Heidi22 Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Jeg har hørt flere som sider at fedrekvoten skal økes fra 5 til 6 uker, men jeg kan ikke finne ut noe om dette på nettsidene til trygdekontoret. Er det noen som vet mer om dette og evt hvor det står om dette?
Aga:-) Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Det ble visst nok vedtatt 28.04 ay fedrekvoten økes fra fem til seks uker fra og med 1. juli i år.
Tredje nurk underveis Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Regjeringen la fram Ot.prp. nr. 70 den 28. april. Denne odelstingsproposisjonen inneholder forslag til vedtak om at fedrekvoten skal økes fra 5 til 6 uker for barn født/adoptert etter 1. juli 2006, og at den samlede stønadsperioden dermed forlenges med én uke. Proposisjonen ble sendt til familie- og kulturkomiteen på Stortinget i dag, og denne komiteen skal nå behandle regjeringens forslag før Stortinget i plenum gjør et vedtak i saken. Siden det er en flertallsregjering vet vi at dette blir vedtatt i Stortinget, og dermed vil dette gjelde for oss som føder barn etter 1. juli. Du kan finne odelstingsproposisjonen på stortinget.no eller på odin.no. Trygdekontoret oppdaterer nok først sine nettsider når vedtaket er fattet.
Heidi22 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2006 tusen takk for grunndig innføring "gladogspent". Ble mye klarere for meg nå! Akkurat dette svaret jeg var på utkikk etter!
Afrodite (30.08.2006) Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 http://www.odin.dep.no/bld/norsk/dok/regpubl/otprp/069001-050003/ind-bn.html
Nickita har nå to jenter :-) Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har lest om det her inne at det var vedtatt 6 uker. Men jeg snakket med trygdekontoret på onsdag og de sa at det var 5 uker. Så jeg vet ikke helt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå