Doubichou Skrevet 4. mai 2006 #1 Del Skrevet 4. mai 2006 Naa er jeg rimelig vant til hans vanlige eksem (Lillegutt er snart 2.5 aar og har hatt eksem siden han var nyfoedt), og general inspeksjon av hele kroppen hver kveld for aa smoere paa de smaa eksemene slik at de ikke blir stoerre. Men naa har han altsaa et nytt eksem (jippi!), som ikke ligner i det hele tatt paa det han alltid har hatt. Det er ganske smaa runde roede flekker; ca 0.5 cm i diameter og de er overalt paa bena hans og paa armene (ser ut som han har pest!)! Jeg ble helt fra meg og raste til barnelegen i dag. Hun tror det er et "kontakt eksem", dvs. at huden reagerer paa noe den har vaert i kontakt med (siden det ikke er flekker paa stump, mage eller rygg). Kanskje gress, sier hun. Da tenker jeg paa at svigermor kjoepte han en egen liten gressklipper i gaar og han traltet rundt paa det nyklipte gresset og var saa forneoyd. Er det noen som har barn med "gress alleregi" og kan si meg hvordan dette arter seg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4956587-enda-et-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå