Sunny:) Skrevet 4. mai 2006 #1 Del Skrevet 4. mai 2006 Håper du tidvis er innom og tar en titt. Jeg tar kontakt fordi jeg nå er midt oppe i følgende: Jeg var i går på oppfølgings UL på sykehuset etter at det i forrige uke tilfeldigvis ble oppdaget at jeg hadde litt lite fostervann. Jeg er i uke 36+ i dag. Kontrollen startet med en kjempe flott CTG. Påfølgnede UL avdekket lite fostervann - nivået har faktisk sunket under normalen - mellom 3 og 4 cm, mens normalen er mellom 5 og 25 cm leser jeg på nettet. Jeg ble derfor sendt til overlegen for kontroll. Overlegen sjekket morkaken - at den fungerer som den skal, blodgjennomstrømmingen i navlestrengen, at jeg ikke har åpning og alle indre organ hos prinsessa som nyrer, urinveier, hjertet, hjernen, armer, bein osv - ALT ER PERFEKT. Det + det faktum at prinsessa har overskudd av energi og at hun er stor og god - nesten 3000 gr, ca +/-11% større enn normalen og hun gjør massevis av pusteøvelser - viser at hun har det kjempe fint i magen til mammaen sin. Igangsetting av fødsel ble derfor forkastet. Vi vil imidlertid bli fulgt tett opp med CTG og UL i tiden fremover. Legen ville ikke si noe sikkert, men han informerte om at jeg ikke kommer til å gå over tiden, ut over det vil situasjonen/handling bli vurdert fortløpende. Jeg er satt opp på ny CTG førskommende lørdag, men ny UL skal ikke tas før om en uke - altså neste onsdag. Jeg blir nesten gal av alle tankene jeg nå går rundt med. Vi understreket for legen at ingen sjangser skal tas og at prinsessa skal ut dersom hun har det bedre på utsiden enn inne i magen min. Legen er hyggelig og han virket som han tok oss på alvor, men etter to ufrivillige aborter i uke 12 og 16 i fjor har jeg desverre erfart at legene ofte ikke tar en på alvor og at pasienter ofte behandles etter samlebånd prinsipppet. Jeg håper du kan komme med noen gode råd og dele litt av din erfaring med meg - jeg kjenner at engstelsen vokser og det er jo ikke bra for prinsessa vår. Takker på forhånd for hjelpen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4956274-februar-mamman-til-ole-martin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til ole m og markus Skrevet 10. mai 2006 #2 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei Sunny!! Uff, jeg hvet ikke hva jeg skal si. Hvet akkurat hvordan du har det. Det er ikke festlig det du går igjennom nå.Jeg var også veldig utolig da jeg skulle ha gutten min. Jeg ble satt igang 15 dager før termin, men det var ikke pga. lite fostervann.Jeg var helt utslitt. Alt har gått kjempefint i ettertid. Det står veldig bra til med lille gutt.Eller skal jeg si "store" gutt. Han har nå blitt 3 mnd. og veier 8kg.En skikkelig god klomp. De passer godt på deg.Jeg fikk de samme kontrollene som deg. Men som legene sier så lenge barnet har det bra blir du som mest sannsynlig ikke satt igang. Babyen har det jo best inni magen. Jeg var heller ikke inntressert i å gå over tiden, så regner med at du slepper det. Ta å prøv så godt du bare kan og slapp av. Det går sikkert veldig fint. Gutten min er ivertfall helt frisk.Hen er jo verdens nydligste da. Bare skriv til meg igjen hvis du lurer. Masse lykke til. Klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4956274-februar-mamman-til-ole-martin/#findComment-5009392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunny:) Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei igjen og tusen takk for svar. Jeg var til CTG og UL lørdag og informerte overlegen om min enorme engstelse og fikk da innvilget daglig CTG. Helt unødvendig ut ifra et medisinsk ståsted, men flott om det bidrar til at jeg ikke blir stressa. Var til ny vurdering med CTG og UL hos overlege i går. Fostervannsmengden har økt fra 3/4 til 5/6, så nå befinner vi oss innenfor normalen av fostervann og prinsessa har det fortsatt veldig bra i magen til mammaen sin. Neste vurdering skjer tirsdag 16. mai. Dersom situasjonen er stabil med tanke på fostervann mengde og tilstanden til prinsessa fortsetter vi som vi har gjort til nå, med daglige CTG registreringer for min sinnsro og ukentlig vurdering. Du skriver at du ble satt i gang 15 dager før termin fordi du var utslitt. Er det lov å spørre hvorfor du var utslitt? Var det pga engstelsen forårsaket av lite forstervann? Kjenner at jeg er klar for igangsetting så raskt som mulig selv. Selv om jeg får god oppfølging er jeg en del engstelig og jeg vil ha prinsessa mi ut hit sånn at jeg kan passe på henne hele tiden.;-) I og med at jeg er førstegangs er legene imidlertid veldig motvillig til å sette i gang fødselen da de mener seg på at igang setting hos førstegangs skjelden funker. Kos deg med guttene dine! Hilsen en veeeeldig babysyk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4956274-februar-mamman-til-ole-martin/#findComment-5015099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til ole m og markus Skrevet 11. mai 2006 #4 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei igjen!! Så fint at alt står bra til. Ja jeg var utslitt av engstelse over den lille inni magen + at jeg ikke fikk sove om nettene pga stor mage og bekkenlåsning + at jeg hadde jo en liten gutt fra før som var veldig aktiv.Det er 19mnd i mellom guttene mine. Klarte ikke å leve normalt de siste ukene. Hadde også den elste hjemme. Hadde ikke noe overskudd igjen. Du får holde meg oppdatert på hvordan det går med dere. Masse lykke til:-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4956274-februar-mamman-til-ole-martin/#findComment-5017884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå