Gå til innhold

Nattmåltid med flaske... (til dere som gir mme)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har sluttet med nattmåltid nå (er 9mnd), men vi gjorde som følger;

Hadde flasker klare på rommet med halv mengde kaldt vann. Termos med kokt vann og doseringer med pulver ved siden av. Når småen våknet blandet jeg ferdig alt og vips så var måltidet klart - og så var det rett i seng og videre soving. Synes dette var veldig enkelt.

Andre blander ferdig maten på kvelden og varmer i mikroen - også veldig enkelt, men jeg synes det var viktig å ha melken så fersk som mulig - i alle fall når hun var veldig liten. Ville kanskje brukt denne metoden med nr. 2:)

Lykke til!

Jeg koker vann og heller 120 over på flasken og resten på termos. Dette setter jeg på badet. Om natten går jeg inn på badet og heller over 30 ml. med kokt vann. Da blir det passe temperatur. Kjenner ALLTID på vannet på flasken før jeg tar oppi pulver. Har pulver stående i en stor boks.

Må alltid tisse når jeg våker, så må på badet uansett liksom..... men orker ikke ned på kjøkkenet og styre....

Har alltid kokt vann på termos, flaske med kokt vann og puvlerboks stående i 2 etasjen...så lettvindt.

Vi har avvent hun med nattmåltidet da, men når hun fikk på natta så hadde jeg flaskene klare i kjøleskapet (avogtil brukte jeg sånne ferdig NAN som man får kjøpt på butikken er vell 200 ml i dem eller noe slikt som jeg bare tok på en ren flaske varmet det noens ec i microen og ferdig, lærte meg til at når hun begynnte og bli urolig (lage grynte lyder o.l) så stod jeg opp varmet flaska og når jeg kom inn på rommet igjen så hadde hun akkurat våknet....

Vi begynnte og gi hun vann istdenfor melk når hun var ca 2,5 mndr når hun våknet på natta og etter 2-3 netter så sov hun rundt, nesten som hun skjønte at det ikke var vitsen og våken pga hun fikk bare vann og ikke melk...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...