Gå til innhold

Hei dere med litt korte sykluser - et par spørsmål :)


zzzzz-frøken

Anbefalte innlegg

Heisan, i alle år (dvs i ca 15 år) har jeg hatt veldig stabil 28-dagers syklus. De siste to årene har syklusen blitt forkortet til 26 dager. Og de siste to syklusene har den vært 25 dager. Har teste EL de siste 2 syklusene, og ihht. EL-tidspunkt har jeg en lutealfase på 11/12 dager (hvilket skulle være ok etter hva jeg har hørt). Har aldri brukt p-piller eller noe annet homronelt preparat.

 

Når jeg leser her inne ser virker det som om de fleste har minst 28 dagers syklus, og at veldig mange har rundt 30 dager.

 

Er det noen som vet om min litt korte (og muligens stadig kortere) syklus er noe problem i fht. å bli gravid? Eller er alt ok så lenge det er minst 10 dager mellom EL og mens/IKM?

 

Er det noen som har hatt stabile og litt korte sykluser (rundt 25 dager) og blitt gravide?

 

Er det noen andre som har hatt stabile sykluser over lang (mer enn noen år) for så begynne med kortere men stabile sykluser uten at dere brukte noe hormonelt tilskudd av noe slag?

 

Veldig glad for svar - og svar gjerne selv om du bare kan svare på et av spørsmålene :)

 

TuppeGuri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg har hatt relativt korte sykluser etter at jeg sluttet på p-pillen i september, men mine har stort sett vært på 26-27 dager, med unntak av en på bare 23 dager. Jeg ble gravid etter ca. et halvt år med prøving.

 

Hadde tidligere lengre menssykluser, men etter graviditet, fødsel og p-pillebruk har den endret seg.

 

Tror forøvrig at min lutealfase er ca. 14 dager selv om jeg har korte menssykluser. EL-testene slo nemlig ut sånn ca. på dag 11-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har alltid hatt stabile sykluser på 26 dager og har blitt gravid kjapt etter at vi bestemte oss for å prøve. Har aldri hørt om at kortere eller lengre sykluser har noe med fruktbarheten å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt stabil 28 dagers syklus omtrent fra jeg fikk mensen til jeg ble gravid første gang (nr 1 er 3 år). Da jeg fikk mensen tilbake over et år etter fødselen synes jeg mensen virket litt uregelmessig, men jeg har hadde nok stabilisert meg på 26 dager før jeg helt skjønte det, syntes alltid at mensen kom tidligere enn forventet. Nå er jeg gravid igjen. Siste mens 30 mars, eggløsning ca 9 april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for grundige svare alle tre :)

 

Da sier jeg kun fornøyd med de litt korte syklusene (kanskje bare positivt i grunnen siden det ikke går så lang tid mellom hvert forsøk;)

 

Lykke til på ferden jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...