Gå til innhold

kan en lukte om vannet har gått?(litt ekkelt)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jordmor fortalte meg at vannet lukter veldig søtt, en helt annen lukt enn utflod. Hun sa at hvis jeg er usikker på om det er vannet som har gått (fordi det er så lite), er det bare å ta på et bind og lukte. Hvis man tror det lekker fostervann, skal man ringe føden.

Hei, jeg lakk fostervann i 10 dager i mitt forrige svangerskap, kjente aldri at det luktet noe spesielt, var derfor usikker på om jeg hadde begynt å lekke urin. Mitt vann var altså blankt og uten noen spesiell lukt, og fikk bekreftet at det var fostervann da en fødselslege undersøkte meg. Er man i tvil så skal man ringe føden!!!

Annonse

Dette har jeg lurt masse på den siste tiden (er enten 39+1 eller 37+1) siden jeg har ganske grei urinkontroll.. Som regel har det vært etter at jeg har vært på do eller jeg har båret noe som ikke var fjærlett.. Men det lukter ikke noe spes av det, men er ikke urin, er helt blankt også.. Dette er andre svangerskap, og hva er grunnen til at man må ta kontakt med føden dersom man lekker fostervann??? Hadde mensensmerter i går, men de har gått over nå.. Setter ikke fødselen seg i gang når man mister fostervann??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...