Gå til innhold

Gravid???

Trinic

Anbefalte innlegg

Testet positivt i går.... Så da er jeg vel gravid da... Hva gjør jeg nå... hm.... Ringte legen idag, og det var ikke enkelt, i og med at jeg ikke hadde fastlege der, så da fikset jeg det i samme slengen.... De sa jeg ikke trengte å komme før jeg var i 8 uke, hm.... for da kunne de ta blodprøver å sånne ting. men jeg ville jo gjerne få dobbeltsjekket at jeg er gravid da... så jeg ikke møter opp om 8 uker og ikke er det alikevel...

Jeg er litt usikker da... Jeg vil jo ha barn, er klar for det. Er ferdig med utdanning, har hus og bil og til og med en mann... Men fy søren så skummelt, når man først er det...

Jaja det var godt å få luftet tankene mine litt....

Fortsetter under...

Jeg var hos legen ca 1 uke etter positiv test. Gikk egentlig pga. noe annet, men det ble mest snakking om graviditeten. Hun tok ikke noe ekstra sjekk (tok selv to tester), bare snakket om hva man burde og burde ikke gjøre. Så var jeg ikke hos lege eller noe før 1. kontroll hos jordmor i uke 12.

Det er klart det er litt skummelt, men du har 9 måneder å venne deg til tanken. Jeg er i 20. uke og tror at det begynner å gå opp for meg nå...

Skjønner veldig godt hva du mener.

Bare bestill en time hos legen så drar du dit. Det vil gjøre deg roligere.

Bestill et par graviditetstester fra www.hurtigtest.no. Så tar du en test til for å se. Der får du 2 gravi.tester i en pakke. Kommer rett, anonymt og raskt hjem til deg i posten.

Få deg også en bok, f.eks svangeskap fra A-Å. Den er kjempe flott og lese i. Gir oss mange svar. Bestill deg velkomstpakken for gravide fra Gullsmokken. Det har jeg gjort. Fikk mye flott assa :-)

Et siste lite tips er at du burde sette deg ned sammen med mannen din og skriv ned det du og dere måtte lure på. Så tar du med denne lappen til legen så husker du på alt du skal spørre om.

Kanskje det hadde vært hyggelig om mannen din hadde vært med.

Jeg har selv tenkt til å bestille en innvendig ultralyd i uke 7 eller 8 for å høre fosteret og kanskje vi er heldige å få høre hjertet slå.

På Volvat skal de være flinke. Men dette må man koste selv. Ca. 500-600kr, men verdt det spør du meg:-)

Vi gleder oss veldig :-D

Lykke til videre!

Bare bestill time til legen du! :) Gravide trenger ikke å betale for det, og man føler seg mer sikker og trygg etter å ha vært der. :) Man får snakke ut.. :)

Jeg var hos legen da jeg var 6-7 uker på vei, og fikk bekreftet min graviditet. :)

Det eneste som skremte meg var at han spurte om jeg ville ta abort.. uff..det hørtes veldig brutalt ut der å da!! Er jo "bare" 19år.. Sikkert derfor han spurte. Dette var så godt som planlagt, svarte jeg! =))

Er i uke 32 nå.:) Nyter tilværelsen.:)

klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...