Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg får vel høre at jeg må kle på jeg nå da!:)

Har ei tuppe på 4,5 mnd, og i dag var det 21 grader og sol her. Hun hadde på seg bukse, sokker, t-skjorte og tynn bomullslue. Lå på lammeskinn med et tynntynt ullteppe over seg. Var bittelitt bris innimellom. Hun var akkurat passe varm. (På den varmeste delen av dagen lå hun uten lue nedi vogna også (!!!) hehe.. )

uff,uff - ikke lett dette. Stakkar pjokken min, hadde nok for mye klær på seg han. body, strømpebukse, bukse, tynn ulljakke.og lue. i sportsvogna på et ullskinn, og dyne over. Får dårlig samvittighet jeg nå. Kan man ha av lua når han ligger i vogna? Er redd han skal få ørebetennelse. Men det var varmt i vogna ja...6 mnd han..

Nei, skal skjerpe meg her etter

Guten vår hadde på seg tynn ulltrøye (har han alltid på), langerma bomullsbody, strømpebukse og tynn bomullsdress. Tynn bomullshue. Men då vi var vel i gang med trilleturen måtte eg dra dressen ned så han berre hadde den på seg på underkroppen. Han sat i fleeceposen, men den var heilt open.

Om ettermiddagen då vi åt middag på terrassen hadde han på seg trøye, body og strømpebukse. Og så tynn bomullshue.

Guten vår er 7,5 mnd og her var vel 20 grader i dag.

Eg er for øvrig av den oppfatning at babyar bør ha hue/hatt på seg heile det første året. Det skal berre ein liten bris til for å gje dei ørebetennelse. Ei tynn bomullshue eller solhatt med "klaffar" på ørene er fint på ein varm dag med litt vind.

I dag har han hatt body og ei tynn jakke, joggebukse og sommarlue. I vogna tok eg av han jakka, og så hadde eg posen (Simo, nokså tynn pose) ganske open, med eit tynt teppe over. Greitt å ha ei ekstra jakke og eit tynt teppe tilgjengeleg, så kan ein lett regulere temperaturen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...