Gå til innhold

Kan noen hjelpe...?! (ganske langt innlegg!)


Abracadabra

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 10+4, og har stooooore problemer med den venstre eggstokken, urk. Den slår skikkelig krøll på seg av og til, og det føles rett og slett som å få en kniv i lysken - og smertene stråler nedover det ene låret! Jeg blir helt ubrukelig til annet enn å ligge i sengen og vri meg og gråte - og jeg er ikke noe pysete av meg til vanlig...

 

Eggstokken min er stor, pga at dette er et sårt etterlengtet IVF-barn - den er nok stor pga hormonstimuleringen i forkant. Det er det eneste jeg og legene er enige om tydeligvis...

 

Har vært til flere undersøkelser hvor legene sier helt UTROLIGE ting som at "voksesmerter kan jo gjøre vondt" og "tja den ene eggstokken din er fremdeles litt stor så det kan hende den gjør litt ondt av og til"....jeg blir så sur! Det kan ikke på noen måte karakteriseres som LITT ondt, og voksesmerter er det ikke, i så fall må jo min baby vokse åtte ganger fortere enn alle andres, så vondt som dette er. Sukk.

 

Kjipt å ikke bli trodd...det kommer i episoder som varer fra en time til tre og en halv time i forgårs.

 

Noen andre som har opplevd eller hørt om noe lignende??

 

Babyen har det i hvert fall bra, det har vi sett, og det er jo tross alt det viktigste...

 

Håper bare det ikke skjer igjen...! Ellers håper jeg de kan fjerne hele røklet - selv om jeg da bare sitter igjen med én fungerende eggstokk - de smertene er ikke verdt det, altså, puh...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, dette hørtes vondt ut. Har desverre ikke hørt om dette før, men håper å kunne hjelpe deg litt likevel. Mulig dette er et dumt spørsmål, men har du prøvd flere leger? Og hvis du ikke har gjort det alt, krev å få henvisning til spesialist. Det kan også være en ide å gå til en privat og ikke offentlig lege. Dette er dyrt, men etter min erfaring bruker de mye mer tid på pasientene sine.

 

Håper det går bra med deg og at alt ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje teit ut, men er du sikker på at det er eggstokken som gir smerteneog ikke isjas nerven din som ligger i klem. Smertene høres i hvetfall like ut. En tanke.....:))??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte også at det kanskje er nerver, eller eventuelt bekkenløsning.. hadde også strålende smerter i mitt første svangerskap på grunn av bekkenløsning. Og vondt i lysken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ikke godt det der... Hadde det når vi skulle ha sønnen også (ivf) ble plutselig borte i uke 13.... Denne gangen ser det ut til at jeg slipper at eggstokkene er så vonde... Bare litt ømme...

 

Håper det går over på deg snart også... :))

 

Ellers bra med deg da??

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...