Gå til innhold

Når bør man gå til første legekontroll?


kokosbolle

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 5+1 og ringte til legen min i dag og bestilte den første kontrollen. Fikk time 19 juni. Synes det er fryktelig lenge til?

 

Når skal dere på første kontroll? Evt. når var dere på første?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 juni, skal vi se, da er du vel i din 12 uke. 11+ et eller annet. Det er helt normalt!!

Selv var jeg til første kontroll for et par dager siden, var da 11+6. Ja, det var lenge å vente, men nå synes jeg det var greitt at det ble så lang ventetid, føler liksom at jeg er "mer" gravid nå som jeg har bukket over i 13 uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga

Eit tips til dykk som bur på plassar der det er vanskeleg å få fødeplass, er å dra til lege eller jordmor nokso tidleg,- då er det større sjanse for å få plass på det sjukehuset ein vel. Eg fekk nemleg ikkje plass i Oslo!:-/

(Hugsar ikkje kva for ei veke eg var til kontroll fyrst, men eg høyrde at det var best å søke fødeplass i Oslo med eingong ein fann ut at ein var gravid!) Teit at det skal vere sånn..brukte over 4 timar for å ta UL i Bærum!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig fight om fødeplassene i oslo. Noe å tenke på.

 

Jaja, så får jeg vente til 12.uke da. Er vel egentlig greit, for hvis alt har gått bra til da, kan jeg ta det litt mer med ro.

 

heme, hva skjedde på din første kontroll?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...