Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan det står til med oss pco-ere i forhold til ivf? Hva som på en måte er mest kritisk i forhold til oss? Innbiller meg at vi produserer mange egg og derfor vil ha mange og hente ut, men at det kanskje er vanskeligere å få det til å bli, men jeg aner ikke...

Ville vært godt å høre noe fra noen som vet mer :)

PS jeg er slank og har lavt koleserol, men har ellers alle andre pco-tegn.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4959343-pco-og-pr%C3%B8ver%C3%B8rs-prosess/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ingen ekspert, men har oppfattet dette etter egen erfaring fra vellykket ICSI-forsøk. Hadde normalt antall egg. Men pga fare for overstimulering av eggposene, fikk jeg halv dose puregon. Jeg hadde også hyppigere UL under puregonkuren enn "vanlig" for å følge med om doseringen var riktig. Overstimulering er noe man vil unngå - man kan både få smerter og det er generelt sett uheldig. Tror altså ikke at det ikke har noe med hverken antall egg eller kvaliteten på de. PCO er hormonelt betinget og forstyrrer den naturlige eggløsningen, noe som kan redusere kvinners fertilitet. PCO og PCOS-ere har mye lettere for å bli overstimulert pga av allerede væskefylte blærer/cyster.

Litt klokere, kanskje? :-)

Jepp, klokere :)

Er så spent på om vi får til forsøk før ferien på rødekors... -og om jeg vil det eller allikevel venter på trege-riksen, var jo veldig fornøyd der sist! :)

Fikk brev derfra idag.

6 mndr +++ skrev de. Det føles leenge nå,

god kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...