Nr-3-i-Magen Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Jeg var hos legen i uke 10 (første time) og der fikk jeg et lite skjema som viste i hvilke uker man skulle ha time hos lege/jordmor, det sto noe sånt som en time i måneden etter 3. mnd... Det var også det jordmora sa da jeg var på orienteringsmøte der. Men da ho delte ut timer, så fikk jeg ikke min første jordmortime før i uke 25! Syns det var rimelig seint! Det betyr jo at når jeg er 6 mnd på veg, så har jeg vært én gang hos legen og én gang hos jordmor (+ UL i uke 18) Det betyr jo at det ikke blir tatt noen prøver av meg, og jeg blir ikke målt og veid mellom uke 10 og uke 25. Jeg spurte om jeg skulle til fastlegen min før timen hos henne, men da sa ho nei. Syns også det er litt rart fordi jeg har ei venninne som går til samme jordmor, og da ho var 25 uker på veg, hadde ho hatt 4 timer pluss UL. Noen som har kommet lenger på veg enn meg, som vet hva som er vanlig?
KlemC 3småUnder3år Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Tror det er 8 timer tilsammen man skal ha... innkludert ul så det er jo ikke så ille?? Du kan jo gå til legen din siden jordmor ikke har tid:))
Mynona-4.aug.-termingutt! Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Jeg er 27+1 i dag. Var først til lege i uke 11 for første kontroll, og så var det ingenting før UL og jordmortime i uke 19. Etter det har jeg vært til jordmor én gang, i uke.. 25 tror jeg. Synes det var litt pussig at du ikke skal inn til noen kontroll før uke 25! Mas deg til en time til.
Mogwai Skrevet 4. mai 2006 #4 Skrevet 4. mai 2006 Samme her! Nesten i allefall :-) Jeg var hos jordmor første gang i uke 10 og har fått neste time i uke 23! Synes det er litt skummelt med tre måneder uten kontroll av blodtrykk og urin og sånt, men i følge jordmor er det sånn det skal være etter den nye standarden.. Har iallefall vært på UL og sett at alt er bra med knøttet :-)
Mamsen86 Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 jeg var på min første kontroll i uke 11.. da tok legen blodprøver og målte og veide osv! og så var jeg der to uker senere, pga urinveisinfeksjon.. (skulle se om den hadde blitt bra).. og da tok legen å sjekka litt sånn generelt også! og så var jeg på UL i uke 17.. og hos legen fredagen etter, hvor han tok mål og blodprøver.. Og det var forje fredag.. så sånn er det for meg iallefall!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 Jeg er ca annenhver uke hos lege, med ultralyd hver gang. Derfor bruker jeg ikke jordmor i det hele tatt. Men jeg er klassifisert som "høyrisiko-svangerskap". Derfor så hyppige kontroller. Men jeg syntes det høres veldig knapt ut med første jordmortime i uke 25. En har jo behov for å få bekreftet at alt utvikles som det skal underveis. Jeg kjenner jo at når to-ukers syklusen nærmer seg slutten, så er jeg glad for at det er tid for ny kontroll. Jeg ville bedt om flere møter, enten med jordmor eller lege. Lykke til!
Mammarama=) Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Jeg har gått til legekontroll hver 4 uke siden uke 7 og 2 ul(første for å finne ut hvor langt jeg var på vei,siden jeg ikke hadde mens etter sist svangerskap)Jeg har et helt normalt svangerskap og hadde det sist og. Jeg pleier å spørre legen min om når jeg skal komme tilbake å da sier hun at jeg skal få en ny time om 4uker.Jeg er i uke 26..Synes det er greit å gå så ofte,men tror det er litt vel ofte for en andre gangs fødene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå