Gå til innhold

Plager i åttende måned...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går gravid med nr. 4 i uke 35.

I påska i år opplevde jeg marerittet å bli alvorlig syk i høygravid tilstand. Jeg pådro meg en kraftig bronkitt og ble etterhvert innlagt på medisinsk avdeling på sykehus for å få behandling og ekstra oxygen fordi jeg hadde store pusteproblemer, og ved måling lite til for lite oxygen i blodet.

Fordi jeg var gravid fikk jeg høre at jeg nok var blitt mye sykere enn jeg ellers ville blitt, og det var svært begrenset hva de kunne gi meg av medikamenter for å redusere plagene mine... Det var en skikkelig skrekkopplevelse... Nå har jeg vært hjemme i 1 1/2 uke etter utskrivelse og begynner så smått å føle meg litt friskere. Samtidig med tilfriskningen kjenner jeg nå på svangerskapsplager jeg forbinder mer med midten til slutten av 9. måned. Kraftige sammentreninger som er tildels smertefulle. Når disse sammentrekningene kommer gjør det vondt nederst i magen, før de brer seg til ryggen og hele bekkenpartiet. De gir meg assosiasjoner til begynnende rier, og gjør meg nervøs. Jeg hadde en episode forrige helg hvor sammentrekningene kom regelmessig med ca. 10 min. mellomrom i ett par timer for så å bli mer uregelmessige men mer hyppige, med 2-5 minutters mellomrom, for så å roe seg. Etter ca. 4 timer ga det seg helt. Da var jeg også helt utslitt... Etter dette har jeg hatt kynnere spredt over hele døgnet, mange av dem svært kraftige. Jeg føler også en veldig ømhet i hele bekkenet og nedpress... Jeg er ikke vant til å ha slike plager så tidlig som nå, men så har jeg aldri fått nr. 4 før heller da. Plagene får meg til å tenke at fødselen er like om hjørnet, og at dette skyldes infeksjonen jeg nettopp hadde. Er det noen som er mer erfarne enn meg her som kan fortelle meg at det jeg opplever nå ikke er uvanlig for en 4. gangsfødende??

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...