Gå til innhold

baby på 1 mnd med diare??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 1 mnd med diare. Begynte i går, hun spiser bra men det er bare gult vann som kommer ut igjen.. Noen som har noe tips el råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke sånn avføringen er på de små da? Min gutt er 2 mnd og han bæsjer kun gul/grønt tyntflytende greier. Blir jo ikke fastere enn det når de kun spiser morsmelk og bæsjer daglig.

Skrevet

Ja, dette har jeg vært borti selv. Det kan være hun er allergisk til melk. Om du ammer, så prøv å holde deg borte ifra melk noen dager. Dette er den største formen for allergi, så det er nok fullt mulig. Men det kan forsvinne når som helst. Lykke til. Les gjerne om melkeintoleranse og om melkeproteiner.

Skrevet

... akkurat det tenkte eg og, heilt til guten får fekk diaré. Så joda, dr er fullt mulig for morsmelkernærte babyar å få diaré, og det er veldig annleis enn den vanlege flytande avføringa.

Det viktigaste å hugse på når babyen har diaré er at du må unngå at han/ho blir dehydrert. Morsmelk er det beste for babyen, også når den har diaré. Mange tipsar om vatn og sukkervatn og blåbærsaft og eg veit ikkje kva, men i dei aller fleste tilfeller er morsmelk best.

Går det ikkje over i løpet av eit par dagar (så sant babyen er bra ellers) ville eg tatt kontakt med lege, det er lett for ein baby å bli dehydrert. Dersom babyen er dårleg ellers (lite matlyst, sutrete, høg feber) kan det vere greit å ta ein telefon til legen for å høyre korleis du skal forholde deg til situsjonen.

Som ho over her sa er det mulig at babyen reagerer på noko du har ete, i såfall vil nok ikkje diaréen gje seg før du kuttar den aktuelle matvara.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...