Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å leser om KISS og lurer og lurer. Skal jeg ta kontakt med en manuell terapeut eller ikke.. Det kan jo ikke skade??

Jenta vår er snart 3 mnd, og har en rekke symptoner, og mangler noen..

Hun begynner å få et flatt parti i bakhode, som nå er hårløst. Hun ligger å gnir hodet sitt mot underlaget i senga.

Hun misliker sterkt å ligge på magen, max 5 min, og legen kommenterte ved 6 ukers kontrollen at hun var flink til å holde hodet når hun lå på magen.

Hun sovner ved puppen hver gang, og når jeg legger henne i senga våkner hun med en gang. Det fører til at hun spiser seg vel egentlig aldri ferdig, og skal dermed ha mat hver til annenhver time om dagen, og hver 3-4 time om natta (men det er vel normalt?)

Hun sikler mye

Hun gulper mye lenge etter hun har spist.

Hun liker ikke å ha på seg lue.

Jeg syns hun er flinkere til å bruke venstresiden enn høyresiden

Hun er ganske skvetten..

Vi hadde en "hard" fødsel (er ikke alle fødsler harde?), hvor hun lå og trykket mot bekkenet i mange timer, åpningen stoppet opp ved 7 cm, og vi endte i keisersnitt. Da hadde hun helt sammenklemt nese, og skrubbmerker i ansiktet..

Nevnte det for legen ved 6 ukers kontrollen, men hun hadde ikke hørt om KISS, og vi skulle da se det an..

Er vel redd for å virke hysterisk og hypokonder på hennes vegne..

Noen som kan anbefale noen i Oslo, eller bør jeg ringe ahus fordi det er der ekspertisen er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har endel av de samme symptomene med min lille jente.. pluss litt til.. jeg skal ringe en terapeut å høre bare for sikkerhetsskyld.

bedre å være på den trygge siden...

Skrevet

Jeg brukte en manuell terapaut med navn Erik Aarum,han holdet til ved Arkaden nede i Oslo sentrum,tror stedet het Oslo fysikalske innstitutt eller noe.Han var veldig flink,tok problemet på alvor!!!

Det holder til en på Fjellhamar som også skal være flink,husker ikke helt hva navnet hans er.

Tro meg,du er ikke hysterisk-du vil din datter det beste:)

Skrevet

Hei.

Vi hadde også mistanke om at gutten vår hadde KISS. Var da ca 3 mnd. Vi ringte direkte til AHUS og snakket med Ute Imhof som er fysioterapeut der og ekspert på KISS. Forklarte hvilke symptomer han hadde og så fant hun en time til oss og gutten vår fikk 2 behandlinger av manuellterapeut Bjørn Helgar (jobber på Fjellhamar til vanlig, men en gang i uka på AHUS), og han ble en helt ny gutt!!

Så jeg ville absolutt tatt kontakt var jeg deg, da får du det iallfall bekymringen din avkreftet om hun ikke har KISS.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...