Gå til innhold

Lav mage eller høy mage?

Anbefalte innlegg

Min er ganske langt nede,skulle nesten tro barnet hadde festet seg men det er jo ikke mulig så tidlig..Jeg er i min 28 uke.

Det gjør forresten vondt under magen,vet ikke hva den delen heter?

Blir litt irritert,fikk høre det i dag av ei dame som syntes magen min var stor og at den hang langt nede til at jeg hadde 3 mnd. igjen.Jaja...jeg trener,spiser veldig sunt...enkelte dager bytter jeg ut rugknekkebrødene med en nutrilettbar til lunsj fordi jeg føler meg så svær.

En stor mage hele jeg...blir så sliten av å jage rundt på trening..og der trener jeg først kondisjon i 1 time så litt styrke.Alt i alt forbrenner jeg 800/900 kalorier hver gang.(pulsen ligger på 185-190)

Jeg er så tømt for krefter etterpå at jeg er lettere svimmel.Så går det i massevis av frukt og grønt hele dagen.Spiser bare kjøtt maks to ganger i uka eller så varierer jeg mellom fisk og saltat.Hva i h.... er galt med meg?? Jeg trodde virkelig at trening skulle ha en bedre effekt en det det har på meg...Må sies at jeg har trent hardt i flere år uten å ha fått det resultatet jeg vil ha...og spise sunt fungerer heller ikke............I give up...

Jeg har bestandig spist sunt men helgene koser jeg meg virkelig..jeg må ha et smutthull i hverdagen.

Til vanlig veier jeg 62 kg og er 173 cm . høy nå har jeg est opp til over 80....uten egentlig å skjønne hvorfor.

- Så derfor blir jeg så lei av disse teite komentarene som får meg til å føle meg diger og unormal..det er min mage,min kropp...og når jeg gjør det som er sett på

som bra å gjøre hvorfor ser jeg så jævlig ut da?????????????????

Sliten nå............gidder ikke smile til en slik kommentar neste gang.

Beklager sytet jenter; )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4956148-lav-mage-eller-h%C3%B8y-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er gravid kjære deg...

Det er helt normalt å legge på seg.. du har sikkert masse vann i kroppen.. og hvordor bryr du deg om hva andre sier.. Ikke tenk på andre... Er sikker på at du ser helt normal ut og gravid... Tenk på det som kommer:)

Det er utrolig mange tankeløse kommentarer som popper frem overalt! Det er jo ingen som kommenterer størrelsen på noen som er overvektige, men om en er stor som gravid er det liksom helt greit å få høre det. Irriterer meg også at andre skal kommentere kroppen min! Får vel bare begynne å kommentere tilbake, så kanskje de tar et hint. ;)

Til hovedinnlegger:

Vi skal være store når vi er gravide:)

Og ellers hørtes du jo ut som at du var veldig slank med 62 kg og 173 cm høy. Misunner deg det! :)

Drit i kommentarene som kommer nå og kos deg med magen din. Du høres hvertfall ikke ut som at du er usunn og slikt!

Blæh! Folk er så utrolig dumme og tankeløse. Opplever det stadig vekk selv også, så det er nok ganske vanlig. Ta mot til deg og stopp kjeften på de som snakker slik til deg. Få dem til å tenke over hva de sier. -Jaha, så du mener altså at magen min burde sittet lenger opp? Hvorfor er det så viktig?...og la dem få komme med et godt svar. Ikke bare skjønner folk at de har sagt noe teit, men det vil gi deg selvtillit og styrke også.

PS: Jeg hadde ikke tenkt å si noe om dette, men jeg klarte ikke å la være. Du skal bære fram et barn, du er nødt til å roe ned og la kroppen din få gjøre jobben sin uten å forsøke å påvirke den så mye. Ikke tren med så høy puls og ikke bruk Nutrilett (les på pakka - det skal ikke brukes av gravide).

Annonse

Jeg og begynner faktsik å bli lei dette allerede..

Er nå 26 + 4 og ALLE kommenterer hvor stor jeg er blitt og hvor mye jeg vokser på kort tid. Synes nesten det er deprimerende selv..

Er selv 159 og før veide jeg 57kg, nå veier jeg 63 og det er kun magen og siden jeg er liten av vekst må det jo gjøre av seg et sted -nemlig vokse utover og nedover som min gjør..

Ja, det er jævlig irriterende med mennesker som skal kommentere hvordan en ser ut, og da ikke på en positiv måte.

Det høres ut som om du presser deg for hardt, i mine øyne. Det er nok ikke helt heldig å trene slik at en er helt tømt for krefter etterpå, eller blir svimmel. Ta det roligere, du har bare 12/12 uker igjen fr babyen din kommer og da har du behov for alle de krefter du kan få! Ikke for det, det er sunt å trene selvfølgelig, men kanskje ikke så mye at du blir dårlig?

Synes du skal ta det litt med ro jeg. Det høres ikke ut som du trenger å trene og slite så fælt. Synes ikke du skal trene så hardt hvis du blir så sliten av det. Trapp ned på treningen, spis som du pleier. Du går nok ned de kiloene igjen etterpå (tror ikke du kan ha lagt på deg så mye heller). Det er normalt å legge på seg i et svangerskap, og vi ser alle forskjellige ut. En jente på jobben min var borte i 6 uker og når hun kom tilbake kunne alle se at hun var gravid fordi hun hadde fått veldig runde kinn. Hun hadde ikke fått noe mage enda, men veldig rund i ansiktet. Vi reagerer forskjellig og ser forskjellig ut. Slutt å sammenligne deg selv med andre, ingen er som deg likevel. Og ikke hør på slike dumme kommentarer. Det får vi alle. Det er utrolig hva folk kan tillate seg å si til gravide, enda de burde vite at gravide kanskje tar seg ekstra nær av ting i tillegg.

Vær stolt av magen din! kos deg med magen din! ikke stress!

Neste gang noen sier noe sånt, nikke du og smiler før du veldig begeistret utbryter:-Ja og du skal ha en liten en (igjen) du også ser jeg! Men så koseliiiiig da!! Hvor langt er du på vei...?4-5 måneder? Når mennesket da benektende og antagelig litt småfornærmet svarer at neeei, hun er ikke gravid, sier du bare:Å..ikke? Vel..jeg antar at enkelte legger på seg lettere enn andre..Hvorpå du deretter snur og går.

Man er ikke fritt vilt for all verdens kommetarer selv om man er gravid. Det er fryktelig tærende og slitsomt. Akkurat som om folk ikke unner deg å ha en god følelse i forhold til magen din når du er gravid. Den eneste gangen i livet man har legitim grunn til å legge på seg 10-20 kg, skal folk begynne å pese da også..Neeei, kyss meg bak, sier jeg bare. Jeg synes det høres ut som du er veldig flink jeg. Kanskje du rett og slett har fåt mye vann i kroppen. Det får du liksom ikke gjort så mye med dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...