Gå til innhold

Ks samtale... Noen råd???(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skal på ks samtale på mandag..

De tror babyen min er så stor at jeg har spurt etter ks samtale.. Vill ikke ligge å skal prøve å føde i flere timer og at det ender med haste ks.. Da vil jeg heller ha planlagt ks...

Men vet de fleste prøver og overtale folk til å prøve først, men jeg vil ikke bli overtalt... Vill ha ks...

Skal ha pappa og sambo med meg som støtte..hehe:)

Noen med forslag/råd hva jeg skal si og ikke si for å få det gjennom??

Fortsetter under...

Aldri innrøm tvil iallelfall..... Noen steder er de skikkielig kjipe. Selv skal jeg på min 4 samtale på mandag, så vær forberedt på at det må mer enn en samtale til.

Stå på ditt og la dem ikke seg deg nøle. Heller ikke la deg skremme av skremselstallene deres.

Npooen sykehus er mye greiere enn andre, men kan være greit å være forberedt på det verste.

Lykke til !!!

Klem

Takk takk:)

Har jo ikke tid til så mange samtaler siden jeg har termin om 22 dager...

Veldig greit å ha med sambo og pappa som kan få sagt det som jeg kanskje ikke klarer. Har lett for å la meg bli overtalt... Ihvertfall hvis det er fremmende..

:)

Hei *lille gullet ventes 27mai*.

Du sier at du venter et stort barn. Kan jeg få spør hvor stor de har anslått at hun/han blir?

Jeg venter selv et stort barn, ca 4500 og går på medisiner som gjør at jeg har økt blødningsfare, samt at jeg ikke kan få epidural.....og så har jeg i tillegg en morkake som ligger langt nede...og som igjen kan føre til blødninger....

Jeg har aldri bedt om keisersnitt, og var på en siste sjekk for noen dager siden, og da bestemte legen at vi forsøker en vanlig fødsel, han regnet med at det gikk greit... Må faktisk innrømme at jeg begynte å gråte litt under denne timen, for jeg ønsket å få høre at dette blir vanlig fødsel, uten tvil... Men han var mer slik at vi forsøker....og da ble jeg engstelig.... Selv om jeg satt og gråt, så brydde han seg ikke om det... Sånn er det bare, sa han.... Jeg greide knapt ta bussen hjem etterpå....ble sittende lenge på toalettet mens samboeren min trøstet meg... Ønsker deg masse lykke til.....

De har faktisk ikke sagt noe om hvor stor, bare stor.. De sa at det var sikkert derfor hodet ikke hadde festet seg. De kan jo ikke bare si sånt til noen som er førstegangs fødende,er ganske glad jeg hadde mamma sammen med meg...

Jordmor sa at hun annbefalte at jeg burde prøve å føde normalt, så kunne jeg jo alltids få ks hvis den ble for stor, men har egentlig ikke noe lyst til å prøve å slite å ha ont i flere timer for så å få et haste ks.. Da syntes jeg det virker bedre med et planlagt ks...

Ønsker det lykke til:) Sender en klem til deg:)

Annonse

Takk for at du ønsker meg lykke til..... Trenger det:=)

Ellers skjønner jeg deg godt. Er nesten der selv også nå. Har aldri tenkt på keisersnitt, før de forteller meg at jeg sikkert må ha det. Så blir jeg fulgt opp ved flere undersøkelser, og så ender de opp med at jeg sikkert kan føde vanlig...og forteller meg samtidig at jeg ikke kan få smertestillende, babyen er stor, morkaken ligger ved barnets hode og kan skape komplikasjoner ved fødsel...etc....og at det kanskje likevel blir keisersnitt.... Etter dette ble jeg bekymret og engstelig....og har grått mye.... Har på eget initiativ fått time hos en annen jordmor som jeg skal til på mandag... Om hun sier fødselen sikkert går greit, så slår jeg meg til ro med det.... Men om hun sier at morkaken ligger slik at det er 50/50 for keisersnitt, så er jeg ikke lysten på å først forsøke det ene, for så å måtte ta hastekeisersnitt......... Men han legen som jeg snakket med på den siste undersøkelsen jeg var på, var ikke lett å få til å skjønne at jeg var engstelig for hastekeisersnitt... Håper du får en forståelsesfull lege!!!

Syns skikkelig synd i deg.. Jeg har jo ingen ting å klage på i forhold til deg..

Hadde ikke tenkt tanken ks før de begynte med at babyen var så stor...Men jeg fikk ikke ks samtale før etter jeg hadde pratet med lege nr 2.. Nei det er nok ikke alle som er like forståelsesfull, noen bare er sure og vill ikke prøve og se det fra våres side...

Syntes det er helt unødvendig at de skal ha oss til å prøve å føde når man kanskje uansett må ha ks.. Nei det skal ikke være enkelt...!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...