Gå til innhold

Trenger litt råd ang undelivet

Anbefalte innlegg

For ca 6 dager siden kjente jeg at jeg ble ofte rød etter behandling med jordnøttolje som vi tar hver kveld for å unngå revning. Jeg ble øm og tørr i selve skjedeåpningen. Smurte på babyolje hver kveld for å hindre ømheten. Og vasker meg nedentil hver dag med Dr. Greve og er ganske reinslig. Skifter bind hver gang jeg er på toalettet, er ikke spes plaget med utflod men er redd for sykdommer siden jeg er gravid. (uke31)

Dette ble værre og værre. Tenkte kanskje at jeg skulle bare smøre canesten og se om det ble bedre. Bare noen timer etter at jeg hadde smurt canesten kom det mange blemmer. Hvite blemmer. Det klør ikke, det bare er vondt på selve blemmene og er vondt når jeg tørker meg. Har vært i kontroll i dag og alt ser fint ut sa legen. Det svir ikke eller noe når jeg tisser.

Bruker å sitte i grønnsåpebad en gang hver dag ca for å hindre bakterier etc.

Hva er dette? Hva kan jeg gjøre for å få dem vekk? De er plagsomme og irriterer meg hver gang jeg tørker meg for da er det vondt.

Noen som har råd?

Velger å være anonym for dette er flaut:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4955390-trenger-litt-r%C3%A5d-ang-undelivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm..trasig problem!

Men synes det høres ut som du "herser" ganske mye med underlivet ditt. Hvorfor bruker du bind? Det gjør jo at det blir "tettere" der nede, og det kan igjen føre til sopp. Jeg skal på ingen måte diagnostisere deg, for det kan jeg ikke, men jeg tro jeg vil råde deg til å la området være generelt mer i fred! Vask uten såpe, og dropp den oljen som startet elendigheten! Bruk bomullstruser som du kokvasker og sov naken. Se om du klarer deg uten grønnsåpebad også. Luft kan i alle fall ikke skade!

Håper du blir bra igjen, det er dritkjipt å ha problemer innafor trusekanten!

:)

Så det kan ikke være herpes? Har lest litt rundt dette (skremmer meg selv) :( Er livredd når det skjer ting som jeg ikke har kontroll over. Men de sier at herpes klør. Og dette klør ikke, det bare svir på selve blemmene når jeg kommer borti dem. Vil så gjerne bli kvitt dem. Har hatt dette i 2 dager nå.

Takker for svar:)

helt enig med maikalaika her..prøv å ikke gjør så mye ut av det.

brukte du grønnsåpe før disse plagene oppstod eller etter??

vær klar over at grønnsåpe ikke har den effekten "alle" tror men snarere tvert om..

håper det ordner seg.. :)

prøv å bare la det vere ..

jeg har brukt canesten til tider hvis jeg har vert sår eller følt ubehag..skal vel egentli ikke bruke det hvis man ikke har plager som tilsier det,men det kan vere godt å få smurt noe der til tider også.. :)

hmm...men du hadde vert hos lege?hadde du ikke?

Annonse

Han sier det samme som dere. La det lufte osv. Han så ikke på det men nevnte det til han, og han sa at så lenge det ikke klør kan det ikke være herpes. Men jeg blir alikevell bekymret. Men jeg får prøve å høre på det som dere sier og la bekymringene dra til side selv om det er vanskelig. Har kokt alle trusene uten sjyllemiddel på 90 grader og sover uten truse. Har merket at det ble pittelitt bedre etter bare 1 natten ( vanskelig å sove ) uvant. Så jeg får bare la det "hvile" uten alle middlene som jeg har kjørt oppi å se om det blir bedre..

Tror du er litt over hygienisk.... Hehe. Eller er d jeg som er ureinslig som kun vasker / skyller meg nedentil 2 ganger om dagen. Har ikke hatt noe problemer i d hele tatt. Ikke uvi eller noe utslag på urin stix og ikke sopp eller spesiell utflod. Er i uke 40 ;)

Det er neppe herpes for det gjør skrekkelig vondt ved førstegangsutbrudd, det klør og svir som bare det...

Har selv vært plaget med sopp i dette svangerskapet, men plagene ble atskillig mindre da jeg sluttet å bruke intimsåpe, bare vann. Ikke vær overrenslig, unntatt etter sex, da er det lurt å skylle seg i dusjen med vann og tørke godt. Bruk evt føner til tørking, det er greit etter dusjing og skånsomt.

Annonse

Phu, er så godt å høre at sannsynligheten for herpes er liten. Har vært veldig redd for dette:o( Men jeg merker at det blir bedre og bedre nedentill siden jeg sluttet med bind i går og all såpevaskingen og at trusene har vært kokt. Er jo allergisk mot sjyllemiddel men lukten frister meg hver gang til å bruke det til vask:o) Hehe.. Håper det blir helt borte av seg selv en vakker dag:o)

Tusen takk for svar:o) Føler jeg kan slappe litt mere av:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...