Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

snuppa mi er også snart 6 mnd, vi har hatt de samme rutinene fra hun var ca 1 mnd. Nå får hun grøt rundt kl 18, måltidet tar ca 1/2 time, så steller vi, vasker og hun får ligge litt naken på gulvet og kose seg, tar på nattdrakt, og vi går i senga, hun får pupp og over i egen seng. Må gjerne inn å gi henne smukken noen ganger før hun sovner.

Bruker å starte kveldsstellet 19 - 19.30 vi, det sklir ut litt noen ganger, men Andreas ser ikke ut til å bry seg om det. Han bades evt, eller vaskes, koser litt på stellebordet, får på nattdrakt, får fruktpure og mme, litt kos i fanget med smokken, så i seng. Kan ikke huske sist vi måtte inn til han etter vi hadde lagt han.. Sovner stort sett med en gang.. Han er som regel i seng til 20.

Annonse

Når vi begynner på kveldsstellet kommer litt an på om lillegutt skal bade eller ikke. Vi koser oss lenge på stellebordet, så blir det pupp og rett i seng. Etter nattasangen sovner LitenStright vanligvis med én gang. Han legger seg ca halv ti. Har hele tiden drevet med "selvregulering" når det gjelder søvn. Har fungert fint for oss :-)

Datteren min er akkurat 5 mnd,

Fra hun var ca 2 1/2 mnd har vi forsøkt å ha kveldsrutiner. Synes imidlertid at det ofte er vanskelig fordi hun kan bli så "bråtrøtt". Hun har alltid hatt så korte våkenperioder, så det er litt vanskelig å planlegge. Men nå går det litt bedre. Starter vanligvis kveldsstellet med litt grøt ca. 17.30, så skifter vi til pysj og hun leker litt før hun viser tegn til å være trøtt (gnir seg i øynene og blir litt grinete). Da går vi på soverommet, og jeg ligger og ammer henne så hun får roet seg litt ned. Inntil for tre dager siden måtte hun ammes i søvn og sov i vår seng, men de siste to kveldene har vi latt henne ligge i sengen sin og sutre litt, og det går så bra! I dag sovnet hun etter 10 minutter.

Men som sagt, det er fortsatt vanskelig med klare rutiner, siden dagene blir så forskjellige.

vi starter med kveldsstellet da klokka er 8-8.30.. tar ca 30min.. så får han flaska si på armen min.. må kose litt før han legger seg;)

21.15 er han i seng.. må inn sånn innimellom med smokken;) sover da hele natta og våkner ved 8tiden:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...