smerter som jeg forbinder med MA sist! Og så skjedde alt dette på akkurat samme tidspunkt som det gikk galt sist. Jeg ble dessverre helt hysterisk. Ringte til gynken nå på tirsdag og han ba meg komme med en gang. UL viste heldigvis et bankende hjerte og krisen ble avblåst for denne gangen. Så nå går jeg og venter i spenning på timen på sykehuset onsdag. Da blir det en hel haug med nye ting å bekymre seg for. Men jeg og sambo er nærmest bestemt på at det blir fv-prøve uansett. Nærmeste bestemt oss altså.... Sp kjære deg det er den siste "update" her fra vestlandet. Gynken sier at 12-ukers grensen er nådd på søndag. Men tror ikke at jeg senker skuldrene av den grunn nei. Uansett hvor du befinner deg her inne så vil jeg selvsagt følger med deg. Spiller ingen rolle om det blir "Over 35..." eller her. Jeg setter utrolig pris på den gode tonen vi har funnet oss imellom og har lyst å holde kontakt så mye du orker. Tenker på deg. Varme klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-4960697
¤TralleTroll¤ Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 5. mai 2006 Der var du ja!!! :-)))))) Setter pris på kontakten med deg.. :-) Selv om jeg ikke "hører" til på dette forum lenger. Men må følge med! Har ikke skrevet noe på andre forum ennå, men kommer vel snart med en presentasjon på "over 35"... Huffda.. Fælt at du skulle oppleve så fæle ting forrige helg da! Kjenner igjen det ja.. Men så fikk du en ekstra titt på spiren da! ;-) Følger med i spenning på ult.lyden onsdag.. Dette kommer til å gå så kjempefint for dere! Ellers har jeg begynt å jobbe igjen, i går... Jeg møtte opp på jobb, og så var vi en for mye! Det viste seg at sjefen (som ikke var der i går...), hadde leid inn en ekstra og jeg var satt i parentes, slik at jeg skulle få en myk start! Snilt gjort eller??!! Jeg fikk gjort unna endel kontorarb., og satt meg inn i nye prosedyrer (det er alltid noe nytt hos oss..). Tok ansvar for en pasient, og det var ei som nettopp hadde født, og hadde med seg babyen... Det var helt frivillig, men jeg lurte på hvordan jeg ville reagere, måtte bare hoppe i det... Det gikk faktisk greit, ingen urasjonelle reaksjoner heldigvis.. Har ellers hatt lett for å gråte bare jeg har sett en barnevogn etter å ha mistet før!! Men jeg orket ikke være med for å hilse på en helt nyfødt til en kollega.. Det får da være grenser!! hehe.. jaja... Må jo le litt av meg selv da! Ellers har jeg fått noe info fra Verdens Barn, adopsjonsbyrå... Så har begynt å sette meg inn i det da!! Så nå MÅ vi bare få ut fingeren og få gifta oss!! hehe... Er stadig innom her, men har ikke laget noe innlegg ennå.. Det kommer! Ønsker å holde kontakten med deg!! Klemmer fra Østlandet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-4971352
Femme Phoenix Skrevet 8. mai 2006 #4 Del Skrevet 8. mai 2006 Kjære TT! Jeg må bare beklage at ikke du har hørt noe fra meg de siste dagene. Jeg er så ufattelig dårlig at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Er bekymra nå for det er lite næring jeg får i meg for tida. Ikke tåler jeg å drikke heller - og det kan jo være fårlig for nurket. Jeg må bare prøve å holde ut til sykehustimen på onsdag. Kanskje de kan gi meg råd. Håper du har hatt i alle fall litt glede ut av det fine været som har vært. Ja, "glede" er kanskje å overdrive...men kjære deg du skjønner at jeg vil så inderlig at dagene skal begynne å gå lettere for deg. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-4990467
¤TralleTroll¤ Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvordan gikk det i dag da? Stakkars deg... huff, føler med deg! Har du prøvd alle kjerringråd? Høres ellers ut som om du trenger en innleggelse så du får i deg væske... Du har ikke vært så dårlig før? Kanskje du er innlagt nå..? Dagene går bedre nå! Har vært ute i hagen og jobbet en del, også er det jobben da. Fredag skal jeg prøve meg på lønningspilsen igjen, første øllen på fire mnd.!!! Så dagene går, har ikke fått mens ennå.. Venter på den slik at vi får sette igang igjen! Har hatt svært lite blødning etter revisioen, men det er vel like greit... Lurer på å starte temping for bedre kontroll med eggløsning. Har ikke lyst å bli gravid sånn med èn gang! Men så snart nestte mens er over, er det vel full rulle igjen! Håper alt går bra med deg da!! Og at kvalmen gir seg snart, sådu kan begynne å kose deg med graviditeten!!! :-)))) Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5008037
Femme Phoenix Skrevet 14. mai 2006 #6 Del Skrevet 14. mai 2006 Hei TT! Håper ikke du har bekymret deg for meg de siste dagene. Riktig nok har jeg vært VELDIG dårlig, men lille nurket ser ut til å ha bestemt seg for å bli enn så lenge - så med h*n går alt bare bra! Jeg har vært på randen av å be om noen dager på sykehuset flere ganger nå - men har ombestemt meg hver gang for jeg har synes det er min "plikt" å holde ut med denne ufattelige kvalmen til the bitter end. Første timen hos jordmor på tordag bekreftet det jeg hadde mistanker om - at jeg går ned i vekt. Har gått ned hele tre kilo og hadde egentlig ikke så mye å gå på fra før. Jeg føler meg elendig men glad opp i det hele fordi: Tidlig UL på sykehuset onsdag avslørte et normalt foster i fin utvikling. Masse bevegelser, fin nakkefold, velutviklet organer og fint nesebein. Det var en utrolig opplevelse for UL-apparatet var tydeligvis på et helt annet nivå enn det gynken min har. Vi fikk se ALT! Legen brukte god tid på oss og svarte alt vi spurte om i forbindelse med genetisk veiledning. Vi er ikke lenger så sikker på om vi vil ta imot tilbudet om fosetervannsprøve fordi UL-en var så oppløftende, men vi har bedt om time i Trondheim allikevel for vi føler vi må bruke mer tid på avgjørelsen. Et skikkelig dilemma dette her! På torsdag hos jordmor var det enda en sterk opplevelse. Jeg ble "advart" på forhånd om at det kunne være for tidlig å finne hjertelyd, men hva skjedde med en gang dingsen ble plassert på magen min? Jo, da ble rommet fylt av sterke, livsglade hjerteslag! Overveldende! Så jeg har egentlig all grunn til å være glad for uka som har vært. Har bare ikke energi til glede (eller noe annet for den saks skyld). Jeg ber om at jeg får det litt bedre snart slik at denne opplevelsen kan nytes i alle fall litt. Regner med at du er kommet inn i en rutine igjen med jobb osv. Jeg unner deg dine gode arbeidskolleger og trivelig arbeidsmiljø. Håper det går framover kjære deg. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5039941
¤TralleTroll¤ Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 15. mai 2006 Så utrolig deilig at det går så bra med det lille nurket!!! :-)) Også få høre hjertelyden da... sukk!! Og jeg skjønner så godt det dilemmaet med forstervannsprøve eller ikke... Jeg skal ikke si noe om hverken det ene eller det andre, for jeg har vært igjennom de tankene selv og kan ikke bestemme meg! Men det er nok lurt å ta imot timen og heller se an! Eksen min var veldig ivrig på å fv- prøve, så vi kunne fjerne det hvis noe var galt.. Men min nåværende er ikke så nøye. Han tar imot det han fårhvis han får noe, også tar vi det derfra sier han! Han har jobbet en del med og skrevet hovedoppgave i sykepleie om barn med Downs- syndrom, så han har jo en del erfaring også! Og hans mor jobber med psyk.utviklingshemmede... Så vi har vel rette apparatet og kunnskapen rundt oss... Men vær enige i hvert fall! Lykke til.. :-) Så da sa jeg noe om det likevel gitt.. jaja.. Så du programmet "i mors liv" på TV2 i går? Fikk med meg siste halvdel. Utrolig stilig! Det var jo lett og se at babyen inni der det var animert da, men bra laget! Gubben var litt engstelig for om jeg orket å se, men jeg elsker jo å se slikt! Det opptar jo livet mitt ganske så mye, og suger til meg all kunnskap! Nå ser jeg frem til timen på Riksen 6. juni.. Spent på om det er noe mer å få undersøkt eller gjort. Har fått mapper om adopsjon, men de ligger der ennå... Vi må uansett få giftet oss først, også tenker jeg at jeg er jo bare 37 (om 11 dager...), og tenker på deg da... hehe... At det faktisk går an noen år til! Men kommer til å sende papirer om adosjon etterhvert uansett.. for det tar jo også et par år. Så da får vi kjøre paralellt, og kanskje få flere på en gang....!!!!! hehe... Det virker som om du får veldig bra oppfølging da!? Men er det virkelig ingen som har insistert på at du bør inn og få noe næring intravenøst? Eller er det du som er sta..?? jaja.. Går ut ifra at jordmor/ gynken din hadde tvangs- innlagt deg hvis det hadde vært fare!! haha-- Så det går vel bra... Det bør vel gi seg etterhvert også da! Tenker på deg og er LITT bekymret da vet du.. Men SÅ glad for at knøttet vokser seg stor og fin!! Nå skal jeg ut i hagen og kose meg med tulipanene mine og rydde til 17. mai. Skal jobbe da, men får vel ordne litt så naboene synes det er pent å se på... Kose deg mest mulig du også!!! Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5049840
Femme Phoenix Skrevet 18. mai 2006 #8 Del Skrevet 18. mai 2006 Halloen TT! Gratulerer med overstått 17. mai. Vi hadde strålende vær her på nordvestlandet tross at det var spådd drittvær- så det ble en fin dag. Har hatt det travelt de siste dagene med en del konfirmasjoner, barnedåper og lignende. Selv har ikke vi sagt ifra til familien enda så unnskyldningene om hvorfor jeg er bestandig så dårlig begynner å bli tynne. Allikevel ser det ikke ut til at noen har fattet mistanker enda. De tror nok vel at vi er både for gamle og for sære til å ønske oss barn. I morra blir det ny UL hos gynken min. Han er helt fantastisk altså, Jeg får komme når jeg vil. Så selv om jeg hørte hjertelyd senest forrige torsdag så sier han at jeg må komme i morra slik at jeg slipper å engste meg unødvendig. Kan ikke akkurat klage på oppfølging denne gangen, nei! Vi er fortsatt usikre på dette med fv-prøve og jeg tror at avgjørelsen blir endelig først når vi kommer oss til Trondheim og har den siste samtalen med de på sykehuset der oppe. Jeg tenker på det stadig men er ikke helt "obsessed" i alle fall. Og hvordan går det med deg da, kjære deg? Jeg håper du er fortsatt optimistisk uansett om dere velger å prøve igjen selv eller adoptere. Og som du sier så er det påfallende ofte at par som adopterer får sine egne i tillegg. En ting er sikker i alle fall - dere blie fantstiske foreldre! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5084061
¤TralleTroll¤ Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei du!!! Endelig virker PC`n igjen!!!!! Vært uten en uke, og det har vært helt forferdelig grusomt!!! Ikke hatt tid på jobb heller.... Utrolig hvor mange ulykker og skader vi får å en gang her i denne lille byen... huff!! Er tilbake i normalen... Folk har sluttet å spørre hvirdan det går, og jeg har vel fått tømt meg nok... Det er fordelen ved å fortelle om gleden... Da må man også dele sorgen!! Men hvordan gikk det på ultralyden forrige fredag?? Og når skal dere til Trondheim???? er så spent.... Og jeg støtter deg 100% uansett hva dere velger, det skal du vite!! Venter fremdeles på "tante rød", som den kalles her inne... Og vi kommer til å hive oss rett i prøving igjen!!!! Gir aldri opp... Det er jo håp, så lenge jeg blir gravid!!! Når det gjelder adopsjon ligger papirene her... Har lest igjennom, men trenger vel et spark bak før vi sender inn søknad... Fikk litt hetta da jeg fant ut tilfeldig at jeg kjenner hun som kommer hjem og skal godkjenne oss for adopsjon... Men jeg kan jo aldri tenke meg at vi skal være blandt de 5% som ikke godkjennes!! Men huff så skummelt likevel.. jaja. Har ikke tid til mer nå dessverre.. Har bursdag, og gubben skal ta meg med ut en tur... Håper du fremdeles er her og ikke har gitt meg helt opp!! hehe... Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5168204
Femme Phoenix Skrevet 30. mai 2006 #10 Del Skrevet 30. mai 2006 Der var du, ja! Gitt deg opp? Nei - Det gjør jeg aldri! GRATULERER med vel overstått!! Jeg ble kjempeglad når jeg så innlegget ditt! Har savnet deg masse. Men har også hatt full forståelse for at du er i full sving igjen med jobb og bearbeiding av alt som har skjedd. Jeg er sååå glad for at dere skal komme i gang med prøving igjen. Jeg er overbevist om at optimisme kan overvinne det meste. Det er flott! Håper "tante rød" dukker opp snart. Når det gjelder adopsjon så har dere vel god tid. Du trenger tid til å tenke gjennom hva det er du egentlig vil. Siste UL hos gynken min var for litt over ei uke siden. Den lille var like rastløs som vanlig og klarte ikke å holde seg i ro et eneste sekund. Jeg blir helt svimmel av å se h*n på skjermen og han har fått navnet "terroristen" og "snurrebassen" av samboeren. "Terroristen" kommer ikke bare av at h*n spreller og snurrer seg rundt hele tida men kommer også av at jeg er fremdeles svært dårlig. Den magiske tre-måneders grensen er passert men jeg er like kvalm og føler meg svært uvel. Så lå brevet fra St.Olavs i posten fredag og jeg har fått time tirsdag 6. juni til fv-prøven. Det har vært mange søvnløse netter og vanskelige samtaler her i gården de siste ukene for vi sliter veldig med å ta en endelig beslutning. Men vi reiser oppover neste tirsdag og tar den innledende samtalen. Det blir nok da vi bestemmer oss. Ellers så tar jeg det "one day at a time" som de sier. Nåkommende søndag er fire-måneders grensen nådd. En forsiktig optimisme melder seg men så overtar pessimisme som fortviler over at en fv-prøve kan ha uheldige konsekvenser. Uff! alltid noe å bekymre seg over. Jeg er sliten. Håper du og din mann har det bra. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5204362
¤TralleTroll¤ Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 31. mai 2006 Hallo, snuppa!!! Takk for det! Fikk sykkel av min kjære... Også kjøpte han en til seg selv også!! Så nå blir det sykkeltur med telt og soveposer... DA skal det lages BEBBISER!!!!! hehe.. Men veeeent... Er det ikke slik at menn får nedsatt svømmeaktivitet i trolla sine etter en sykkeltur???? Uff da.. Da blir den en KORT sykkelferie i år... jaja Tirsdag 6. juni du... Det blir en spennende dag for oss alle det! Dere i Trondheim, og vi skal til Riksen den dagen... Vet ikke helt hva som skjer videre for oss, men det er vel det vi skal snakke om på Riksen... Har litt sommerfugler kjenner jeg... er det noe håp tro?... Men det er vel ingen som kan svare på det.. Er det bare i trondheim de tar fv- prøve? Synd at dere må reise så langt.. Men ta det som en kosetur?? Uff, det var vel nesten stygt sagt, så dårlig som du har det om dagen! hehe... Jeg er veldig spent, og som sagt: Jeg støtter deg UANSETT hva du velger å gjøre!! ;-) Det er et vanskelig valg ja.. Men de er jo blitt mer og mer drevne på å ta fv- prøve, så faren for komplikasjoner er vel mye mindre nå enn tidligere... STÅ PÅ!!! Jeg skjønner du er sliten, kjære deg... Og kan tenke meg at det er lange dager for deg.. Er du mye alene? For du er vel sykemeldt går jeg ut ifra? Og mannen din jobber? Det er vel kanksje ikke så kjekt å være sammen med folk når du er så dårlig heller... Jeg skulle vært der og passet på deg, pleiet deg...Gitt deg litt intravenøst... litt hjemmesykepleie hadde vært tingen for deg!!! haha!!! Huff, nei jeg håper inderlig du snart skal få kose deg skikkelig med en mage som vokser!! Jeg blir glad når jeg leser at du har fått mer optimisme... :-)) Veldig bra! Men nå har dere vel fortalt det til noen andre vel!? Jeg er jo så ivrig på å fortelle det selv vet du... Nå kom svigerfar, han skal låne maskemaskinen... Vi snakkes!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5213951
Femme Phoenix Skrevet 7. juni 2006 #12 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei kjære Tralle Troll! Så var dagen i Trondheim overstått! Nå venter det “bare” ei ukes uutholdelig spenning mens vi venter for å se om alt gikk greit eller om fv-prøven resulterer i noen komplikasjoner. Jeg trodde at eventuelle komplikasjoner skulle melde seg I løpet av et døgn etter proven, men fikk avkreftet dette under den lange og meget grundige UL-undersøkelsen i forkant av selve proven. Staben på St. Olavs var meget proff. Først var det som sagt UL. Det ble brukt 40 minutter bare på det. Da fikk vi spørre så mye vi ville. Alle organer og skjelettet til nurket ble grundig målt og sjekket og alt så normalt ut. Sambo klarte ikke å holde se og brøt ut “Kan du se kjønnet da?” Og legen mente det var ikke tvil om at det er en liten gutt som svømmer rundt der inne! Vi får nok bekreftet dette under den vanlig UL- en om ei uke eller to. Jo mer jeg så på skjermen og jo mer legen kunngjorde at alt så helt normalt ut, jo mer jeg hadde lyst til å avlyse hele proven. Men så spurte jeg rett ut om vi hadde grunn til å føle oss helt trygge på at barnet var friskt. Og selvfølgelig var svaret nei. Jeg visst jo det men tålte å høre nok en gang at det finnes en hel rekke alvorlige kromosomefeil som UL gir ingen indikasjon på. Vi valgte å gå videre. Så til selve proven: Først tok en norsk lege oss imot og prøvde å berolige meg om at komplikasjoner/abort fra proven forekommer meget, meget sjelden. Så kom den tyske spesialisten som skulle utføre proven. Hun var profesjonell men veldig kald – ikke noe smil å spore der nei! For a være helt ærlig market jeg nesten ikke når nålen gikk gjennom. Fikk beskjed om å vente en halvtime før vi dro fra sykehuset. Følte meg egentlig helt normal og har følt meg normal siden. Ingen kramper, ingen blødninger ingen murringer. Jeg tolker dette som et godt tegn men er utrolig spent og nervøs. Det virker som om hele graviditeten ble mer virkelig med en gang kjønnet ble konstatert. Enda har jeg ikke noe mage så det er bare kvalmen osv, som har gjort at jeg i det hele tatt tror at jeg er gravid. Tenkte jeg skulle gi beskjed til deg fortest mulig siden jeg vet at du var spent på mine vegne. Det er utrolig kjekt å vite at jeg her ei venninne her inne som ønsker meg godt. Og hvordan går det med tanta der i Buskerud da? Noe på gang der? Håper kjære deg at du slipper å vente så alt for lenge. Jeg ønsker deg også alt godt. Håper du vet det. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5281809
¤TralleTroll¤ Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 7. juni 2006 En liten gutt inni der!!!!?? Så utrolig rart å tenke på hva? Håper og krysser fingre og tær at alt går bra videre nå! Komplikasjoner er heldigvis mer sjeldne nå enn før... Så rart at du nesten ikke merket når legen stakk nålen igjennom da... Det er det jeg gruer mest for hvis det blir aktuellt.. hater nåler.. på meg selv altså! Kan stikke andre hvor som helst... jaja.. Da blir deet å vente i spenning på resultatet da! Tenker det går bra jeg.. Hadde jeg hatt snev av å være religiøs hadde jeg bedt for deg hver dag.. hehe.. Men det får bli med tanken! Det er nok ingen der oppe som hører på meg ihvert fall!! Vi var på riksen i går... Vi hadde jo time til utredning 24. april, men avlyste pga. graviditet, og 28. april var det over.. Men nå er vi igang igjen da! Fikk tanta senere på dagen forrige gang jeg skrev innlegg her faktisk! Men hun kom i en begredlig tilstand.. ikke mye futt i den dama nei!! Tre dager med noe småtteri... Tok ult.lyd på riksen, og fikk se at det modnes egg som bare det, de slippes ila helgen... Men vi skal vente. For det første er vi opptatt hele helgen, arrangerer stor konkurranse i førstehjelp (for 100 stk...), så vi blir opptatt døgnet rundt med det helt til søndagskveld.. Dessuten vil jeg ha et SKIKKELIG tnate- besøk! Få rensket skikkelig opp... Og dessuten: Jeg har fått resept på PERGOTIME!!!!! hehe... Så da havner jeg i pergo- klubben her inne!!! Er bare SÅÅÅ fornøyd da!!!! Har fått skikkelig troen på at det kan funke!!! Så nå har vi satt av eggløsningen starten av august... Da blir det blodprøver, røntgen av livmor og eggstokker, blodprøver igjen, og pergo... Og deretter blir det FULL RULLE!!! Gubben gleder seg enormt... haha!! Det har blitt lite sengekos siste mnd., først pga. graviditet, deretter pga. utskrapning, og nå pga. vil ikke bli gravid sånn med en gang... Stakkars mann!! Godt han er tålmodig... Men den som venter på noe godt osv.... !!!! jaja--- Vi går spennende tider i møte vi to!! Eller fire.. fem.. Snart seks kanskje?? Skal lese om pergotime nå.. Spent på om det gir større sjans for flerlinger!! Det hadde vært lykken.. få to på èn gang!! Hadde håpt å få tatt en vestlandstur snart.. Måtte avlyse den jeg hadde planlagt i slutten av mai. Og nå hadde vi planer om å reise til vestlandet i slutten av juli, men vi får se det an, med tanke på baby- laging... Hadde vært artig om vi kunne treffes etterhvert!! Hvordan er det med kvalmen nå da? Det er jo på tide at du begynner å få litt mage så det synes! stakkars deg... Føler virkelig med deg! Men kanskje du er sånn at plutselig spretter kulen ut!? Hvordan var din mor når hun gikk gravid f.eks.? jaja.. Det er nå godt at du begynner å føle at graviditeten er virkelig da!! hehe-- Ult.lyden lyger nok ikke nei! Er på jobb nå, tror jeg skal gå inn til de andre igjen nå.. Vi har det rolig nå, for det er helt fullt på sykehuset, så vi har ikke plass til å ta imot flere.. hehe.. Så alt blir omdirigert til andre sykehus!! Kjekt for oss i mottaket... Vi snakkes!!!! klem fra meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5288730
¤TralleTroll¤ Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvordan går det!!????? Får helt hetta jeg når det går så mange dager uten kontakt! Men alt er vel bra...?? Jeg reiser til Italia i morgen!! Blir 12 dager med pasta og pizza, Assisi, Roma, Riga, Venetzia, Solferino + + + .... Vi er 18 stk. som reiser ned sammen. Turen ble bestemt for et år siden, og ble bestilt når jeg ennå var gravid... Tenkte at jeg kunne ikke la være å betille når alle de andre bestilte, for det kunne jo hende at jeg kunne reise, selv om jeg var gravid! jaja... Men nå kan vi i hvert fall ta den ryggsekkturen vi i utgangspunktet bestemte oss før. Skal bli deilig.... Håper det er siste ferien som barnløse!!!!!!!!!!!!! Kom til å tenke på at jeg stort sett alltid har blitt gravid på vårparten. Nå skal vi prøve alt vi kan i juli/ august... Kanskje det er det som skal til... å bli gravid om sommeren...??? Hehe.. Blir litt sånn overtroisk av dette her!! Jeg er på jobb i natt, reiser i morgen ettermiddag.. Kommer nok til å gå inn her via en internettkafè, eller med èn gang jeg kommer tilbake!!! Vi snakkes!!!! Kos deg i Norge du!! hehe.. Klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5358587
Femme Phoenix Skrevet 19. juni 2006 #15 Del Skrevet 19. juni 2006 Å kjære deg! Så flott at du skal på tur. Jeg elsker Italia. Det har vært noen hektiske uker etter at jeg begynte å jobbe igjen for fullt etter fv-prøven - det er derfor du ikke har hørt fra meg. Jeg har selvsagt gått og engstet meg noe sinnsykt disse to uker. Men jeg mener at jeg fremdeles kjenner mange spark hver dag og at alt har gått bra etter prøven. I morra blir den store dagen (før den VIRKELIG store dagen når vi får resultater på prøven!) med ordinær UL på sykehuset. Da får vi sikkert bekrefte at det er en gutt som er så aktiv der inne pluss eventuell ny termindato. Er i mye bedre form nå en for noen uker siden men kan allikevel ha noen skikkelige dårlige dager innimellom. Er bare ikke vant med å slite sånn med fordøyelsen. Men tenk for noen gledelige matopplevelser din mage skal få oppleve disse dager i Italia. Du må bare prøve alt de har å by på. Og det positive er at du kan spise det du vil! Håper du får en super tur! Klem fra en våt, grå og kald kystby. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5399703
Femme Phoenix Skrevet 26. juni 2006 #16 Del Skrevet 26. juni 2006 Halloen TT! Tilbake fra ferie? Håper du hadde en fantastisk tur! Måtte bare meddele at resultatene fra fostervannsprøven bekrefter at vi venter en gutt med normale kromosomer! Nå puster vi ut og forteller verden. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5474312
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 28. juni 2006 #17 Del Skrevet 28. juni 2006 Så flott :-))) Gratulerer så masse :-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5496936
¤TralleTroll¤ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 29. juni 2006 Buon giorno!!! Og for en vidunderlig nyhet å komme hjem til!!!! :-))))))))))!!! At alt er bra med dere!!! En liten guttelutt.. helledussen!!! Dette er jo aldeles strålende!!! Får helt tårer i øynene.. selv om jeg ikke er gravid!! hehe... Fortell hele verden!!! (Skjønner nesten ikke at dere har klart å vente med å fortelle det...;-)) Det må være en utrolig god følelse!? Vi har ennå ikke startet for fullt igjen, venter litt på "riktige" tidspunkt.. Hatt to tante- besøk etter forrige, men vært lite futt i dem gitt! Så lurer på å invitere en tante til før neste pergo- prøving... Men vi har hatt en helt utrolig Italia- tur da!!! Og jeg ser jo nå at jeg aldri kunne reist på den turen med baby i magen... Så vet jeg det til neste gang!! Vi har vel opplevd det meste av hva som kan gå galt...hehehehehe..............!!!! Det startet når vi landet på den lille flyplassen i Roma. Vi var 18 stk (innkl. to barn), og utenfor flyplassen blir vi møtt av hylende sirener fra ambulanser, brannbiler og politi.. Vi sto og ventet på en buss. All info rundt oss var på italiensk, så det tok en stund før vi skjønte at det var en gjenglemt koffert som kunne være en BOMBE!!... Etter en stund ble vi loset bak et buss- skur, og rett etter hørte vi skudd... Da sprengte de kofferten!! hehe.. Ble nok noen huller i de trusene ja!! Vi kom oss etterhvert på bussen til Assissi (Franz av Assissi, Fransiskanerordenen, Fransiskus...) der vi var i tre dager. Utrolig nydelig og sjarmerende der!!! Kan VIRKELIG anbefale en tur dit!! Mange gamle kloster og kirker, nonner og munker i gatene. Så tok vi tog til Roma der vi skulle være tre dager, så det viktigste (colosseum, palatin- høyden, forum romanum, vatikanstaten.osv..). Deretter skilte vi lag, meg og gubben tok fly til Venezia, uten andre planer enn at vi skulle hoppe på en buss og være der vi havnet... Vi havnet i en liten fisker- by ved Adriaterhavet som heter Caorle. Utrolig sjarmerende liten by!! Badeby om sommeren, med stort sett bare turister fra italia og landene rundt. Så der kunne de litt tysk i hvert fall!! Ellers er det dårlig med engelsk- kunnskaper hos italienerne ja.. Men: BAGASJEN VÅR MANGLET!!... Det viste seg at den var returnert til Roma, for de fikk ikke opp bagasjelokket på flyet, noe hadde antagelig skjedd under landingen, som var virkelig hard!! Vi forklarte dette til turistinfo i Caorle, og de synes SÅ synd i oss!! De fikk ordnet oss plass hos en trivelig, liten dame, som leier ut tre rom (alle med eget bad) i huset sitt, og som bare snakker italiensk.. 30 m. fra stranden. MYE bedre og billigere enn hotell!! Kommunikasjonen om bagasjen gikk via turistinfo, og siden vi ikke kunne oppgi på flyplassen hvor de skulle sende bagasjen, gikk det to døgn før vi fikk den..!! Så da ble det shopping, på reiseforsikringen!! hehe.. Vi hadde heldigvis sendt hjem i posten endel skitne klær og souvenirer, så vi hadde plass til endel nytt! Lørdag reiste vi til Venezia og møtte to andre par, også leide vi bil til Solferino (Røde Kors`s mekka..), og var med på års- markering av starten på røde kors. Vi badet i Gardar- sjøen, før vi returnerte vil Venezia der vi skulle være natten over. Og da forsvant LOMMEBOKEN min!! På vei til hotellet,som er tre hundre meter fra buss- stasjonen... I ettertid har vi funnet ut når det må ha skjedd: Vi gikk tre jenter i lag, jeg bakerst med liten sekk på ryggen, og over broen blir vi distrahert av en som sier "your so beautifull!". "Thank you" sier min venninne.. Han hadde nok en kompis som gikk rett bak meg ja!! jaja.. Så var det å få stengt visa- korte, og nå blir det nytt førerkort også... Hadde heldigvis ikke mye penger, og får vel igjen på forsikringen.. Flittige kunder på forsikrings- kontoret denne sommeren!!! hahaha... Ellers er jo Venezia en by for seg selv da!!!Fikk sett det viktigste der også... Som å mate duene på markus- plassen... jaja... Så var det tilbake til trygge, lille Caorle for å BADE!!! Da hadde et vennepar med sine to barn også kommet dit, og fått plass i samme hus som oss! Så da ble det mye lek i sjøen, også mister gubben forlovelses- ringen sin... På 11/2 meter, i masse sand... jada!!! Vi kryss- peiliet område med en gang, og jeg sprang og kjøpte briller og snorkel, mens de andre gjorde det de kunne for å holde folk vekk og ikke å virvle opp sanden... Om vi fant den igjen?? YESSS!!!!! hehe... Hjemturen gikk heldigvis uten flere overraskelser, bortsett fra at vi ikke rakk siste toget pga. forsinket fly... Så vi var hjemme kl. 0400 natt til i går, i stedet for 0130... Men for noen opplevelser vi har hatt!!! Sett og gjort så utrolig mye, og spist og drukket så utrolig godt!!! 1/2 liter vin, tre- fire is, pizza og pasta, hver dag!! hehe.. Og pugget masse italienske gloser!! Nei dette ble langt!! Har egentlig masse å gjøre, klær må vaskes, huset ryddes og vaskes (pus har jo vært alene hjemme, og det synes....), hagen er gjengrodd... Kos deg med voksende mage og nyt oppmerksomheten nå når du endelig føler du kan fortelle det til alle!!! :-)))) Gleder meg til det blir min tur... Chiao!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5507346
¤TralleTroll¤ Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #19 Del Skrevet 2. juli 2006 halloen.. bare dytter litt jeg!! Var havnet så langt nede liksom... :-)))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5530514
Femme Phoenix Skrevet 3. juli 2006 #20 Del Skrevet 3. juli 2006 Hallo TT! Takk for super reisebrev fra Italia. Jeg elsker når du skriver masse, jeg!!! Å! Det var akkurat som om jeg var tilbake i Venezia selv! Kusinen min bor i Vicenza - en flott by ikke så langt fra Venezia, så jeg er litt kjent i områdene der. Jeg absolutt elsker nord-Italia. (Har enda ikke vært i sør!) Tenk all dramatikk dere rakk å oppleve da! Antatt terror-koffert, mistet bagasje, stjålet lommebok! Nei. Det hadde nok ikke passet med gravid mage da, nei. Men jeg skjønner at dere to hadde det helt fantastisk tross alt. Jeg unner dere virkelig denne turen. Tviler ikke på at dere hadde noen vidunderlige kulinariske opplevelser også - Er sååå misunnelig! Ja. Magen har begynt å bli synlig her, men er langt fra stor. Torsdag var jeg hos jordmora og hun kunne forsikre meg om at den trengte ikke være så stor selv om jeg begynner uke 21 i dag. Husker du jeg hadde en mistanke om at jeg var egentlig kommet lenger enn mensdatoen skulle tilsi? Jeg hadde rett - termindatoen ble satt til 16. november etter ordinær UL, og ikke 24. november. Jeg er heldigvis i mye bedre form nå enn tidligere. Enkelte dager føler jeg meg direkte sprek, og det er lenge siden! Tror helt sikkert dere gjør rett i å vente til et skikkelig tantebesøk før prøvingen begynner på alvor. Men kjære deg - Jeg er så ivrig på deres vegne og håper med hele mitt hjerte på at neste prosjektet blir vellykket! Vi har som sagt begynt å fortelle nyheten. Folk er stort sett overrasket men veldig positive. Har fått vite at noen allerede visste om det for de hørte det fra folk som jobber på sykehuset!!!! Vet ikke hva jeg skal tro, jeg. Men, men - gidder ikke å bruke energi på det. Bare prøver å nyte denne gode perioden så godt jeg kan. Vi snakkes snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5537263
¤TralleTroll¤ Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #21 Del Skrevet 5. juli 2006 Ja, nord- italia er bare helt vidunderlig.. Nå man venner seg til gummi- klokka...!!! hehe... Utrolig så avslappet syn de har å dagliglivet! Noen i vårt reisefølge hadde dessverre ikke helt tålmodighet når servitørene var mer opptatt med fotball enn å servere oss, men jeg synes bare det er kjempe- sjarmerende jeg!! Tok masse bilder av ivrige fotball- fans mens jeg vente på middagen! hehe.. Sør- italia neste gang?? Uke 21... Så utrolig rart å tenke på!! Kommet så langt!!?? Også så rart det med termindatoen.. Vi som opprinnelig hadde samme dato da!! Husker hvor engstelig jeg var da spiren min ikke vokste så mye som din.. Jeg tenker at selv om gynken min prøvde å berolige meg med at det kan variere med et par uker i forhold til mens- termin, så var det nok fordi spiren min ikke var helt spire- dyktig! Og de tankene lurte nok i bakhodet mitt, selv om jeg gjorde det jeg kunne for å skyve de tankene unna!! jaja... Vi satser på neste gang vi!! Må bare si at folk på sykehus har faktisk taushetsplikt da... men det vet du jo... huff da... sånt skal da ikke skje!! Skal ikke forsvare noen jeg... Gidder du senere, finner du ut av det og går på vedkommende... Det hadde vært til pass!!! Men som du sier: Nyt livet nå!!! Du er så gravid at!!! Og snart får dere en liten guttelutt i huset!! Helt utrolig.. Er selvfølgelig litt misunnelig da.. hehe... Og ønsker dere alt godt, selvølgelig! Vi snakkes da!!! Klemmer fra Norges varmeste by.. (i går..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5557497
Femme Phoenix Skrevet 10. juli 2006 #22 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei TT! 22 uker i morra. Kjemperart! Akrobaten spreller fortsatt mye så selv om det nå går noen uker uten kontroll fra hverken gynken eller jordmor så vil jeg føle meg trygg bare han fortsetter å være så "atletisk". Dette med taushetsplikt ja. Jeg vet at dere som jobber innenfor systemet ikke tar lett på dette ansvaret. Vegret meg litt til for å si det til deg for jeg vil at du skal vite at jeg har stor respekt og beundring for deres yrke. Tror heller ikke denne "sladringen" er vondt ment - men har fått bekreftet fra forskjellige hold at det er faktisk en sykehusansatte som har fortalt/nevnt at jeg er gravid. I følge kildene var vedkommende veldig lei seg i etterkant, nærmest panisk. Hun trodde nemlig at de hun nevnte det for visste det fra før!!! Sitat: "Å. Dere er venninner så jeg trodde du visste det!" Som du vet så har vi helt bevisst ikke gått ut med nyheten av pur redsel for at det ikke skulle gå denne gangen heller. Kanskje det var en dum avgjørelse, men vi står inne for det og ønsket at det skulle bli respektert. Ja,ja. Ikke noe "big deal" egentlig. Det ser jo ut til å gå riktig vei og formen er nå såpass god at jeg kan virkelig begynne å nyte det. Selv om jeg fortsatt sender deg positive tanker så håper jeg du vil si ifra når prøvingen begynner for fullt - for da vil jeg sette inn et ekstra gir! Du har greid å smitte meg med din optimisme. Det setter jeg stor pris på. Ha en fantastisk dag. Du fortjener det virkelig. En god varm klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5596739
¤TralleTroll¤ Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 11. juli 2006 Grattis med dagen da!! ;-)) Så utrolig det må være å kjenn så mye liv de inne!! Men som du sa en annen gang: Han danser vel, slik mor og far liker å gjøre!! hehe... Jeg også elsker også å danse, meg og eksen pleide å gjøre reint dansegulv.. Dessverre er ikke gubben jeg har nå noe særlig å danse, han har dessverre en svært dårlig utviklet rytmefølelse, og skikkelig fiskepudding- armer... Helt lea- laus! Han har faktisk et kort i lommeboken som sier han er fritatt fra dans, underskrevet og stempet legen!! haha.. Så det viser han frem når noen spør om å få danse. Morroklumpen!! Har hatt en slitsom uke her hjemme, vært jazzfestival i byen... Og vi er veldig med der, begge to. Det er sene netter , lange dager, mye musikk og moro! Nesten ikke hjemme. MEN: Vi klarte å treffe eggløsningen! Så får vi se... Så neste tante får enten utebli, eller komme for fullt! Er gangske så rolig uansett, for kommer tante blir det pergo-time.. Og blodprøvr og rtg. og masse bivirkninger... Men kryss gjerne fingrer og tær, i tilfelle det er noe som spirer... Så var det den taushetsplikten da... Det er jo vår plikt som helsearb. å overholde den.. Så når noen bryter den, er det vel stort sett "en glipp", som den du snakker om. Men uansett, om det er en uvøren glipp eller forglemmelse, så skal det ikke skje!!! Det svekker jo tilliten til helsevesenet, som er den plassen man henvender seg for å få hjelp også med personlige "ting", som dere.. Og slik det er nå, så blir tilliten til helsevesenet svekket nok gjennom media, som bare gjør oppslag om ting om går galt.. Det er dagens samfunn det.. Vi forventer at legevitenskapet har kommet så langt at alt kan fikses på, skiftes ut, leges, og døden utsettes i det maksimalt lengste... helst unngås da! åh, jeg kan synse lenge på det der du!! hehe... Det hender jeg får spørsmål om den og den ulykken som har skjedd, om jeg vet hvordan det har gått med den og den osv.. Skal holde tungen i rette munnen da ja! Det værste jeg var med på var en trafikkulykke, der mor til en venninne ble drept... Da kom jeg skikkelig i kamp med meg selv, var på jobb og vi gjorde alt vi kunne for å redde henne... Jeg kommer aldri til å fortelle min venninne at jeg var midt oppi det... Ikke bare pga. taushetsplikten, jeg tror ikke det er godt for henne å vite hvordan det var heller! huff... blir lei meg hver gang jeg tenker på det.. Det blir nok en del byrder å bære på pga. tausheltsplikten! Men vi er heldigvis gode på å snakke om det som skjer på jobb, og ved større ting har vi gjerne debreafing sammen med politi og brannvesen, prest og psykologer. Jaja!! Nok jobb!!! Ferdig med det.. Positive tanker taes imot med takk, og sendes også tilbake! :-)) Du klarer deg jo aldeles strålende!!! Du faktisk over halvveis!!! MASSE klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5607020
Femme Phoenix Skrevet 12. juli 2006 #24 Del Skrevet 12. juli 2006 God morgen TT! Jazzentusiaster altså! Så kjekt! Høres kjempegøy ut med mye musikk og moro. Neste onsdag blir det Sting konsert i Molde på oss. Dere er skikkelig flinke til å nyte livet. Det skal de fremtidige barna deres ha mye glede av! Ja. Vi er begge to glad i å danse. Det samboeren ikke har av rytmisk sans erstatter han med entusiasme!! He-he. Ingen Fred Astaire akkurat nei. Min barndom og undomstid var derimot gjennomsyret av dans og jeg er veldig glad for det i dag. Har tenkt å hive oss på swing kurs, vi. Der er jeg elendig! Har ingen tradisjon for slik i Karibia der jeg vokste opp. Men latinske rytmer er jeg vant med helt fra babystadiet. Håper lille nurket vil ha gleden av hemningsløs dansing helt fra han klarer å stå. Jeg skal i alle fall gjøre mitt beste for at han gjør det. Veldig rart at jeg går i min trede uke uten hverken UL eller sjekk av hjertelyd. Men det er deilig å kjenne at jeg er egentlig ikke engstelig i det hele tatt. Tenk Tralle - en periode i dette svangerskapet der jeg ikke går rundt og engste meg for alt mulig! Herlig! Det du fortalte om erfaringer med mor til venninna di som ble drept ble jeg virkelig rørt av. Og igjen styrker det min respekt for ditt yrke og for dere som velger å gjøre disse jobber. Når jeg ble innlagt i høst i forbindelse med aborten møtte jeg sykepleiere og leger som var omsorgsfulle, professjonelle og dyktige. Og jeg er stadig imponert over oppfølging og behandling vi nå få i forbindelse med denne graviditeten. Jeg blir lei meg på deres vegne når media slår opp de unyanserte bilder av det som skjer innenfor helsevesenet. Meget urettferdig! Og så til det viktigste: Dere traff eggløsning! Jippppiiii! Så flott å få bekreftelse på at kroppen normaliserer seg. Og din innstilling er sunn: Enten sitter spiren (noe jeg ber inderlig for) eller så begynner dere i alle fall å gjøre noe. Dere sitter ikke bare maktesløs uten å få hjelp. Jeg er så glad for at du vil dele erfaringene dine med meg. Jeg vil støtte opp så godt det lar seg gjøre. En god vestlandsk klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5614384
Femme Phoenix Skrevet 25. juli 2006 #25 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei og hopp TT! Håper du nyter de fine sommerdagene og at de er brukt til god mat, soling, romantiske stunder og andre fornuftige formål! Alt vel fra denne kanten. Gymnasten tar saltoer i en stadig voksende mage og jeg tror han har det bra selv om det nå er leeeenge siden jeg var hos jordmor/gynken. Begynner min 25. uke i dag. Håper du og mannen din har det bra. Tenker på deg stadig. God klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959508-hallo-femme/#findComment-5720279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå