Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #1 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei alle sammen.. Hadde lyst å skrive inn noen ord.. Jeg bor ilag med værdens beste samboer (trudde jeg) vi har vært ilag i ett år nå å har det forholdsvis kjempe bra. Kjærlighetslivet å samboerskapet har vært flott å supert til nå, etter å ha bodd ilag i 10 mnd av det 1 årslange forholdet. Problemene begynte nå som jeg har blitt gravid, saken er at min samboer er dobbelt så gammel som meg å har 3 barn fra før, som er voksne. Vi pratet før vi ble ilag om at skulle vi ha et forhold så ønsket jeg meg barn,siden jeg ikke har noen fra før. Å det var noe som han sa seg villig til da. Men nå som jeg er gravid så tviler han om han vil begynne på nytt med nytt barn og om han er villig til at vi skal bo ilag når barnet blir født.. Han ønsker å ha kontakt med barnet, men er usikker på om han vil bo i samme hus som oss.. Huff for en vanskelig situasjon det er. Jeg har valgt å beholde barnet, men er redd for å miste den mannen som jeg elsker over allt på jord. Så nå er det noe i meg som sier at jeg må forberede meg på å bli alene med barnet mitt.. Føler meg usikker å redd.. Hvordan følelser hadde dere omm å bli alene mor?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4957052-kanskje-alenemor/
Gjest Skrevet 4. mai 2006 #2 Del Skrevet 4. mai 2006 Heisann.. jeg er 26 år, har 2 nydelige jenter på 4 og 6 år.. venter nr 3 nå i mai... Det er knall tøft den første tiden, du ska få lat til å stemme osv, verre med de følelsene du sitter igjen med da.. Men heldigvis går dette over.. jeg har klart meg fint snart 1 år og 4mnd , klarer j det så kan j love deg at du å klarer det.. Vi var sammen i 10 år, gift og greier.. 1 mnd etter at han gikk fra meg, da var j 4,5mnd på vei, så blir hu å gravid... jaja,, sånn kan det gå.. Men så lenge j har mine barn så klarer j hva som helst, ja han har klart å knekka meg gang på gang, men j har kommet meg opp.. Men hvis j ikke hadde hatt barna mine, så hadde j sikkert dødd...ja hvis du forstår... Ang økonomi: du får full overgangstønad: altså 9400 kr, j får 8800 etter skatt... Overgangsstønad: 8800 etter skatt barnebidrag : minstebidraget 1230 kr (kommer ann på om du har avatle med han personlig, noen ganger kan du få 2000-4000 kr, alt etter avatle og hvor mye han tjener og om han har noen av barna boendes hos seg... bostøtte: 1500 for j, husleie på 3500 , dem ser etter hvor mange barn som bor sammen med deg,og inntekta di inn.. barnetrydg: du får for 2 barn, selvom du har 1... altså 890 kr,hvis j ikke husker helt feil.. når babyen din fyller 1 år for du kontantstøtte fram til han fyller 3 år,, da får du 3650 kr...... Så du ska ikke sulte nei, klarr meg kjempe bra jeg... Ennå så betaler jeg ca 10340 kr pr mnd kun i regninger,ink strøm og husleie osv osv...... Det er gammel regninger j driv å nedbetaler på... Hvor i landet bor du hen??? Møre her, men flytter til hedemark i sommer, før skolestart.... Veit så utrolig godt hva du gjennomgår, men dette klarer du,,, jeg har ingen familie her, har ikke bil eller lappen, men j får til det,, får mye hjelp av forledrene hans med bringen osv til barnehage, er så utrolig takknemlig for det.. ellers klarer j meg selv da.. ha en fin dag,.... Håper det ordner seg for deg snart da.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4957052-kanskje-alenemor/#findComment-4957182
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #3 Del Skrevet 5. mai 2006 Heisann:) Takk for oppmuntrende svar, nå ble jeg glad:) Ja skal jammen ikke være lett det hær.. Jeg bor oppe i nord-norge, i Tromsø for å si eksakt. Å hær trives jeg bra, jeg har heldivis famile rundt meg så blir ikke alene sånn. Men som sagt er redd for å miste samboern, men det finns jo andre fisker i havet:) Heldivis for det.) Ha en fin dag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4957052-kanskje-alenemor/#findComment-4966296
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå