Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg fødte på Bærum i April og har bare positive erfaringer. (Hadde på forhånd hørt masse rart om sykehuset så jeg var i utgangspunktet litt skeptisk, men jeg er litt "redd" sykehus og sånne ting så jeg må jo legge litt på den kvoten også...)

På fødeavd møtte vi bare hyggelige mennesker, JM var hele tiden veldig flink til å komme med forslag til smertelindring, nye "stillinger" etc og forklarte hele tiden hva som kom til å skje. Var snakk om at Mathea skulle tas med vakuum og da forklarte JM hele prosessen og hva som kom til å skje etterpå slik at jeg ikke skulle bli redd osv. Når fødselen (endelig) var over fikk vi være for oss selv på fødestua i mange timer, vi fikk tilogmed lov til å få besøk av de nybakte besteforeldrene mens vi lå der.

På barsel var det også masse hyggelige barnepleiere/JM etc, selvsagt er det lagt opp til at man skal klare seg endel selv, men bare du spør så hjelper de deg med èn gang med f.eks avlastning om natten slik at du skal få sove om babyen ikke er helt enig i sovingen... De viser deg også alt mht amming og stell bare du spør. Følte ikke at det var noe stress rundt ammingen fra personalet slik endel har vært utsatt for, men det er kanskje fordi det gikk forholdsvis greit med akkurat det for oss...

Hmmm vet ikke helt hva jeg skal si for noe mer jeg, er bare å spørre hvis det er noe spes du lurer på så kanskje jeg kan svare? Er i allefall veldig fornøyd med sykehuset og oppfølgingen derfra :-D

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg fødte på BS i påsken (13. april), og er meget fornøyd. På føden følte vi oss trygt og godt mottattt, og i profesjonelle hender. Tross stor pågang i påskeuken følte vi aldri det stresset som man hører om at mange opplever på f.eks Ullevål. Fosterlyden ble litt svak, og da var JM rakst ute med å tilkalle lege så gutten vår ble tatt med vakum. Vakthavende lege var utrolig rask, så smerten var minimal (jeg hadde ingen smertelindring) og jeg fikk kun en rift tross inngrepet! Vi fikk også god tid for oss selv på fødestuen til å nyte mirakelet, ble bare "avbrutt" av barnepleier som kom med matbrett og flagg. På barsel var vi så heldige å få familierom på Barselkroken. Veldig positivt at alle tre fikk være sammen de første dagene-og vi ble ikke overlatt til oss selv. Personalet var innom ofte, og all hjelp (minus nattavlastning) var til disposisjon på Barsel (andre siden av gangen). Prinsen hadde gulsott, og dette ble også veldig profft fulgt opp av barnelegen (fra Riksen) som er der hver dag, og personalet på Barsel.Hele oppholdet kjentes trygt, godt og fint! Lykke til!

• 2 uker senere...

Jeg har fikk min første på Ullevål, andre på Bærum og tredje på Rikshospitalet. Jeg skal nå ha min fjerde og velger Bærum nå, de var virkelig suverene der! De er så søte og snille, og ønsker man hjelp får man det. Jeg hadde keisersnitt der, og skal ha det denne gangen også. Bare positivt om Bærum fra min side...

• 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har byttet til Bærum sykehus og dette er følgende jeg fant ut:

*Maks 2 stk på rom sammen på barsel. De prøver etter beste evne å ha kun 1 på hvert rom, men 2 er ikke så ikke det heller da.

*Mulighet for "familierom" hvor far kan overnatte sammen med mor mot at man betaler et eller annet beløp per natt (ikke mye, husker ikke nøyaktig hvor mye) dersom det er kapasitet.

*Et av de få stedende som tilbyr lystgass - skal visstnok være veldig bra

• 3 uker senere...

Annonse

• 3 uker senere...

De har lystgass på Bærum, jeg fødte der 29.11.

Personalet på føden, kjempebra, jordmoren jeg fikk var kjempeflink til å forklare. Barsel var frustrerende for meg pga amme-problemer, men det var noen greie der og. Var på sykehuset fra tirs kveld til mandag kveld uka etter, men det var pga mye blodtap samt at ammingen ikke var på stell. Det vanlige er vel 3-4 dager tror jeg.

Fødte selv på Bærum i februar 2005 og var veldig fornøyd med personalet og fasilitetene under fødselen.

Vi havnet på familierom, og fikk god tid til å bli kjent med den lille. Hver gang det var vaktbytte, kom pleieren innom for å presentere seg. Deretter måtte jeg ringe selv (telefon på rommet) eller stikke bortom hver gang jeg trengte hjelp. Jeg synes det er helt uproblematisk å plage ansatte i tide og utide, så for meg fungerte familierom utmerket. Har hørt andre sutre over at de har fått for lite oppfølging på familierom, men da tenker jeg at de ikke har tatt initiativet selv.

Man kan ikke bestille familierom. For å få det, forutsetter det at et rom er ledig. Dessuten må du kunne tisse selv og være i stand til å gå fra fødestua til familierommet. Greier du ikke det, havner du på barsel.

Det eneste jeg var misfornøyd med, var at alle de ulike pleierne ga forskjellige råd om amming. Jeg sleit litt i starten, og ble veldig forvirra over et utall innbyrdes ulike råd. Nå har jeg hørt mange andre klage over det samme ved helt andre sykehus, så jeg antar at det ikke er spesielt for Bærum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...