Gå til innhold

Ammeslutt - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Må desverre slutte å amme. Har mye melk. Ønsker ikke å bruke medikamenter for å redusere melken. Hvordan går jeg fram? Er det best å la det gå lenger og lenger tid mellom hver gang jeg pumper, eller er det bedre å kutte ut et måltid om gangen. Ps. er plaget av tette melkeganger.

Blir supertakknemlig for gode råd!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4958501-ammeslutt-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på helsekosten, kjøp lecitin (3 per dag, for melkegangene), og salvie og peppermynte for å redusere melken. Kutt ut et måltid om gangen, med helst tre dager imellom, hvis ikke urtene kutter tilbake melken fortere enn det. Er bysten myk kan du binde opp, men ikke hvis du får tilstopping av det.

Lykke til!

Tusen takk Expat. Forstår jeg riktig at dersom jeg vanligvis har pumpet meg 7 ganger i døgnet så skal jeg trappe ned til 6 osv? Betyr det at tiden mellom alle måltidene blir lenger eller skal jeg bare "hoppe over" en pumping slik at det går 6 timer i stedet for 3 mellom to av måltidene?

Hei!

Jeg slutta tvert fra fullamming, og hadde også masse melk. Jeg bandt puppene hardt med et skjerf, venta på spreng, pumpa ut sprengen og venta på neste spreng osv osv. Samtidig knaska jeg peppermyntedrops for harde livet. Jeg var også plaga med tette melkeganger, og fikk bb etter få dager, men fikk kur mot det og det gikk seg til igjen. Men pga bb måtte jeg tømme puppene i noen dager.

Gikk fra fullamming til tomme mugger på 14 dager (med MYE pumping i 1 uke). Lykke til! Merker du at det tetter seg til må du bare pumpe mer en stund og massere bort klumpene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...