Gå til innhold

Gravide og sol?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke skadelig å sole seg, tenk på de som bor i Afrika, der er det varmt hele tiden. men sørg for å drikke mye vann. men solarium er jeg mer skeptisk til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk solkrem med høy solfaktor (25/30) for å unngå pigmentflekker. Lettere å få det når man er gravid visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på disse sidene et sted at solarium er ok, men i moderate mengder, og at man skal uansett alltid være forsiktig at man ikke blir overopphetet, og som de andre sier, drikk mye vann alltid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff nettopp en som fortsatt sliter med pigmentflekker hun fikk da hun gikk gravid (ca 1,5 år siden sistemann).

 

Tror man bør være forsiktig, særlig ansiktet er utsatt (tynn hud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje et dumt spørsmål..men gjør det noe å ta selvbruning?skal gifte meg i august og har ikke lyst til å være bleik el ha pigmentflekker i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ant som det sies her, en er mer utsatt for pigmentflekker og skjolder når man er gravid, dette fordi kroppen er mer hormonell og produserer mer av pigmentet melanin, som gir oss den brune fargen. Det er også fordi huden nå er strukket så mye og derfor mye tynnere enn ellers, og skjolder kan oppstå. Noe sol går helt fnt, men farge får du jo også selv om du ikke er direkte i solen:) Da slipper du også overoppheting. Hva med å prøve spraytan?!! Du får utført dette i en hudpleiesalong og skal funke kjempefint. Bare husk å ta litt og litt så du ikke blir FOR brun, og hos noen med god erfaring;) Selvbruning går også fint, men her må du være nøye for å unngå skjolder.

 

lykke til:) Med bryllup og fargen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...