Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jo, det er kurven som teller. Baby skal følge sin egen kurve.

De gamle kurvene hadde for bratt stigning i vekt for mm-barn.

Startverdiene og endeverdiene betyr lite. Et sundt barn kan følge 3% kurven hele livet. Det er hvis man faller eller øker på kurven at man bryr seg!

Vel, ikke nødvendigvis.

Plotter du alle punktene du har så langt, kan de følge parallelt med en av kurvene. Da legger baby normalt på seg. Er det store barn i familien, evt mor/far er høye, kan det virke inn også. Husk også å se på lengden, er baby lang for alderen, ligger h*n også høyt på vektkurven selv om h*n er slank! Så du må se det i sammenheng.

Endelig kurver for MM-ernærte babyer!!!!

Helsestasjonen mente at min lille premature gutt skulle legge på seg 300 g i uka og jeg argumenterte med at det var forskjell på MM- og MME-kurver, men det var for døve ørere.

På det nye skjemaet starter vekta hans under nederste strek, men kommer godt innenfor allerede etter 4 mnd. Nå er han 1 år og jeg ser han ligger fortsatt godt innenfor skjemaet.

Har lyst til å ta med skjemaet til helsestasjonen og si "Hva var det jeg sa!"

Annonse

Har helt glemt hvordan man regner ut BMI. Noen som kan hjelpe? Min gutt ligger litt under gjennomsnittet på både høyde og vekt, men så lenge begge to er under regner jeg i grunnen med at det er greit. Men hadde vært kjekt å sett den BMI kurven også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...