Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Babyen vår er 14 dager, sover 3-4 timer i strekk på dagen i flere økter og er lite våken. Men fra midnatt og utover hele natta er han mye våken og vil helst ligge ved puppen hele tiden. Sover maks 2,5 timer i slengen og spiser lenge av gangen. Så det blir ikke særlig natt på oss;)

Vi prøver å stelle ham for natta fast i nitida, legger han over i senga når vi legger oss i ellevetida, lar det være stille og gjør ting rolig om natta. Har såvidt begynt med smokk etter at han har tømt begge brystene flere ganger, men spytter den bare ut.

Er dette normalt? Trenger sårt råd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4954821-d%C3%B8gnet-snudd-opp-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes velkjent ut :)

Ikke sikkert det hjelper deg, men jeg fikk hjelp av Helsesøster og gjorde følgende:

Etter at dagen hadde begynt, fikk babyen max sove i 2 timer av gangen. Ble da vekket og gitt mat.

Saken er å få i de mest mulig mat på dagen, slik at de ikke blir så krevende på natta. Babyene føler hva som er døgn-behovet, og bryr seg ikke om når det blir dekket. Og da måtte i alle fall mi vekkes og gi mat, og ergo fikk hun mindre behov på kveld/natt.

Når kvelden kom og natta var klar, var det ingen uro, ingen vekking, svalt soverom og mørkt. Siste melka fikk hun etter at jeg hadde dempet tv`n og lyset på stua. Noen velger også å gi på sengekanten.

Etter et par dager begynte hun å skjønne tegninga. Men fortsatt i dag (ca. 3 måneder senere) må jeg av og til vekke henne på dagtid. Men lar henne nå sove litt lengre økter, men max 3 timer.

Mange er i mot at man vekker babyene, men jenta mi er blid og fornøyd. Også når hun blir vekket - tar litt tid for å strekke seg - så ser hun på meg og smiler. Men etter hvert så kjenner hun at hun skal våkne etter ca. 1-2 timer søvn. Nå er hun selvsagt blir noen måneder eldre og trenger mindre søvn, men jeg har et lite murmeldyr som elsker å sove.

Ang. smokk er det en tilvenning for å bli sterke nok til å suge. Jeg har ikke fått det til i det hele tatt. Så her suger hun på handa si. Har gitt opp å få henne til å ta smokk.

Føler med deg - vet hvor slitsomt det er. Vi holdt på sånn en måned før vi fikk skikkelig stell på dag/natt. Husk å hvile mens babyen hviler på dagtid foreløpig. Det trenger og fortjener du!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...