Gå til innhold

Reker, spekemat, røkelaks, jordbær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Typisk sommermat ... Vet at man bør droppe spekemat og vite at røkelaksen er fersk. Men hva med reker og jordbær - er det ved amming eller graviditet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker når det gjelder reker, men jordbær kan man spise når man er gravid. Når man ammer skal man ikke spise jordbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange ikke spiser jordbær er at noen barn får mageknip av det. Men det vet du ikke før du har prøvd? Jeg mener, hvis du er veldig glad i det er det kanskej verdt et forsøk, men klarer du stå imot er det kasnkje ikke vits å spise det i det hele tatt. Selv skal ejg prøve når den tid kommer...jordbær er godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg har oxo lurt på dette med reker, må bare ha det på sommeren. Men kan da ikke tro det er farlig, rekene er vel kokt det er vel derfor de blir rosa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte faktisk akkurat at når man ammer skal man ikke spise reker og jordbær. Men man kan spise det når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reker og jordbær kan du spise uten bekymringer. Røkelaksen må som nevnt være fersk og spekemat kan du spise etter det har vært i frysen noen dager:)

Bare å kose seg med reker, jeg har vel spist det hver uke vil jeg tro faktisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man kan spise jordbær og reker når man ammer også..

Alt det forskjellige man hører gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...