Gå til innhold

Er det tvillinger?

Lilli25

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen... Jeg var hos jordmor igår, er 16 uker på vei. Hun tok symfyse mål og jeg var 17 cm (normalen er ca 14cm) Etter at hun fant hjertelyden lette hun litt til og lenger borte på magen hørte hun hjertelyd igjen. Hun talte frekvensen, den ene var på 146 og den andre var 138. Jeg har vært veldig dårlig hele svangerskapet og har vært sykemeldt nesten helt fra jeg ble gravid. Skal ikke til UL før om 2 uker og nå er jeg så spent! Kan selvfølgelig ha vært hjertelyden fra det samme fosteret hun hørte men... Høres dette kjent ut for noen av dere som venter tvillinger?

Fortsetter under...

Heisann! Akkurat sånn var det hos meg ihvertfall... Symfysemålet lå langt over i uke 14 da jeg var hos jordmor, og hjertelyden kunne høres flere plasser. Jeg fikk selv fremskyndet UL litt (var i uke 16), da jeg syntes det var lenge å gå å vente til uke 19... Legen måtte riktinok sende inn en ny henvisning, og han var ikke akkurat helt velvillig, syntes godt jeg kunne ha ventet han da. Men jeg fikk d nå som jeg ville.. selv om jeg måtte vente 2 uker i spenning da.

Da jeg var på UL å fikk bekreftet at det var to stk der inne, syntes jordmor der at det var rart lege/jordmor ikke hadde sendt meg til UL med en gang da de mistenkte tvillinger. Det var visst mest vanlig. Det er visst enklere å se om det finnes skillevegg mellom dem hvis du kommer i uke 18 f.eks, enn i uke 20!

Så hvis du synes spenningen er for stor, så hadde jeg nok ringt å mast litt for å fått UL litt tidligere ja. :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...