Gå til innhold

HCG-nivå


Rødhette

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er første gang jeg skriver et innlegg, men jeg har fulgt ivrig med på disse forumene, og fått svar på mange spørsmål som har dukket opp da jeg er førstegang-gravid! Dessverre ikke kommet lenger enn 4+2, så nå går tiden veeeldig sent...

Jeg har imidlertid fått med meg at flere her har fått sjekket HCG-nivået sitt med ca 2 dagers mellomrom, for å se at HCG stiger "etter normalen". Vil fastlegen ta prøven dersom jeg henvender meg der? Min lege ser ikke noen grunn til å ta disse prøvene så lenge jeg ikke har "unormale" symptomer. Men jeg går jo og er nervøs 24-7...

 

En annen ting jeg ikke skjønner, er at jeg fikk første (har tatt 4 nå) positive test (CB) bare 8-9 dager etter første mulige befruktningsmulighet, og da forventet jeg ikke IKM før 6 dager etter på (har ganske lang syklus, 32 dager). Kan det bety at det befruktede egget har slått seg ned for tidlig og ikke ligger der det skal? Tenker da på svangerskap utenfor livmor.

 

Mange spørsmål dette. Kjøpte en bok i går, men jeg ble bare enda mer redd av å lese i den, det stod for det meste hva som kunne gå galt...

 

Hilsen et ferskt nervenøste som (jippi) er gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke at hcg nivået blir målt,hvis alt er normalt.De måler det ikke bare for å påvise at du er gravid,men hvis du er gravid og får syptomer på ma/sa,gjør de det.

 

Jeg fikk positiv test nesten en uke før jeg skulle hatt mensen,men fosteret mitt ligger der det skal.Det er ikke alltid en har eggløsning etter syklusen.Eggløsning kan en faktisk få under samleie,før en i grunnen skal ha den.Så jeg tror ikke du trenger å bekymere deg.

 

Håper at detter roet deg litt og nye svangerskapet.Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Jeg henger meg nok altfor mye opp i statistikker. Med en gang jeg oppdager noe som er litt utenfor normalen så ringer jo alle varselbjellene mine, oftest uten grunn.

Så var det dette å senke skuldrene og glede seg istedenfor å bekymre seg da, øving gjør mester.

Men det er jo vår, sol og varmt så jeg får god hjelp der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at en blir redd og engstelig,men oftes så er det ikke noe galt,men er du redd for at det er det,ta en liten telefon til legen din.Prøv å kos deg i svangerskapet.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...